• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Jalle

Vi har vitt (såklart), mörkblått, gult och orange.

• Jalle

Och idag har jag fått hem mina mörkblå pumps jag köpt på Ebay! Satt som en smäck! Alldeles lagom hög klack till mig. Hoppas den är tillräckligt bred så den funkar på gräsmattan också.

• johgus kga

Jalle: Jo det är samma för mig. Vi skall också ha festen och allt det andra inomhus...känns oavsett som ett väldigt svårt val hur man skall göra, men jag tänker ha lite is i magen och se lite hur vädret artar sig. Det är ju skillnad på ösregn och duggregn :)

Jag fick också hem mina skor i dag som jag beställt via brandos =)

Hur ser era brudföljen ut? Hur många tärnor, marsalker och näbbar? Jag håller som bäst på att koordinera allas kläder nu och skulle verkligen behöva lite råd gällande barnkläder till både flickor och pojkar. 

• Jalle

Vi får hålla tummarna att det är strålande solsken helt enkelt! När det gäller kläder till brudfölje är jag nog inte rätt kvinna att ge dig tips. Vi ska bara ha en liten brudnäbb, vår dotter som då är 2 år. Hon ska ha denna klänning www.bonprix.se/produkt/klaenning-moerkbla-964410/&type=image&sk=7085&sourcePageClick=article_image och vita ballerina. Vi ska inte några tärnor eller marsalkar

• Nunc est bibendum

Jalle: Kommer bli supersnyggt=) Älskar den blå nyansen på skorna du har köpt! Bara sju månader kvar nu! =)

• augusti2012

tack goa tjejer för en härlig energi i tråden. Precis vad jag behövde ikväll. Jobbigt att vara kvinna ibland. *s* 

Sitter med ett leende på läpparna. Vi har äntligen ordnat solist till kyrkan. 
    En tjej som går på högstadiet från orten jag bor i. 
    http://www.myspace.com/emeliewahlin

Vårt största problem är vem som ställer fram maten och så på bröllopsfesten.
    Bröllopsbloggen ska en kompis göra. Så en grej till att checka av. 
    Nu går tankarna  åt hur vi ska formulera oss på inbjudan. Hur gör ni??? 

car1021: Kan man göra annat än att älska ebay??? Ser fram emot att få hem mina röda mattor. 
    Ska ta bilder och visa er sen. 

Vårt brudfölje kommer bestå av två tärnor. två marskalker. En brudnäbb 9 år och en "ringbärare" 2 1/2 år.
    Varför vi kör två är att min sambo inte kan välja mellan sina två närmsta vänner. Då är det enklare såhär.

• Holymama

Hej på er alla blivande fruar!

Jag och min karl ska också gifta oss 4/8 2012 - visst är det ett fantastiskt datum! Vi kommer gifta oss i Borlänge, i Torsångs kyrka, och ha själva festen på Haganäs. Jag längtar så mycket! Lycka till med era planer tjejer!

• Elila

Hej på er!

Usch jag behöver lite peppning... Känner mig helt lost och jättestressad över hela bröllopsgrejen. Inte själva grejen att jag ska gifta mig med världens bästa utan allt som ska göras och hinnas med...
    Veeet att det är lång tid kvar och att mycket redan är löst (så som klänning, kyrka, lokal, mat, catering, ring, bröllopssvit, sminkös) men ändå känns det trist och som ett hopplöst projekt...

I helgen som kommer ska vi sätta oss med inbjudningarna och fixa färdigt med det...
    Men sen vad är det egentligen som ska göras? Jag blir jätte stressad över allt jag går och tänker på och vet varken ut eller in... När ska man boka frisör? Florist? När beställer man brudbukett? Sömmerska (behöver sy in/upp min klänning, bokar man det eller går man bara dit? Hur ofta ska man prata med kyrkan och liknande, vi har fortfarande inte fått ngn präst, normalt? Kan ingen hjälpa mig lite med stolpar som man inte får glömma eller som man ska göra?

Vårt brudfölje är ganska stort... Två bestmans, en tärna och fem brudnäbbar (varav vi hittat jättesöta rosa klänningar till dem som vi köpt 99:- st från hm - wiee, värre är det med killarnas kläder... puh!)

Vilka fina skor ni har köpt, jag är på jakt efter ett par blåa skor som jag hade tänkt mig... Då får man ju liksom "ngt blått" på köpet ;) Tänkte spana på det nu när alla vår- och sommarskor kommer ut i butikerna :)

Vilka fina inspirationsbilder ni har... Åhh snälla peppa mig lite och kom med lite råd, känner mig så vilsen för tillfället :(

• lepaus
    Elisabeth och Markus skrev 2012-01-04 08:18:37 följande:
    I helgen som kommer ska vi sätta oss med inbjudningarna och fixa färdigt med det...
    Men sen vad är det egentligen som ska göras? Jag blir jätte stressad över allt jag går och tänker på och vet varken ut eller in... När ska man boka frisör? Florist? När beställer man brudbukett? Sömmerska (behöver sy in/upp min klänning, bokar man det eller går man bara dit? Hur ofta ska man prata med kyrkan och liknande, vi har fortfarande inte fått ngn präst, normalt? Kan ingen hjälpa mig lite med stolpar som man inte får glömma eller som man ska göra?
    Ring och fråga hos frisören/floristen/sömmerskan, det värsta de kan säga är att du är för tidigt ute, men de kanske kan ge dig en hint om när det är lagomt att höra av sig igen, då kan du lägga undan tankarna på att boka just det tills det är rätt tid, om du förstår hur jag menar? Annars kanske du kan boka på en gång, och så har du det gjort.

Jag bokade florist i oktober tror jag, men bara att de ska ordna blommorna, inte på vilket sätt, ska bestämma färg och form och allt sånt vid ett senare tillfälle (antagligen till påsk då jag ska hem till föräldrarna ändå). Frisörerna sa i oktober att det var lite tidigt, så jag kunde höra av mig nu i början på året. Det var skönt att få lite struktur på när saker ska/kan ordnas. 

Före jul kände jag mig också stressad över allt, så bestämde mig för att ta en paus och försökte sluta tänka på bröllopet för ett tag, och nu känns det lättare att ta lite nya tag. 

Hoppas att det känns bättre snart! 
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012