• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Jane
    M040812J skrev 2012-02-19 20:21:23 följande:
    Här är mina inbjudningar. Tanken var att mina tärnor skulle fått göra dom. Men när jag hade köpt hem alla scrappingprylar och testat lite så bara fortsatte jag! Det var ju skitkul!! Jag är halvfärdig än och alla gäster får en unik inbjudan men alla utgår ifrån samma material :)

Vad fina dom var! Har du skrivit för hand också?
  • M040812J
    Elisabeth och Markus skrev 2012-02-21 10:52:13 följande:
    WOW! WOW! WOW! Herrejesus vilka fina inbjudningskort... Att du orkar! Fantastiskt fina! Vad tror du kostnaden kommer bli för dom totalt?

Tack för tipset med pusslet, ska kolla in :) 
    Tackar :) Jag tycker inte det var jobbigt men sen gör jag ju inte mer än ca 3 åt gången så det blir inte tråkigt. Sen är det MKT enklare än det ser ut. Skär bara i skärmaskin, och klistrar på stämplar och sen klart!
    Ca 10 min per kort.

Budgeten va på 900 och är nu uppe i 1100kr för 30-40 kort. Men då har jag ju kvar grejjer så jag kan göra kort eller album i framtiden (stämplar, stämpelfärg och skärmaskin) så det var inte så  farligt ändå! 

Det är inte handskrivet, stämplar :)))) Så duktig är jag inte ;)  
  • Jalle
    M040812J skrev 2012-02-21 12:20:16 följande:
    Vad har ni för frågor?
    Det är frågor om oss och några om våra barn. Än så länge är det dessa;

Semesterresa 2008?
    Var brudgummen under sin FN-tjänst?
    X.s (dotter) andranamn?
    Fyller X (son) till hösten?
    I brudbuketten?
    Går X (son)?
    Brudens favoritband?
    Brudparets bil?
    Brudparets första gemensamma köp?
    Djur brudparet såg under vandring i Helags?

Skulle behöva några till, tips?

Vi ska ha tipspromenad också, men då blir det inga frågor om oss. Funderar på om vi ska ha om våra gäster eller något helt "obröllopigt".
  • 987654321

Är det någon mer än vi som fått förfrågningar om man får ta med en gäst till? Idag ringde en gammal kompis till mig som är bjuden och frågade om hon fick ta med sin "eventuellt pojkvän"!!! Gör folk så? Jag hade aldrig ringt och frågat om jag fick ta med ens min blivande man om inte han stod med på inbjudan för jag tänker att om de inte bjudit honom så hade det varit tillräckligt jobbigt för dem redan att sålla... Dessutom så är detta typ tredje kärleken på ett år....

• M040812J

Jag tror inte det hör till vanligt hyfs att göra så? Men vet inte. Vad sa du till henne?

• Elila

Oj en "eventuell pojkvän" känns väl lite väl vågat att fråga.... Vad svarade du?
    Etiketten lyder väl att man dock aldrig ska bryta upp etablerade par (exempelvis de som bor ihop, har varit tillsammans länge, är förlovade, gifta etc). Min m2b blev för några år sedan bjuden på bröllop där jag inte stod med (anledningen var dock att de inte visste att jag fanns för denna kompisen och m2b hade inte umgåtts på flera år) och då frågade m2b om jag fick följa med och det var självklart för dom :)

Pusslet är verkligen en rolig idé, den ska jag defenitivt spåna vidare på...

Ang frågor tänker jag:

Vad läste X på gymnasiet?
    Var gick X första resa utan föräldrarna?
    X:s favoriträtt?
    X:s första bil?
    Vad heter dagens präst?

Lite exempel bara :)

• 987654321

Jag svarade som det är att vi har fått kämpa för att kunna få plats med de som vi vill bjuda så att i dagsläget finns det inte utrymme för fler inbjudna. Men dessutom är det ju inte vidare stabilt om man nämner honom som "eventuell pojkvän" och svarar "ja om vi fortfarande är tillsammans då" när jag undrar vad hon menar med eventuell pojkvän :) Jag blir mest full i skratt och inser att hon har noll koll på vad det är hon "begär"

Vi har bjudit in nya pojkvänner/flickvänner till vänner men som vi ser är seriöst men denna damen är som sagt lite speciell :)

Hur går det för er med klänningar? Jag kan inte bestämma mig vad jag vill ha!! Och vart ifrån jag skall köpa den, Kinaklänning/affär i Göteborg.. men det närmar ju sig och jag måste nog bestämma mig snart. Dessutom håller jag på och tappar i vikt sen innan vi bestämde att vi ska gifta oss. Jag gick upp massor under mina två graviditeter som jag nu kämpar med och inser att jag kan tappa 20 kg tills vi gifter oss... Då är det inte så lätt att beställa klänning heller :)

• ella

Jag bor också i Göteborg och köpte min på Helens brud och bal i Kungälv.
    Kan verkligen rekommendera att du åker dit och tittar!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012