• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Hej på er!

Här går det tröööögt... Vår hemsida krashade och våra frimärken har ännu inte kommit. Med andra ord skickar vi inte inbjudningarna idag :( + att våra inbjudningskort är ju redan färdigtryckta med hemsideadressen på så det måste vi nu stryka över och skriva vår nya... Känns väldigt trist!

SusanneJoh: Varifrån hade du köpt din klänning? Ge oss bilder!!

Vilka låtar är det ni ska ha?

Vilka låtar ska ni andra ha?

Bröllopsmässan i helgen var heller inget att ha så jag har lite allmänt bröllopsdepp för tillfället...

Fina grejer ni har köpt!! och inbjudningarna va jättefina!!

Jag har inte köpt skor än... Ska nog köpa i butik, har lite konstiga fötter så jag måste alltid prova innan. Har hittat fina på deischman sko men ännu inte i rätt färg men jag tror det blir därifrån :)

• Elila

Va kul att ni har fått iväg era inbjudningar :)

• KakanMackan

Va tråkigt Elisabeth.. Men tänk istället på allt som ni har fixat, och framförallt, tänk på att NI SKA GIFTA ER Tyst

Klädmässigt ligger vi bra till. Jag har klänning och slöja (har inte bestämt om jag ska ha slöja än men)
    M2b har kostym, slips och "näsduk". Likså hans bestman. Byxor, väst och slips till vår son. Köpt klänning till vår dotter och till min tärna. 
    Det som fattas är skor till alla och skjorta till m2b och son och någon typ av sjal till tärnan.. Har säkert glöt en del Tungan ute

Ska bli väldans kul imorn om man kommer få någon reaktion eller respons påinbjudningskorten.. Har ju lagt ner  hela min själ i dom känns det som haha.. Och de har verkligen legat och varit klara i ca 2 månader så nu känns det ju tom lite nära med bröllop Cool

Är också nyfiken. Vilka låtar ska ni ha i kyrkan? Både solon och in-ut gång..

• augusti2012

Elisabeth&Markus: fy va tråkigt.. känns som man någon gång åker på en nit under hela planeringsresan.. 
    Väntar bara på min.. 

Är bröllopsmässa här i jönköping och jag funderar på om jag ska gå på den eller inte. Sambon jobbar så det får bli jag och sonen i så fall. Har allt klart i princip så är mest för att det är en kul grej och att jag verkligen får gå dit. 

Kommer inte ihåg om jag har delat med mig av min bröllopsblogg. Såhär får ni adressen dit.
     http://herrochfrulehner.blogg.se/

Ni som använder er av detta sätt att få ut informationen till gästerna. Vad kommer ni skriva???

• augusti2012

Kakanmackan: sa till min m2b, sista chansen att ändra sig.. för sen måste du säga ja.. han bara garvade och la på inbjudningarna.. *s* 
    Blir spännande att se vad som händer imorgon :) 

• Elila

Ja det känns trist... Men nu bygger jag upp mitt agg inför samtalet med posten, nu ska de få veta hut ;)

Vi är nästan färdiga med klädseln. M2b har kostym, skjorta, fluga, näsduk, skor. Jag har klänning (som ska sys in iof), underkjol och slöja (vet ännu inte om jag ska ha den eller ej). Det som behövs är underkläder, väska och skor :)

Här är vår hemsida www.markusochelisabeth.skagiftasig.se

Vi har inte diskuterat sololåtar så mkt ännu... Vi har liksom "våra" låtar men texten är väl sisådär passande för bröllop. Psalmer ska vi ha blomstertid och vänlig grönskas... Såg däremot i ngn annan tråd att det fanns en bröllopspsalm med samma melodi som blomstertid så den kanske kan vara rolig :)

• augusti2012

Elisabeth&Markus: vilken panik jag fick när jag kikade in på er hemsida. Såg hur många dagar som var kvar.. *hahahaha* Kändes mycket mindre än månaderna.
    Sen såg jag att du fyller år väldigt bra fyller själv den 25:e.

Är era blivande män romantiska???
    Min m2b var jätte romantisk i början. Har väl blivit mindre av den sorten men han kan när han vill.
    Fick en smyckesrengöringsapparat av honom imorse. Han tänkte att vigselringen och förlovningsringen ska förbli fina i framtiden. 

Och vad gör ni på alla hjärtans dag åt er blivande man??  

• ferrarigirl

Hej får jag också hoppa i här? Jag och min M2B gifter os 4/8-12 i Torsångs kyrka i borlänge. Det största problemet vi har nu är att hitta en festlokal som kan ta ca 80 pers. Vill hitta en lokal NU så vi kan börja skicka ut inbjudningar.

• Elila

Jag skulle inte vilja påstå att min m2b är särskilt romantisk... Kommer väl få blommor idag tror jag men jag brukar inte få grejer utöver speciella datum...så som alla hjärtans dag, årsdag m.m. Jag tror snarare att vi i vår relation är romantiska tillsammans.. Vi går ofta ut och äter eller fikar och gör mycket roliga saker ihop. Det är mycket roligt tycker jag... Däremot en bunt tulpaner då och då hade inte skadat ;)

Idag fick m2b Zlatans bok + ett kort utav mig....
    Ikväll ska vi bara ta ett glas vin ute på stan, inget spec.

Har pratat med posten nu, hon tyckte det var väldigt konstigt att frimärkena inte kommit fram och gjorde en reklamation. Nu skickar hon dom på nytt och hon trodde jag skulle ha dem senast fredag så hoppas, hoppas!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012