• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

vi har flyt nu känner jag :) :)

Vi är som sagt inga tårtmänniskor. Så vi tänkte ha efterrättsbuffe med äppelpaj, cheesecake mm.
    Sen tänkte vi köra lite lokala produkter. Och en av dem grejerna va lokal glass.
    Nu har dem börjat göra glasstårtor. Super fina. Dem gör efter vårat tycke och smak.
    En tårta kostar från 290 kr och räcker till 12-15 port.
    http://www.darproducerat.se/smaker-2/

Sen har vi fått tag på en bil eventuellt. :) :) 
    En turkos barbie bil ungefär  
    Synd att det inte var röd bara.. hahaha men man kan inte få allt i världen. 

Roligt att läsa hur det går för er. 

kramar anna

ps: Angående bröllopsmässan: jag kommer gå i jönköping då jag bor här. :) 

• Elila

Jag har bestämt mig för att behålla klänningen jag köpte... Känns bara dumt att tveka när jag innerst inne vet att den jag redan köpt är jättefin ;)

Jag ska titta på kostymer till grabbarna nu då, kanske i mellandagarna om det finns kvar då... Känns som att man har så mkt annat just nu en vecka före jul, puh! Va kul att du är färdig med inbjudningskorten, ge oss en bild ;)

Vilken fräck bil!!! Vad kostar den att hyra?

• Jalle

Cool bil! Tänk att hitta en sån om man har färgtema turkos och rosa!

Yes, nu vet alla att vi ska gifta oss i sommar. Vi är dock fortfarande hemliga om alla detaljer. De flesta tar för givet att vi ska gifta oss i kyrkan har jag förstått på diskussionerna.....kommer nog bli lite överaskade över vigselplatsen. Gillar överraskningar!

Reaktionerna på STD blev nog ungefär som förväntade. Mina två bästa vänninor kastade sig på telefon direkt de öppnat brevet, ville ha alla detaljer direkt förstås. Våra arbetskamrater blev jätteglad över att de blev bjudna. Hos en del har jag nog anat en del avundsjuka och en del har inte reagerat alls än. Den märkligaste reaktionen var väl ett kompispar till oss som jag tror inte fattade kortet, typ "vad ska vi göra då?" Ok, det står inte direkt att vi ska gifta oss men kan man verkligen missa budskapet?? Man skickar ju inte en förinbjudan 7 månader innan till en vanlig grillfest liksom, iaf inte med frimärken med vigselringar på.....

• augusti2012

Jag och chauffören bestämde ett pris ihop. 1500 kr för bensin, att hon vaxar och pimpar bilen och kör oss känns som ett bra pris. Då hon bokar upp eftermiddagen och så för oss. 

Ja lägg in bilder på era saker.. blir så himla nyfiken på allt ni gör :) :)

kul med reaktioner ifrån omgivningen.
    Alla vet i princip att vi ska gifta oss och var. Men när man skickar inbjudan är det så definitivt. 

Så idag har jag slösat bort 4000 kr i form av hår, sminkning och bil.  
    Någon mer som känner att pengarna bara rullar iväg???

• Jalle

Jo du, pengarna rullar väldigt lätt! Försöker köpa lite pö om pö men jag märker att vi spräcker en hel del budgetposter. Då har vi ifs en ganska tajt budget, 40 000 för 80 gäster. Bara mat och dryck kommer gå på ca 20 000. Hur ser era budgetar ut?

• augusti2012

vi har cirka 40 000 kr för 70 gäster som budget.. än så länge går det rätt bra.

• Jane

Uschh det är så svårt att planera bröllopet genom email och bekanta. Det är inte så precis, att vi kan dra dit och kika på hur kyrkan ser ut. Vi har nog inte kommit så mycket längre med planeringen. Vi har bokat festlokal, mat och liveband. De viktigaste sakerna som fattas är kyrkan, filmteam, dekoratör, bröllopstårta, brudklänning och frack.

Jag har faktiskt gjort ett riktigt fynd tycker jag... Jag var på stan och shoppade (är shoppinggalen) och upptäckte en rätt så ful trasa hängande på en galge i ett hörn. Jag tog tag i den och såg att det fanns en volang på ena axeln, "okej" tänkte jag och sa "ähh kan väl prova den i alla fall". Så jag gjorde det och....fyyy tuuusaan  vilken klänning! Jag blev mållös att något kan se så fult ut, men att när man sedan ser det på en person så blir det magiskt. Det är en chiffongklänning med breda axelband, volang från bröstet över ena axeln, en slits upp till knät, Empireskärning med ett band man kan knyta runt midjan. Den har tre färger cerise-lila-orange och ett mycket smickrande fall, man känner sig som en gudinna när man går i den. Den kostade alltså 499:- på KappAhl och jag köpte den direkt!
    Det blir en klänning min svärmor ska ha under dagen på bröllopet.
    Jag är sååå nöjd och kär i klänningen.
    Här är en bild, men den gör sig verkligen inte rättvis här. 100 gngr vackrare i verkligheten på en person!

• augusti2012

Jane: skickar styrkekramar.. du kommer klara det galant att planera härifrån. U can do it  
    jätte fin klänning du har hittat. *tummen  upp*

hittade en sida tjejer på engelska. Varning. Klicka inte på länken om ni inte har tid att fastna vid datan
     http://www.weddingchicks.com/

• Elila

Hej på er!

Va kul att folk blev glada för STD:erna....

Ni är så duktiga med alla era inköp och liknande. Vi har en budget på ca 60.000-70.000:- varav maten är ca hälften av det...  Vi ska nog börja köpa lyktor, dukar m.m. efter helgerna :) Nu i mellandagarna ska vi lägga krut på vår hemsida och våra inbjudningar och vårt monogram. Är det någon här förresten som har frågat hon är på BT som erbjuder sig att göra monogram för andra? Har ni fått ngt monogram av henne? Jag frågade för tre månader sedan och fortfarande ingenting.... spelar ingen roll längre då m2b gör dem istället ;)

Kommer nog inte vara så aktiv här nu runt helgerna så jag vill önska er en riktigt god jul, ett gott slut och ett gott nytt!!
    Har på känn att 2012 kommer bli ett grymt år ;)

• car1021

Hej på er!

Jag har fått hem min kalligrafi bok nu så nu önskar jag mig en penna i julklappGlad Tänkte börja träna efter julhelgerna och sen blir det att börja tillverka inbjudningskorten. Ska bli riktigt kul! Köpte lite roliga stickers och andra dekorationer på Ebay och Tradera igår.
    Tyvärr är jag inte bra från min hjärnskakning ännu så i år blir det en lugn jul. Har fortfaarnde ont ihuvudet, yr ,illamående och blir väldigt trött fort. Som tur är så ska vi bort både på julafton och juldagen så jag slipper greja så mycket hemma med mat osv.
    Ja snart är det 2012! Ser verkligen fram emot det, eller vad säger ni? Glad

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012