• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Lebendig

Ni som nu skickar ut inbjudningskort i dagarna här, har ni skickat save the date? Vi funderar på när vi ska skicka våra inbjudningar... Vi skickade save the date för lite drygt ett halvår sedan...

• SusanneJoh

Vi skickade ut inbjudningarna förra veckan. Och vi har inte skickat ut save the date kort, till familj och närmsta vänner berättade vi muntligt i somras.

♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • augusti2012

jag gillade elisabeths ide om att skicka ut inbjudningskorten så dem kommer på alla hjärtans dag. Så nu letar jag adresser.. Fy vilken tid det tar. Men snart så är dem klara :)

Vi har inte skickat några save the date kort. Men dem flesta vet om det muntligt.

• SusanneJoh
    Elisabeth och Markus skrev 2012-02-04 09:01:22 följande:
    Sex månader kvar idag :)
    Yaaay! Det närmar sig Solig
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • Emsiepemsie
    Elisabeth och Markus skrev 2012-02-04 09:01:22 följande:
    Sex månader kvar idag :)
    Härligt! Innan vi vet ordet av är vi gifta :) {#emotions_dlg.flower}
  • ella

Hej allihop!

Vi skickar ut våra save the date imorgon.
    Sedan skickar vi de rikitga inbjudningkorten i början av maj.

Någon som var på Bröllopsmässan i helgen? =)
    Fick mer inspiration efter besöket!  

• Elila

Hotellet, tydligen så ska alla balkonger ha havsutsikt och solnedgångarna från balkongerna skall tydligen vara helt fantastiska :) Åhhh va jag längtar!

Hotellet med den fantastiska utsikten....ah - jag dööör!

Hej på er!
    Hur har helgen varit? Det var bröllopsmässa här i Göteborg men jag gick inte. Ska gå denna helgen som kommer då det är ännu en bröllopsmässa här.

Jag är så glad så jag nästan spricker!!! Vi har bokat vår bröllopsresa!!!!!!!
    Vi åker tisdagen den 7/8 och är borta i två veckor. Vi ska till Samos :) Har någon av er varit där? Vi har bara hört jättefina saker om den ön. Vi hittade ett jättefint hotell som var litet och mysigt (vi ville inte ha ngt "barnfamiljs-hotell" utan ngt mer vuxet), hittade det perfekta!! Åhh jag är så lycklig!!! Helst skulle vi ju gärna åka utanför Europa men budgeten håller inte för det... Nu får vi 2 veckor på Samos ink flyg, transfer, hotell och frukost för ca 15.000:-. 
    Har ni pratat något om bröllopsresa? Vart ska ni åka?

Nu i veckan ska vi göra färdigt våra inbjudningar, kort lär komma senare i veckan :)

• ella

Ska på den på söndag med =) Denna gången med mina tjejkompisar-... Ska bli riktigt roligt att spana in det nyta hotellet också. Kanske är något för vår bröllopsnatt då vi gifter oss i Göteborg.

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012