• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • 987654321

Ja det är precis det jag menar Kajsatin att hur ska jag veta i april-maj hur jag ser ut i augusti :)

• Hanna05
    987654321 skrev 2012-03-07 21:11:01 följande:

Ja det är precis det jag menar Kajsatin att hur ska jag veta i april-maj hur jag ser ut i augusti :)

Beställ  en du trivs i nu, den går alltid sy  in 5 storlekar.
  • Kajsatim
    987654321 skrev 2012-03-07 21:11:01 följande:

Man kan ha väldig tur, som jag för en gång skull hade ;) Om man går in i en brudbutik, vissa säljer klänningarna dom har i butiken, vissa har dom bara som test. Men jag hittade min klänning i just den storleken och fick köpa den på plats, det tog två dagar att få den insydd. Kolla rint lite, det kan ju finnas en möjlighet att du hittar en klänning du absolut älskar och att du dom kan sy in den någon/några veckor innan Dagen :)
  • 987654321

Ja jag får börja att springa runt lite i affärer och kolla och hottar jag inget då så köper jag och chansar och går inte det så hyr jag :D

• Elila

Jag köpte min via blocket, titta där för att få ner priserna lite :)

• marielleangelina

Hej!

Länge sedan jag var och skrev här i tråden!

Jag har beställt en klänning från en brudbutik här i Halmstad och jag är jättenöjd! Beställde den i slutet av januari så jag borde få den i slutet av april. Det är en balklänning egentligen så jag provade den i rött men den ska ju självklart vara i ivory! :) Det kändes aldrig riktigt rätt när jag provade stora brudklänningar, den här känns så "jag"! Längtar!!!

Nu ska jag bara hitta den perfekta slöjan också :) har sett det finns massvis med billiga och fina på Etsy.

• Kajsatim
    marielleangelina skrev 2012-03-09 09:53:22 följande:

Hej!

Länge sedan jag var och skrev här i tråden!

Jag har beställt en klänning från en brudbutik här i Halmstad och jag är jättenöjd! Beställde den i slutet av januari så jag borde få den i slutet av april. Det är en balklänning egentligen så jag provade den i rött men den ska ju självklart vara i ivory! :) Det kändes aldrig riktigt rätt när jag provade stora brudklänningar, den här känns så "jag"! Längtar!!!

Nu ska jag bara hitta den perfekta slöjan också :) har sett det finns massvis med billiga och fina på Etsy.

Jättefin klänning!! :D
  • Elila

Jättefin klänning, vad är det för material?

• marielleangelina
    Kajsatim skrev 2012-03-09 12:08:43 följande:
    Jättefin klänning!! :D
    Elila skrev 2012-03-09 12:18:53 följande:
    Tack så mycket! :) Den är i chiffong...

Ni som har klänningen fixad, hur gör ni med underkjol? Hyr? Köper ny/begagnad?
  • M040812J
    marielleangelina skrev 2012-03-09 13:08:25 följande:
    Elila skrev 2012-03-09 12:18:53 följande:
    Tack så mycket! :) Den är i chiffong...

Ni som har klänningen fixad, hur gör ni med underkjol? Hyr? Köper ny/begagnad?
    Jättefin klänning! wow! Jag har köpt begagnad av en vän för 300kr :) Kändes överkomligt!
    Jag har däremot problem med slöjan. Vill ha en men kan inte bestämma mig om det passar till klänningen. Ska kolla etsy! Tack fr tipset! 
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012