• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

asgarv.. jag har dåligt inflytande på dig elisabeth.. *s* 

mina bästa fynd därifrån är följande än så länge:
    organzapåsar 100 st för cira  30 kr.
    stay ups
    såpbubblor
    vill du ha kristaller på borden är det jätte billigt
    slöja
    tiara
    min röda matta som jag väntar spänt på
    klänningen till min brudnäbb
    jag har använt stickers i form av halva pärlor med klister på. *super billigt*
    slipsar och näsdukar till min m2b och hans marskalker + min pappa.
    slipsnål och manscettknappar.
    Hårnålar till mitt hår

Buy it now och free shipping tycker jag blir bäst priser.

happy shopping ! :) :) 

Ps: jag tror dem flesta är bra på organzapåsar.. jag sökte på 100 stycken och fick bäst pris då.
    var dyrare när man skulle köpa mindre. Så vi kommer ha några över efteråt.. 

• augusti2012

glömde min ringkudde.. kostar 200 kr i sverige. gav 40-50 kr. 

• Jalle

Ebay is da shit! Vi har också planerat att köpa en hel del därifrån. Förutom en hel del av det Augusti2012 räknade upp och de skor jag redan fått hem; paraplyer, rislampor, hårsmycke, fejkade rosenblad.... mm mm mm....

• johgus kga
    lepaus skrev 2012-01-04 09:25:50 följande:
    Ring och fråga hos frisören/floristen/sömmerskan, det värsta de kan säga är att du är för tidigt ute, men de kanske kan ge dig en hint om när det är lagomt att höra av sig igen, då kan du lägga undan tankarna på att boka just det tills det är rätt tid, om du förstår hur jag menar? Annars kanske du kan boka på en gång, och så har du det gjort.

Jag bokade florist i oktober tror jag, men bara att de ska ordna blommorna, inte på vilket sätt, ska bestämma färg och form och allt sånt vid ett senare tillfälle (antagligen till påsk då jag ska hem till föräldrarna ändå). Frisörerna sa i oktober att det var lite tidigt, så jag kunde höra av mig nu i början på året. Det var skönt att få lite struktur på när saker ska/kan ordnas. 

Före jul kände jag mig också stressad över allt, så bestämde mig för att ta en paus och försökte sluta tänka på bröllopet för ett tag, och nu känns det lättare att ta lite nya tag. 

Hoppas att det känns bättre snart! 
    Hej!

Jag har gjort likadant just för att slippa känna stressen. Jag har bokat in florist, frisör, fotograf och allt annat så att jag vet att det inte kommer vara några problem att de är fullbokade vår dag, men jag har inte heller bestämt alla detaljer med dem utan det gör vi senare när man har mer klart för sig hur man vill ha detaljerna. För mig fungerar det kanon för bara jag vet att det inte kan gå fel på något sätt så att jag står utan florist och frisör så gör det inget att vänta med detaljerna till senare.

Kram! 
  • johgus kga
    lepaus skrev 2012-01-04 09:25:50 följande:
    Ring och fråga hos frisören/floristen/sömmerskan, det värsta de kan säga är att du är för tidigt ute, men de kanske kan ge dig en hint om när det är lagomt att höra av sig igen, då kan du lägga undan tankarna på att boka just det tills det är rätt tid, om du förstår hur jag menar? Annars kanske du kan boka på en gång, och så har du det gjort.

Jag bokade florist i oktober tror jag, men bara att de ska ordna blommorna, inte på vilket sätt, ska bestämma färg och form och allt sånt vid ett senare tillfälle (antagligen till påsk då jag ska hem till föräldrarna ändå). Frisörerna sa i oktober att det var lite tidigt, så jag kunde höra av mig nu i början på året. Det var skönt att få lite struktur på när saker ska/kan ordnas. 

Före jul kände jag mig också stressad över allt, så bestämde mig för att ta en paus och försökte sluta tänka på bröllopet för ett tag, och nu känns det lättare att ta lite nya tag. 

Hoppas att det känns bättre snart! 
    Hej!

Jag har gjort likadant just för att slippa känna stressen. Jag har bokat in florist, frisör, fotograf och allt annat så att jag vet att det inte kommer vara några problem att de är fullbokade vår dag, men jag har inte heller bestämt alla detaljer med dem utan det gör vi senare när man har mer klart för sig hur man vill ha detaljerna. För mig fungerar det kanon för bara jag vet att det inte kan gå fel på något sätt så att jag står utan florist och frisör så gör det inget att vänta med detaljerna till senare.

Kram! 
  • augusti2012

jalle: skönt med någon mer ebay galning i tråden *s* min sambo säger att han får skicka mig till anonyma ebay beroende när bröllopet är över

• augusti2012

jag höll på att göra en blunder.. *s* farligt att vara tankspridd. 
    Skrev fel tid i inbjudan. Men det kändes fel. Tur att tråden fanns så jag kunde se rätt tid

• augusti2012

Har idag pysslat lite. 
    Är ikea family medlem och fick köpa följande för 29 kr nu på rean . 
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90209788/

Har klätt om den till vårt tema med två ark av lite finare papper. Röd kartong som rygg och akvarellpapper med våra namn på. Så nu gästboken färdig. 

• Elila

Nu är planeringshelgen här :) Nu ska det planeras, skrivas, göras monogram och allt möjligt... men framför allt ska det ebayshoppas :)

Vilket fint album ni gjort :)

• augusti2012

Nu är catering beställd:
    Blev följande innehåll i buffen:
    kycklingspett
    fläskfilespett
    ugnstekt lax med creme freiche och stenbitsrom
    räkfat = vitt bröd i botten, räkor, ägg, rhode island och garnering
    västerbottenpaj
    grönsallad
    och potatisgratäng eller klyftpotatis av färskpotatis
    summa: 150 kr per person.

valde att ordna bröd, smör och ost själv istället för att dem skulle ta 10 kr per person. 

vad tror ni!???  

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012