• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Lebendig
    augusti2012 skrev 2011-12-04 13:23:53 följande:
    Provade att göra servettringar igår. Tog toarulle, delade den med en brödkniv till passande storlek. Lim och tapet.
    Blev riktigt snyggt.
    Passar utmärkt till mina eget sydda linneservetter av ikeas kökshandduk.
    Ska ni ha servettringar?? Eller viker ni servetterna.. I-landsproblem. :)

Vi funderar på att knyta servetten med ett sidenband och sätta fast bordsplaceringens lappen i den.  Tycker det är svårt att planera dukningen. Kan inte riktigt bestämma mig hur jag vill att det ska se ut. Måste nästan köpa på mig en del grejor och sedan göra en provdukning på lite olika sätt.
  • hellgren
    Fröken Emma skrev 2011-12-07 21:55:58 följande:

Insåg just att jag missar bröllopsmässan!!! :(
    Nån som ska gå?

Råkar ju vara i mexico på vår "smekmånad" då ;)

Vi ska nog gå när den är i Stockholm :). Du har ingen möjlighet att åka när den är i någon annan stad?
  • Fröken Emma
    hellgren skrev 2011-12-09 14:00:09 följande:
    Vi ska nog gå när den är i Stockholm :). Du har ingen möjlighet att åka när den är i någon annan stad?
    Önskar det vore så väl. Borta 26/1 -17/2..
  • Fröken Emma

Har varit på Lilly o provade klänningar...Ångrar inte en sekund att jag gick dit!
    Hade tur som fick tid för nu är det helt fullt tom 22 jan. :)

valet står mellan två helt olika klänningar. Den ena överdelen är perfekt o på den andra älskar jag underdelen...varför finns det inte EN som har båda?

O så var vi o tittade på ringar. Ingen jag förll för..så besviken. En i vittguld för 13,500:- som var bara ok. vill igentligen ha titan eller volfram...vi fick iaf lite upslag så vi kikar vidare...Nån som beställt på nätet?

• Elila

Hej!

Här står det still i bröllopsfabriken, känns som att det mesta av planeringen ligger nere nu före jul, så mycket annat som ska fixas.

Vi ska dock boka vår DJ i veckan, han tar 5000:- och är där hela dagen och fixar med ljud och ljus + att vi får tillgång till mic. Känns bra då vi är 120 pers.

Vi har endast prel.bokat vår kyrka, när tror ni att man måste boka den helt? Hur långt innan får man reda på vilken präst man får och isf har man möjlighet att byta präst om man inte tycker om den?

Vad härligt att allt verkar lösa sig för dig Emma, vad är det för lokaler som ni prelbokat? Ligger de på öar också? Kul med klänningarna också, vad ligger en Lilly på för pris ca? Visa bilder så kanske vi kan hjälpa dig med råd/tips :)

• Fröken Emma

Här är klänningen jag gillar underdelen på. Bandet runt nacken är bara ditlagt.
  • Fröken Emma

Här är den jag bäst gillade ang överdelen ( och så är det fel underkjol på bilden)

• Fröken Emma

FAst jag tror det blir den här jag bewställer i morgon

Kläningarna hos lilly som jag provade var allt mellan 5 500:- till 13 000:-

Den här kläningen kostar 2000 blankt inkl frakt...

• Elila

Alla tre är jättefina och påminner om varandra :) Va spännande att du väljer att beställa, hur lång tid innan den levereras?

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012