• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • MGJR

Car1021; krya på dig och ta det lugnt! Kakan- jag vill också gärna se inbjudningskorten! Min sambo är inte superengagerad i vårt bröllop just nu utan tycker att vi har sååå mycket tid på oss att det kan vänta några månader. Men jag hade gärna sett att gästlistan va klar och att vi börjat skissa på inbjudningar o dyl.... Får väl muta med ngt;)

• Jalle
    Jalle skrev 2011-10-29 14:00:50 följande:
    Shit alltså! Klickade nyss hem ev. brudklänning från Bon prix. En enkel historia som kanske kan passa till vårt enkla trädgårdsbröllop. Om den inte är nåt att ha så kan jag ju alltid skicka tillbaka den (känns enklare i Sverige än om man beställt nåt från Kina).

Det ramlade med en brudnäbbsklänning och ett par ballerina i temafärgen mörkblå också. Tänkte ha ett par ballerina att byta med om jag får ont i fötterna fram på kvällen.

Alltihop för 1300 kr! Håll tummarna för att det passar!!

Hej å hå va snabbt o enkelt det är att klicka hem grejer från nätet!

Festklänning

Klänning   299.- kr

Måste berätta att jag har fått paketet från Bonprix och allt var jättefint! Min klänning är fantastiskt lyxig, tung och tjock med flera lager tyg. Ett riktigt fynd för 799 kr! Ärligt så hade jag räknat med att få skicka tillbaka den, var en ren chansning. Passade gjorde den också även om det inte gör något om jag går ner ett par kilon. Känns iaf bra att jag inte har jättepress på mig att gå ner i vikt. Näbbklänningen var också väldigt fin fast jag är lite orolig att den fortfarande kommer vara lite för stor i augusti. Och skorna var helt okej. Detta gjorde gott för bröllopsbudgeten!!

Car1021; Ojoj, ta hand om dig!
  • hellgren

Jalle: fina klänningar och ett fint pris ;) Har aldrig besökt bonprix men kanske kan man hitta klänning till tärnan och barnen där :)

• KakanMackan

Jalle: Va roligt!! Skönt som du sa med att kunna spara in lite på budgeten Car1021: Fy vilken grej.. Hoppas att du snart blir bättre! Elisabeth och MGJR: Har försökt lägga upp bilder i olika omgångar, men får det inte till att funka Får se om jag kan få till det snart.. Gonatt på er alla!

• Nunc est bibendum

Vi ska också gifta oss 4/8-2012 och jag ligger sååååå efter i all planering. Har bara gjort gästlistan. Å andra sidan behöver vi varken boka lokal eller kyrka så jag antar att vi ligger rätt bra till ändå ;).

Jalle: Superfin klänning och jättenäpen näbbklänning! Om den fanns i vuxenstorlek skulle jag köpa den till mig själv haha =)

• hellgren

Jag är inne i en neråt-period just nu i mitt bröllopstänk :(

Dels är det att vi inte har någon toastmaster (som jag skrivit om i några inlägg högre upp), sen får jag panik angående brudklänning.. Jag kommer att gå ner en aning i vikt, går på sträng diet och därför är det svårt att veta vad jag ska beställa för storlek. Jag vet ju hur mycket jag vill gå i ner i kilo men jag har ju ingen aning om vilka mått jag kommer att få :( Suck!

• Jane
    hellgren skrev 2011-11-18 10:41:50 följande:

Jag är inne i en neråt-period just nu i mitt bröllopstänk :(

Dels är det att vi inte har någon toastmaster (som jag skrivit om i några inlägg högre upp), sen får jag panik angående brudklänning.. Jag kommer att gå ner en aning i vikt, går på sträng diet och därför är det svårt att veta vad jag ska beställa för storlek. Jag vet ju hur mycket jag vill gå i ner i kilo men jag har ju ingen aning om vilka mått jag kommer att få :( Suck!

Hej, jag har samma problem, jag planerar att gå ner 10 kg, det kommer bli minst 1 klädstorlek. Jag har inte beställt klänning än och jag avvaktar lite tills jag har gått ner några kilon i alla fall, sen ska jag ta mina mått och beställa från en kinaklänningsfabrik. De brukar sy in extra material i sömmarna (i fall man måste sy ut) men det hoppas jag aldrig händer :S

När jag väl får klänningen och har 2-3 veckor kvar till bröllopet ska jag göra alla ändringar, sy in och sy upp om det nu behövs. Ett tips är att välja en klänning med snörning där bak, man kan då lätt justera storleken på klänningen en bit i alla fall.

• augustesen
    Jane skrev 2011-11-18 10:53:08 följande:

Hej, jag har samma problem, jag planerar att gå ner 10 kg, det kommer bli minst 1 klädstorlek. Jag har inte beställt klänning än och jag avvaktar lite tills jag har gått ner några kilon i alla fall, sen ska jag ta mina mått och beställa från en kinaklänningsfabrik. De brukar sy in extra material i sömmarna (i fall man måste sy ut) men det hoppas jag aldrig händer :S

När jag väl får klänningen och har 2-3 veckor kvar till bröllopet ska jag göra alla ändringar, sy in och sy upp om det nu behövs. Ett tips är att välja en klänning med snörning där bak, man kan då lätt justera storleken på klänningen en bit i alla fall.

Uscha visst är det jobbigt! Jag ville egentligen vänta med att köpa klänning för att vara säker på att jag köper rätt storlek - men hihi jag kunde inte vänta. Provade en storlek 44 och en storlek 42, saknades några centimeter i ryggen på 42´an men övertygade expediten att jag skulle gå ner minst 15 kg. Hon var skeptisk men när jag avslöjade att jag redan gått ner 15 kg fick jag OK :p

Ska lämna in klänningen en månad innan och förhoppningsvis ta in den lite och sy upp den :p Snörning is the shit får jag hålla med om :)
    Lycka till brudar!
  • Augustibrud 2012

Jag har kikat runt lite på bil att åka från kyrkan till festlokan... herregud va dyrt det är! Någon som har nåt förslag på nåt billigare alternativ?

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012