• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augustesen
    Hanna05 skrev 2012-01-29 21:47:49 följande:
    Ni ska få se den riktiga klänningen på mig snart, men måste bara fixa in bilderna på datorn först... 

Så länge får ni se modellbilderna :))

Såhär ser den ut framifrån/från sidan. Men brodyrerna är i ljusrosa inte i grått. 

Bakifrån! (Men ljusrosa brodyrer) 

Wow den var otroligt fin! Älskar släpet :)
  • car1021

Jag har köpt ett par trosor på Ebay. Älskar Ebay Glad Fick de här för 25 kr:

Jag håller på med våra inbjudningskort. Har gjort det mesta men ska skriva Inbjudan på framsidan och stämpla ett bröllopspar på insidan av kortet. Lägger upp de när de är klara.
    Håller på och tittar på klänningar till mina döttrar och västar till min sambos söner. De ska gå med oss fram vid vigseln. Mina döttrar blir 23 och 20 år i år och min sambos söner blir 16 och 12.
    Har hittat de här klänningarna och västarna på Ebay till våra barn:

´
    Jag kommer ha en rosa klänning med vit spets och min sambo ska ha en grå kostym så jag tor de här ska bli bra till det.
  • Elila

Hej hej!

Kul med nya, välkommna!

Augusti2012, dina länkar funkade inte... Tror jag gör som kakan och beställer och använder resten till tackkort, bra tips ;)

Hanna, jättefin klänning! Fick du med underkjol oxå eller måste du köpa till det? Ska du ha slöja?

Hur hade ni andra tänkt med frisyr? Slöja eller inte? Uppsatt/Utsläppt?

Imorgon ska vi lämna våra inbjudningskort till tryckeriet - wiee! Äntligen färdiga och sen ska det ta en vecka och sen lägger vi dom på lådan :)

• Theresebride

Jag har köpt en slöja, ska nog ha utsläppt med långa böljande lockar har jag tänkt :) Blivande maken tycker att jag ska ha uppsatt men trivs inte riktigt med det själv.

• Hanna05
    Elisabeth och Markus skrev 2012-01-30 11:27:33 följande:

Hej hej!

Kul med nya, välkommna!

Augusti2012, dina länkar funkade inte... Tror jag gör som kakan och beställer och använder resten till tackkort, bra tips ;)

Hanna, jättefin klänning! Fick du med underkjol oxå eller måste du köpa till det? Ska du ha slöja?

Imorgon ska vi lämna våra inbjudningskort till tryckeriet - wiee! Äntligen färdiga och sen ska det ta en vecka och sen lägger vi dom på lådan :)

Underkjol följer med! 

Jag kommer att ha utsläppt hår med lockar.. sedan ska min frisör göra ett diadem av mitt hår som går som en fläta över... ja , svårt att förklara! :P Naturligt men fint! :) 
  • augustesen
    Elisabeth och Markus skrev 2012-01-30 11:27:33 följande:

Hej hej!

Kul med nya, välkommna!

Tack så mycket :)

Jag kommer ha slöja och tiara. Min mormor har en jättevacker brudkrona i silver som min morfar gjort (en riktig hög prinsesskrona) som jag egentligen skulle haft men slöjan jag köpte är en sådan man ska ha för ansiktet så funkar inte med kronan.

Håret vill jag ha uppsatt men kanske passar lite mer med en halv uppsättning, vi får se :)
  • augusti2012

Välkomna alla nya.. 
    och Hanna, jätte fin klänning. :) Ska du ha axelbanden eller utan?? 

Roligt att se vad alla handlar.. min lista på saker att köpa långt innan börjar bli mindre och mindre på.
    Men listan på saker att göra är desto längre  
    Min plan för kvällen är att inbjudningskorten ska vara klara att bara sättas frimärken på när dem kommer.
    Och i veckan sy klart mina servetter.
    För att nästa vecka göra namnskyltar till borden på dem jag vet kommer samt en lista att bara skriva ja och nej på gästerna som är bjudna och ha vid  micron.
    Vill ha så mycket som möjligt gjort innan våren kommer Så jag lägger på ett rem nu istället. 

Angående frisyr är detta min inspiration förrutom blomman och med tiara istället. 

• augusti2012

Från och med imorgon har jag köpstopp om det inte gäller bröllopet :) 
    Får inte köpa mer än mat och så hem. Och kläder till sonen. 
    Inga kläder mm till mig eller min m2b eller inredning till hemmet.

Någon mer som vill joina mitt köpstopp :)  

• 987654321

Detta är just nu min favoritfrisyr men det är ju ett halvår kvar så jag hinner nog ändra mig... Idag har vi hämtat ringarna oc min förlovningsring ser så tråkig ut :) Den är mycker smalare än min förra (Vi köpte nya nu till vigseln) Men det kommer bli bra om ett halvår när den får sällskap!! Jag har köpt en cerise slips till vår son också på ebay för 11 kr.
  • Jane
    augusti2012 och 987654321: Jättesnygga frisyrer båda två! Något sådant kan jag också tänka mig, men jag har för tunnt och för kort hår för det....jag kommer då ha något  liknande detta och så kommer jag ha Marilyn Monroe sminkning och denna hatt (bild till höger):

Annars handlar jag också på för fullt nu och hoppas få det mesta klart så snabbt som möjligt. Men vi vet inte hur vi ska göra med Inbjudningskorten än. Det var planerat att vi själva skulle köpa ett papper och en kompis skulle sedan göra inbjudan på photoshop, som vi sedan skulle skriva ut själva med en skrivare. Sedan blev jag tipsad att kolla på Vistaprints sidan eftersom de har billiga inbjudningar, så jag kikade in och hittade snygga. Nu så nämnde min mamma dock "men om ni gör dom halvt själva varför inte göra dom själva helt?" Min man nappade på det och kan tänka sig att pyssla med pappersbitar, lim, sidenband osv. Jag vet själv inte bara hur vi ska få in texten snyggt, då vi båda är jättedåliga på att skriva för hand....

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012