• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

jag är ju ingen string tjej.. det ska vara bekvämt och inte massa spets
    Har gått och funderat på hur jag ska göra på bröllopet. I-landsproblem ja visst.
    Sambon tycker det är onödigt att köpa jätte dyra underkläder för det ska ändå bara av
    Hittade dessa på ebay för 58 kr inklusive frakt.
    Kommer skriva Fru L på dem i blått. Lite personligt i alla fall. Och får in det blåa  

• Jalle

Japp, ni ska få rapport om tårtan! Är det fler än jag som ska göra egen tårta?

Fint smycke, augusti2012! Var in och kollade i länken och de hade snygga läderarband också. Kanske är nåt för min toastmadame.

På tal om underkläder så har jag faktiskt shoppat under veckan. Blev inget rafs-set direkt utan något mer enkelt men ändå lite mer sexigt än de vanliga bomullstrosorna. Hoppas m2b blir nöjd!

Fast jag ska ha denna BH till. En liknande men balconette som man kan ta bort axelbanden på. Ska ju ha en axelbandslös klänning. Hela kalaset gick på 675:-.

• Jalle

....och nu slog det mig.....har faktiskt HELA min outfit klar!! Och inte har jag nallat på besparingarna än heller, har handlat lite varje gång jag fått lön. Vad skönt! Nu kan jag fokusera på barnens kläder och dekoration.

• Elila

Hej på er!

Augusti2012, vi hade tänkt köpa de frimärkena med ringar på men fattar inte hur man gör när man inte vill köpa 100st utan bara 60?? Går det eller är man tvungen att köpa 100?

Hannah, hur gick det med klänningsletandet? Hittade du the one?

Igår var jag på jakt efter skor men hittade inga :( När kommer alla fina sommarpumps in tror ni?

Hittade iaf dessa på H&M och tänkte köpa dessa rosa (och/eller blå) och ha på festen sedan... Är inte så van vid högklackat en hel dag...

http://www.hm.com/se/product/95863?article=95863-E#article=95863-E

Fina underkläder ni har köpt... Jag tror jag kommer köra på halvsexig/funktion under dagen och sen byta om på hotellet till ngt mer sexigare... kanske någon negligé eller liknande ;) Är det någon här som provet freebra någon gång? Jag funderar på den men jag är ganska storbystad och vet inte hur det funkar med stora bröst och den?

• Emsiepemsie

Hej!
    Jag ska också gifta mig den 4/8-2012!
    Vad kul att ha hittat den här tråden :)

Jag ska gifta mig borgerligt på Dahlbergs café i Gamla Linköping och sedan ha festen på Mjellerumsgården som ligger en promenad bort.

Vi sitter och knåpar på våra inbjudningskort nu. Vad svårt det kan vara att formulera sig.
    Tips på inledning som inte känns för torr?

Är det för tidigt att skicka ut dem snart? Hur gör ni andra?

• Jalle
    Elisabeth och Markus skrev 2012-01-29 17:50:22 följande:

Hittade iaf dessa på H&M och tänkte köpa dessa rosa (och/eller blå) och ha på festen sedan... Är inte så van vid högklackat en hel dag...

www.hm.com/se/product/95863?article=95863-E#article=95863-E

Ballerinaskor är nog bra att ha! Har också köpt ett par liknande fast i mörkblått. Tror att jag behöver byta frampå kvällen även fast mina pumps har ganska låg klack, är inte alls van att gå i klack.
  • augustesen

Hej hopp!

Vi ska gifta oss 4/8-12 i Kalmar Slottskyrka och ha festen på Hotel Skansen Öland.

Förlovade oss i april och har planerat sen dess så allt stort är klart :)

Emsiepemsie skrev 2012-01-29 18:42:09 följande:
    Vi sitter och knåpar på våra inbjudningskort nu. Vad svårt det kan vara att formulera sig.
    Tips på inledning som inte känns för torr?

Är det för tidigt att skicka ut dem snart? Hur gör ni andra?
    Vi beställde alla våra kort (save the date med matchande kuvert, inbjudningskort och informationskort) nu i veckan och dom ska levereras inom 3 veckor, beställde från Vistaprint till ett fyndpris :)
    Ska piffa till dom lite sen bara.

Vi ska skicka ut std direkt när dom levereras och sen ska vi skicka ut själva inbjudningarna i slutet av april.
  • Jalle

Emsiepemsie; vi skickade ut våra STD med en julhälsning innan jul. Inbjudningskorten tänkte vi skicka ut i april. Hade vi inte skickat ut STD så hade vi nog skickat ut inbjudningarna tidigare, kanske mars. Välkommen till tråden förresten!

• KakanMackan

Elisabeth: Vi har köpt de frimärkena i 100-pack. Man jan bara köpa dem i de.. Men eftersom vi inte är så många gäster kom jag på att vi faktiskt även kan ha dem senare till tackkorten Kan inte ni det??

• 987654321

Jag ska också gifta mig den 4/8. Vi ska gifta oss på en båt som går från Lilla bommen i Göteborg och kör oss till Ruckmans där vi äter middagen och har vår fest!

Vigselförättare, båten, resturangen och fotografen är bokad. Har skickat efter ett par skor också men de vet jag inte om de är bra... Injudningskorten är på gång, har beställt färdiga dubbelvikta kort men kuvert och en personlig stämpel.

Kul med lite andra som gifter sig samtidigt! Ska ni ha tärnor och näbbar osv på ert bröllop? Vi har med våra barn (flicka på 3 och pojk på 1,5 är) Under vigseln men sen får de åka hem.

Ni som gifter er borgerligt, ska ni sätta ihop något personligt eller blir det "basporgrammet", kanske i rådhuset?

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012