• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Jane

Idag kommer min man få ett par superman-kallingar och en trisslott Tungan ute
    Senare idag ska vi ut och käka tillsammans, men jag väntar med spänning och undrar om det blir någon annan överraskning idag.

augusti2012:
    har du fått något svar från säljaren på eBay där vi beställde klänningar? Säljaren är spårlöst försvunnen, så jag kommer öppna upp ett "case" med eBay och paypal. Nu får jag beställa en klänning på annat håll Rynkar på näsan

• augusti2012

jane: jag såg också detta imorse.. så himla arg jag blev.. 
    har du koll på hur man gör med öppna case med paypal!??? 

• augusti2012

Ferrarigirl: välkommen hit! Klart du är välkommen att tjöta med oss härliga brudar som gifter oss den 4/8. {#emotions_dlg.flower}

• car1021

Vet inte om det är bröllops nerver eller vad det är .Jag gjorde ju klart våra inbjudningskort i helgen men när jag var klar kände jag mig inte nöjd. Jag tyckte inte att det var fina. Det kändes inte bra. Jag åkte och skulle köpa kuvert till de i söndags men när jag stod inne på Panduro så blev jag ännu mer osäker så jag köpte inga kuvert. Funderade hela söndagen och måndagen. På måndag kväll åkte jag till Panduro igen. Jag hittade då andra dubbla kort med kuvert som var ca 1 cm mindre än de jag hade men till väldigt mycket bättre pris. Jag köpte de istället, lite pappersark, spetstråd och lite glitterstenar. Det kostade lika mycket som kuverten till de andra! Så nu håller jag på och klipper och klistrar och gör nya inbudningskort och nu känner jag mig nöjd Glad De här blir mycket finare . Visar en bild ikväll.

• Elila

Hej på er!

Åhh va jag är glad idag... Det vänder fort här haha!

Jag ringde till posten och gnällde igår på dagen... Hade jag inte behövt för när vi kom hem hade frimärkena kommit :)
    Igår kväll var världens mysigaste alla hjärtans dag... Vi fixade färdigt med inbjudningarna och sedan gick vi ner och la dom på lådan. Vilken känsla! De kommer komma fram imorgon... Spännande!

Har ni hört ngt från dom som fått inbjudningar än?

Fyy vad trist med era klänningar, vad ska ni göra nu? Tur att du augusti2012 redan har en klänning, men du Jane, hade du ngn klänning sen innan?

• car1021

M040812J: Jag sminkade mig inte själv första gången jag gifte mig och jag ska inte göra det nu heller. Man är nervös och spänd den dagen och det känns skönt att gå till ett proffs och bara bli omhändertagen. Jag brukar sminka mig till vardags och jag tror att min bröllopssminkning hade blivit väldigt lik den om jag skulle gjort den själv.

Elisabeth och Markus: Vad skönt att frimärken kom igår! Spännande att ha skickat iväg de förstår jag. Jag ska ju som sagt göra nya inbj. kort och vi tänkte skicka/dela ut de nästa helg. Känns lite nervöst för vad alla ska säga eftersom ingen vet om att vi ska gifta oss.Glad

• augusti2012

Jag har nog sällan varit så arg som igår när jag kikade in på ebay och såg att säljaren har gått under jorden.
    Fattar dem inte själva att dem förstör för så många tjejers stora dag.
    Blir arg av bara tanken.
    Provade min andra klänning igår och den känns inte helt hundra. Får se vad hur jag gör. Den är fin och så.. 

Men jag blev glad när 6 personer sa ja igår i alla fall.. :) 
    En av dem var min sambos farfars bror. 82 år. Han ringde och vart så glad. Ni gör mig så glad sa han. 
    Inte nog med att jag fick gå på er sons dop utan jag ska få gå på bröllop.

car1021: ja dessa bröllopsnerver.. du har inbjudningskorten och jag har klänningen vi funderar på.
    tror det blir bra i slutändan ändå

Elisabeth&markus: kul att inbjudningarna kom iväg igår :) :) 

Stor kram till er alla

• Jane
    augusti2012 skrev 2012-02-14 12:57:54 följande:
    jane: jag såg också detta imorse.. så himla arg jag blev.. 
    har du koll på hur man gör med öppna case med paypal!??? 

Jag har faktiskt ingen aning hur man gör, vi får nog läsa oss fram på hemsidorna.
    Elisabeth och Markus skrev 2012-02-15 08:21:50 följande:
    Fyy vad trist med era klänningar, vad ska ni göra nu? Tur att du augusti2012 redan har en klänning, men du Jane, hade du ngn klänning sen innan?
    Nej, jag har ingen klänning sedan tidigare. Jag måste beställa en ny nu men denna gång på ett säkrare ställe.
  • LiveForever
    171 dagar kvar tjejer!!! Cool

Nu har jag fixat ett Worddokument med namn och telefonnummer på alla som jag vill ska vara med på möhippa och svensexa att ge till min resp. killens bästa vän, haha vadå kontrollbehov? Skrattande
    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • ferrarigirl

Kan berätta lite om mig själv så ni vet vem jag är  och hur vi ligger till i planeringen  ;P
    Börjar få lite smått panik, VI har ju bokat kyrka och ett datum men vi har inte hittat nån lokal att ha festen i sen för ca 80 pers. Vi måste ju ha en lokal klar innan vi kan skicka ut inbjudningar, all info måste ju vara med där.Maten ska min svärmor göra. Vi har bestämmt att vi ska ha ett rock tema med färgerna lila, svart och silver. Har inte hittat min klänning eller ring än. så vi har massor att göra så jag börjar få panik nu.

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012