• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • KakanMackan

Och jag håller med dig helt och fullt i allt du säger! Kanske bara är så att jag är rädd för att jag förstorar upp det för mig.. Jag tycker också att detta är en jättebra tråd där det hjälps och stöttas. Jag menar BT i största allmänhet, eller kanske hela grejen.
    Jag vet inte, haha. jag e litesurrig nu känner jag. Längtar snart ihjäl mig tills den dan då jag får stå där fram i kyrkan, titta min blivande man i ögonen och sen visa hela världen att nu är det han och jag. På riktigt! Jag längtar så mycket!
    Och jag har nog en tendens att grubbla lite för mycket om saker o ting så därför håller jag mig härifrån ibland för då "håller jag inte på" så mycket med bröllopet. haha, vem försöker jag lura?? Jag hör hur jag låter  Bridezilla? Lite kanske. Virrepanna? Jepp!

• augusti2012

Jag tror alla nån gång under denna resan till vår stora dag känner sig "hjälp" vad är det som händer här.... 
    Men jag tror att det är fullt normalt
    Jag kände så för ett tag sen.. alla hade så stor budget och skulle göra allt så exklusivt. Men jag och min m2b satte oss ner och pratade om vad vi kände var viktigt. Och det lugnade mig något enormt.  
    För hans del skulle vi lika väl kunna gifta oss bara han och jag. Men han  vet hur mycket detta betyder för mig.

Typiskt kvinnligt att grubbla för mycket över varje liten detalj. Kan tänka mig att din m2b skiter fullständigt i om din rosa inte är exakt samma nyans i allt du gör  till exempel. Men för dig kanske det är jätte viktigt.
    För min del ikväll är hur festprogrammet ska se ut.. hahahahaha. Vilket ilandsproblem.Grubbla för mycket!??? OJA!!!!!!!!! *hahahaha* 
    Jag jobbar intensivt med bröllopet nån gång per vecka. Kanske en timme. Sen skjuter jag det åt sidan.
    Allt för att få distans till det. Inte som för någon månad sen då man satt varje kväll och letade på nätet Känner mig mycket mer harmonisk i kroppen och inför allt. *tipsa* 

Men Kakanmackan: det är därför denna tråden finns. För att du kan spy galla över att allt är ett enda trasselsudd och inget går som man vill. och då finns det någon som stötta dig. För att sen i nästa tur så får du hjälpa någon annan. Du ska se att allt lugnar ner sig för dig. Ett djupt andetag. Titta lite extra på din m2b när han sover och känn han ska jag leva hela mitt liv med  

kram på dig {#emotions_dlg.flower}

• augusti2012

Vigselprogrammet. 
    På baksidan står det Peter  hjärta anna i guld. 
    Och ovanför kommer det sitta en bild på oss taget i fotoautomat.

Inbjudningskortet. Kommer knytas med ett rött band. Och på insidan är ett rött papper på  höger sida. Där kommer det vara ett vitt papper på med info.

Festprogrammet kommer ha samma tanke som vigselprogrammet. Men formatet som ett halvt a4.
    Skönt att ha kommit underfund med hur vi vill ha det. Enkelt och fint är vår melodi.

• Lebendig
    augusti2012 skrev 2011-11-13 18:23:19 följande:

Vigselprogrammet. 
    På baksidan står det Peter  hjärta anna i guld. 
    Och ovanför kommer det sitta en bild på oss taget i fotoautomat.

Inbjudningskortet. Kommer knytas med ett rött band. Och på insidan är ett rött papper på  höger sida. Där kommer det vara ett vitt papper på med info.

Festprogrammet kommer ha samma tanke som vigselprogrammet. Men formatet som ett halvt a4.
    Skönt att ha kommit underfund med hur vi vill ha det. Enkelt och fint är vår melodi.

• Lebendig

Jag känner inte själv denna press, jag tycker mig att vi har en rätt så klar bild över hur vi vill ha det förutom på vissa detaljer. Sedan tycker jag det är roligt att diskutera och vädra åsikter, men det stressar mig inte så mycket. Däremot kan jag tänka mig att vissa upplever det så, men jag tycker att denna tråd specifik står över sådant.

• Fröken Emma

En en gång ber jag er hålla tummarna.
    Var o tittade på en mysig lokal med boende o allt.
    Nu väntar vi bara på priset.

• Elila

Jag förstår dig kakanmackan :) Ibland kan jag nästan börja bli lite smått gråtmild när jag läser om ngn här på BT gjort ngt jättefint eller har massor med pengar att lägga på bröllop eller liknande... Känner jättepress att man vill att allt ska vara så himla perfekt.... Sedan ibland rycker jag på axlarna och skrattar åt allt och tänker att det är faktiskt bara en dag och vad gör det om det skulle regna eller om tårtan inte kommer eller dyl?! :)

Kan dock förstå ditt resonemang och har väl egentligen inget tips... Jag hoppas att den 4/8-2012 blir allt vad vi önskar och hoppas och innerst inne vet jag att så kommer det bli...Det får mig att bli lite lugnare i all bröllopsstress ;)

Åhh vilka fina festprogram och inbjudningskort Augusti2012, hur många är ni färdiga med?

• augusti2012

tack snälla ni <3 
    Var verkligen inte beröm jag var ute efter.. utan ville mer visa hur jag har gjort med enkla medel.
    Tar sin lilla tid att göra allt själv Stämpla hjärtan, torka, stämpla kärlek, torka, klippa ut, limma mm.. 
    Har 20 inbjudningskort färdiga (ej text) och 30 vigselprogram (ej text eller foto på oss på baksidan).
    Vill försöka göra så mycket sånt här jag kan nu när det är mörkt och trist ute.. Så när våren kommer så ska jag ta mina långpromenader och grilla med vänner.
    Passade på en sväng idag när sonen somnade i eftermiddags. :) 

Räknade ut att allt material till vigsel+fest och inbjudningskort kostar cirka 300 kr. + porto.
    Mer tiden som kostar  

Fröken emma: håller tummarna! :) 

Ni får hålla tummarna: Har eventuellt ordnat skjuts efter vigseln 
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Oldsmobile_Super_88_1957.jpg

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012