• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Jane
    Elisabeth och Markus skrev 2012-01-18 21:15:00 följande:

Hjäääälp! Gick in på ebay och blev så inspirerad av alla här och gav ett bud på en brudklänning och leder just nu budgivningen med bara ca 2h kvar...

Vad händer om man vinner? Ger man sina mått då eller när gör man det? Hur funkar det egentligen?

Jag är också ny när det gäller Ebay. Man får buda, den som har lagt det högsta budet när tiden är ute, vinner klänningen och måste alltså köpa den. Sedan betalar man genom PayPal och skickar sedan sina mått till säljaren.
    Jag skickade mina mått precis nu.

Lycka till!
  • augusti2012

skrattar så jag får tårar i ögonen.. vilket dåligt inflytande jag har på er tjejer eller det beror kanske på hur man ser det. :) 

Håller tummarna elisabeth. Tyvärr har jag aldrig vunnit något på auktion innan. Men jag har fått mail om att jag ska skicka mina mått. 
    Sen får jag se vad som händer.. :)
    Spännande i alla fall. 

• SusanneJoh

Ja, jag fullkomligt älskar ebay! Har väl hållt på drygt 1 år med att handla därifrån, nån sak då och då. men dom 3 sista månaderna har vart helt crazy

♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh

Vi ska ha borden som en hästsko (fast fyrkantig) och honnörsbordet kommer att vara det som står vågrätt. Det blir jag, m2b, min mamma, svärmor, svärfar och bestman vid det bordet. Och vi kommer att ha ett separat barnbord vid sidan av.

• KakanMackan

Men Elisabeth, du har ju redan en JÄTTEFIN klänning!!

• Hanna05
    Elisabeth och Markus skrev 2012-01-18 20:17:45 följande:

Jätte fina näbbklänning! Har ni också ljusrosa som tema?? :)) 

Det har jag med!! har bara hittat dyra näbbklänningar.
    När hittade du denna på H&M ? :)

• Jane
    augusti2012 skrev 2012-01-18 22:04:39 följande:
    skrattar så jag får tårar i ögonen.. vilket dåligt inflytande jag har på er tjejer eller det beror kanske på hur man ser det. :) 

Håller tummarna elisabeth. Tyvärr har jag aldrig vunnit något på auktion innan. Men jag har fått mail om att jag ska skicka mina mått. 
    Sen får jag se vad som händer.. :)
    Spännande i alla fall. 

Dåligt inflytande? Absolut inte! Glad Det är jättebra att vi kan hitta fina grejjer för billigare priser, annars hade vi ju ändå köpt på något dyrare ställe. Klänningen jag egentligen skulle ha köpt tidigare kostade 2 500kr. Visst det är också jättebilligt men i jämförelse med 500kr så är det mycket pengar man kan lägga på annat Glad
  • Elila

Puh! Sicket dygn...
    Fick världens panik när jag insåg att jag budat på en klänning... Kunde inte sova utan låg och uppdaterade sidan hela tiden. När det var ca 2 min kvar var det en som budade över och tur var nog det för precis som Kakan säger... Jag HAR ju en jättefin klänning redan ;)

Vi har ljusrosa (såg du inte m2bs fluga oxå hihi)/ vitt /silver som tema... fast det där silvret har vi inte så mkt av ännu...
    Jag köpte näbbklänningarna nu på h&m strax före jul, är jätte nöjd! 

Kul idé med hästsko... ska ni ha dansen i mitten sedan eller blir det för litet utrymme?

Vi ska ha E-bord med 1 honörsbord och 6 tungor... Det som jag tycker är klurigt är sen när dansen ska vara för då måste borden flyttas, vem fixar det? Kan man be serveringspersonalen om detta? På honörsbordet ska vi, mina föräldrar, mina svärföräldrar och min farmor och mormor sitta... Så är planen än så länge iaf :)

• SusanneJoh

Nej, vi kommer nog att flytta på borden sen när det blir dans. 
    Sen har vi ett angränsande rum där vi kommer att ha baren, där finns också soffgrupper om man vill sitta och snacka skit.

Vet inte vem som flyttar borden, det kommer vi nog hjälpas åt med, det är inte så många bord som ska flyttas. (8 st) 

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012