• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

Jag är med i pysseltråden här på BT. Skräll va

Det var en som hade gjort egna cd-fodral till gästerna. Vikt av ett a4 papper.
    Sagt och gjort. Var tvungen att prova och jag blev nöjd med resultatet. Går i stil med våra festprogram och inbjudningskort mm.

Kommer göra cirka 20 stycken till 70 gäster. Tänker att det är en del par, ett par äldre som inte är så duktiga. 
    Kommer sätta frimärke på dessa och skriva vår adress på baksidan. 

• car1021

Jag mår bättre nu även om det inte är riktigt bra ännu. Där jag slog mig på kroppen på diverse ställen har läkt väldigt bra. Problemet är fortfarande huvudet. Jag har ingen känsel på en del av bakhuvudet fortfarande och det är jätte ömt. Igår var jag iallafall ute med min sambo och åkte bil och var i tre affärer. Jag som har legat hemma i två veckor nu. Det var riktigt kul att komma ut lite.

Vi har bestämt att vi ska göra våra egna inbjudningskort. Min sambo tycker det ska vara riktigt personligt så i morse vann jag en bok på Tradera: Kalligrafi för nybörjare. Så nu ska jag börja träna så vi kan skriva fina inbjudningskortGlad

• Jalle

Augusti2012; blir så imponerad av er som har tålamod att pyssla så! När jag gör något så ska det helst vara klart innan jag börjar, fort ska det gå! Har inget tålamod alls med pill. Bra jobbat! Car1021; skönt att du är på benen igen!

• KakanMackan

Här kommer våra inbjudningskort.. Framsidan blev visst lite väl ljus när jag hade på blixten ser jag. Men ni ser ju på ett ungefär hur de ser ut..

Jag har även pysslat färdigt gästboken nu. Den bidde faktiskt riktigt fin. Där i, är tanken att gästerna som kommer på bröllopet ska få sätta in sin bild på sig och skriva lite till såklart. Tanken är nämligen att fotogarfen ska ta kort på var och en av gärterna, själva eller i par med sin polaroidkamer (heter det så??) En sån gammal kamera vet ni där kortet kommer ut med en gång. Jag tror jag ska ha klistrat in en liten "mall" på varje sida där gästerna får skriva. Blir lite tråkigt annars kan jag tycka. Mänga kanske bara väljer att skriva Varma lyckönskningar eller liknande..

• augusti2012

jalle: jag lovar cd-fodralen skulle till och med du orka göra några stycken  
    Är löjligt enkelt. 
    Men jag tror att antingen är man en p ysseltjej eller så är man inte det. 
    Finns nog inget mitt emellan tyvärr.

• hellgren
    augusti2012 skrev 2011-11-26 23:33:33 följande:
    Jag är med i pysseltråden här på BT. Skräll va Det var en som hade gjort egna cd-fodral till gästerna. Vikt av ett a4 papper. Sagt och gjort. Var tvungen att prova och jag blev nöjd med resultatet. Går i stil med våra festprogram och inbjudningskort mm. Kommer göra cirka 20 stycken till 70 gäster. Tänker att det är en del par, ett par äldre som inte är så duktiga.  Kommer sätta frimärke på dessa och skriva vår adress på baksidan.   

Åh länka gärna till pysselsidan! har försökt att leta men hittar den inte :(
  • hellgren
    augusti2012 skrev 2011-11-26 23:33:33 följande:
    Jag är med i pysseltråden här på BT. Skräll va Det var en som hade gjort egna cd-fodral till gästerna. Vikt av ett a4 papper. Sagt och gjort. Var tvungen att prova och jag blev nöjd med resultatet. Går i stil med våra festprogram och inbjudningskort mm. Kommer göra cirka 20 stycken till 70 gäster. Tänker att det är en del par, ett par äldre som inte är så duktiga.  Kommer sätta frimärke på dessa och skriva vår adress på baksidan.   

Åh länka gärna till pysselsidan! har försökt att leta men hittar den inte :(
  • KakanMackan

Jag hörde om ett riktigt bra tips härom dagen tjejer. Att man ställer en typ korg eller låda inne på toaletterna med diverse små bra-att-ha saker. Ex spray,hårnålar, plåster, tops, tuggummi osv.... Ni kanske har hört om det tidigare? Tänkte bara tipsa om det. Jag tyckte det lät riktigt roligt Tyst

• hellgren
    KakanMackan skrev 2011-11-27 20:31:00 följande:
    Jag hörde om ett riktigt bra tips härom dagen tjejer. Att man ställer en typ korg eller låda inne på toaletterna med diverse små bra-att-ha saker. Ex spray,hårnålar, plåster, tops, tuggummi osv.... Ni kanske har hört om det tidigare? Tänkte bara tipsa om det. Jag tyckte det lät riktigt roligt Tyst
    Det tänkte vi ha. Tycker det låter jättemysigt :)
  • hellgren

.. eller mysigt kanske inte är rätt ord ;) haha! Tänkte på att vi tänkte dekorera toan också med lite myspys, men korgarna är roliga, inte så mysiga ..

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012