• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • KakanMackan

Tjejer.. Funderade på upplägget på middagen/festen. Vet inte om vi kanske redan har pratat om det men eftersom jag inte orkar kolla igenom tråden frågar jag igen Flört

Kramar!

• Elila

Upplägget som vi har tänkt oss är så här:

14:00 Vigsel
    15:00 Fotografering för oss - mingel för gästerna
    16:00 Brudskål
    16.30 Middag (tre rätters: silltårta, grillbuffé + pannacotta) - 20:00

21.00 Tårta
    21.30 FEEEEEST!! :)

• KakanMackan

Det låter ju som en riktigt bra plan Elisabeth Tyst
    Vi har också vigsel vid 14.
    Efter det fotografering medan gästerna får gå tipspromenad och mingla.

Sen middag:
    Förrätt: Toast Skagen
    Varmrätt: Buffé med fläskfilé, potatisgratäng, rödvinsås och sallad.

Kaffe och Tårta
    `"bröllopsvals" (Vi ska dansa fint sen surprisar vi med en skojdans mitt i dansen Tungan ute Låt till det blir den från Grease "You`re the one that I whant"

När den börjar ta slut drar vi upp de andra Glad

FEST!!!

Sen har vi inga "hålltider" än. Får grunna lite på det tillsammans med toastmadame osv..

På tal om det. Hur mycket släpper ni på planeringen? Jag är ju lite av ett kontrollfreak så jag vill ju gärna bestämma hihi.. Men samtidigt vore det ju skönt att släppa på det. Kanske kan bestämma men sen på den dagen, så släpper man det. Ja så får det nog bli Tyst

• SusanneJoh

Hur gör ni med par som inte bor ihop? kan man skriva båda namnen på kuverten då?
    Jag hade bara tänkt adressera till den som är bjuden, sen tycker jag att det är självklart att respektive är bjuden. eller? usch vad svårt...

Vi ska hyra ngt som heter DJ in a box. det är nån liten låda som är fullproppad med musik och sköter allt DJ:ande själv. högtalare och så ingår. Det kostar 1800kr, men jag hoppas på att få det lite billigare för att det är min svågers bror som har den firman. ;)

Musik till kyrkan är lite värre. har ett par låtar som jag funderar på men min sambo är inte helt säker än.
    Men något som jag inte alls har tänkt på är in- och ut-gångs musik. vad ska man välja då?!
    Tror jag kommer att ha den traditionella bröllopslåten åt ena håller iaf, men vet inte om det blir in eller ut. Sen har jag ingen aning. :O
    och jag är lite (typ) fjantig när det gäller val av sånger. Det ska vara svenska sånger, och jag vill inte ha några "vanliga" bröllopssånger heller. Sen tror jag absolut inte att dom sångerna jag kommer välja inte har spelats på bröllop förut, det har dom säkert. Men jag vill inte ha dom där tokvanliga heller. :P
    Just nu sitter jag faktiskt och letar reda på en Thåström sång som kan passa, inte det lättaste ;) men jag tror jag har hittat en, måste bara få min karl att godkänna den först.
    Och hur kul kommer det inte att vara när några sätter i halsen för att man spelar (typ) punk i kyrkan :D 

♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • augusti2012

nu är hotellnatten bokad.
    2000 kr för lyxsviten. Känns som lite mycket pengar. Men vi sover aldrig på hotell annars. Så lite måste vi unna oss.

• Augustibrud 2012

Jag och min blivande man ska åka på bröllopsmässa i Sthlm den 28:e. När jag letade efter mässan sågjag att det kommer vara 2 stycken den helgen, En på Grand Hotell och en på Nacka strand som Allt om Bröllop anordnar. Har någon av er koll på vilken som brukar vara bäst?

• s83
    Augustibrud 2012 skrev 2012-01-14 22:10:09 följande:
    Jag och min blivande man ska åka på bröllopsmässa i Sthlm den 28:e. När jag letade efter mässan sågjag att det kommer vara 2 stycken den helgen, En på Grand Hotell och en på Nacka strand som Allt om Bröllop anordnar. Har någon av er koll på vilken som brukar vara bäst?
    Jag var på Grand Hotell förra året. Vad jag har förstått är den på Nacka strand mycket större. Min kompis var på båda och hon föredrog den på Grand, har för mig att hon sa att den var lite "finare".
  • lindahhh

Vi ska på båda, blir en riktig kärlekshelg med två dagars mässa! :)

• Augustibrud 2012

Åh, jag vill också på båda. Stort eller lite finare. Vet fortfarande inte vad jag ska välja :)

• Fröken Emma

Hej alla!! Vilken energi ni har!! Här händer ingenting..Ambitionen var stor, men med mycket farnade och flängande i tjänsten finns inte kontuniteten i att pyssla med inbjudningar o dyligt. Blir en hel del hotellnätter, så jag tror inte det blir nått flått som kommer att vara endast under brölpsnatten. Man utnyttjar det ändå inte till max. Men ska man däremot ha det i två dygn och göra alla förberedelser innan vigsel tillsammans med några vänner o så är det absolut värt att välja ett större!

Har inte beställt klänningen än, för jag tvekar fortfarande.

däremot har vi anmält oss för studieförbundets kurs i brudvals. 5 gånger i vår ska vi lära oss att dans, vilket ingen av oss kan. Ska bli riktigt kul!!

Annars är det snart dags för utlandssemester med hela familjen i tre veckor. Kanske man hittar nått spännande då....;)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012