• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Fröken Emma

Tack tjejer!! det värmer. Idag ska jag me mamma till sjukhuset för "domen" så jag har tagit ledigt hela dagen. Dock sitter jag o dras med min jäkla förkylning!! Kan varken snyta mig eller ta nässray utan att blöda näsblod. men men, ett ganska litet problem...

Hela tiden kommer det saker föra bröllopsplaneringen. hoppas på att valborghelgen kan inbringa lite tid. Just nu ska vi leta hus och söka bygglov. Vi ska sälja vårat hus och leta förskola till lillkillen iom flytt o allt. Inte så lång flytt, bara 1.7 mil, men det är ändå mycket som måste fixas. Och när flytten blir hoppas jag nån gång efter sommaren, o då får vi väl bo hemma hos mina föräldrar tills huset är klart.

Vist känns det konstigt att sitta och planera för framtiden med tanke på dagens besked. Men jag måste leva här och nu. Händer det nått på vägen får jag ta tag i det då.

Ni ser alla så fina ut i era klänningar, ringar och har kommit så långt i planeringen. Jag är ledsen att jag använder det här forumet som en "klagomur" och det ska jag absolut sluta med. Men ibland måste man bara få skriva av sig. ;)

Jag har iaf börjat loite med inbjudan. "Fodralet" blir av handgjort papper från resan vi gjorde i feb. sedan blir det fack i fodralet med 4 blåa lappar med information om tider för vigsel, färdbesrkivning och fest samt ett frankerat svarskort som skall sändas till våra värdinnor.

• Theresebride

Nu har inbjudningarna skickats iväg. Köpte färdiga kortsatser ifrån Panduro, blev en hel del pyssel men dom blev riktigt fina iaf, mycket bättre än bifogad bild som är tagen från deras hemsida.

• Elila

Hej på er och tack!

Idag ska jag till min sömmerska och prata igenom tidsåtgång/pris på uppläggning och inläggning på min klänning :) I helgen ska vi köra en sån där planeringshelg igen, massa grejer som ska bockas av och fixas med :)

Hur ska ni göra med alkohol på festen? Vad bjuder ni på/vad bjuder ni inte på? Ska ni ha stark sprit osv. osv?

Vi ska köpa i Tyskland har vi bestämt... Har räknat på det fram och tillbaka och vi tjänar ca 3000:- på det (ink resa, bensin, båt m.m.). Känns helt okej men trodde nog att det skulle bli mer faktiskt. Då vi ska vara i skåne så är det ju ganska "nära" Tyskland, hur gör ni andra?

Vi ska bjuda på mousserande till fördrink, vitt vin till förrätt, rött vin till huvudrätt + whisky till kaffet. Sen får gästerna betala öl/cider/vin själva (10 burken/flaskan/glaset.

• car1021

Min pappa ska fixa all alkohol till festen sa han när han fick inbjudningskortet så det var ju bra!
    Vi ska ha champagen först och sen öl/vin till maten och sen blir det väl lite annat senare på kvällen.

Tänkte ta lite mått i helgen så jag kan beställa min klänning. Det känns som det är lite stiltje i planeringen just nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra...
    Vi måste iof bestämma hur vi ska ha våran vigselakt. Vi ska ju gifta oss borgerligt utomhus men jag vill ha lite mer än tre minuter Glad
    Har köpt vita skjortor och silvriga västar till min sambos barn på Ebay. Ska börja titta på klänningar till mina döttrar.

• Augustibrud 2012

Om man ska ha både rött och vitt vin, ska man ha två olika glas till det då eller går det bra med samma? Jag är ingen vindrickare som ni kanske förstår :)

Vi ska ha sött vin som välkomsdrink. Vitt och rött vin som kommer stå i karaffer på borden. Öl och mineralvatten som även det kommer att stå på borden. Whiskey i småflaskor om det inte är för dyrt. Sen kommer vi ha bar på kvällen till självkostnadspris med drinkar, cider, öl...

• 987654321

Vi bjuder på brudskål, ett glas vitt till förrätten ochtvå glas rött till huvudrätten.

I morgon ska jag jaga klänning igen :)

• Jane
    Augustibrud 2012 skrev 2012-03-23 11:57:51 följande:
    Om man ska ha både rött och vitt vin, ska man ha två olika glas till det då eller går det bra med samma? Jag är ingen vindrickare som ni kanske förstår :)

Vi ska ha sött vin som välkomsdrink. Vitt och rött vin som kommer stå i karaffer på borden. Öl och mineralvatten som även det kommer att stå på borden. Whiskey i småflaskor om det inte är för dyrt. Sen kommer vi ha bar på kvällen till självkostnadspris med drinkar, cider, öl...
    Man ska egentligen ha olika glas, vitvinsglasen är mindre och smalare och rödvinsglasen är högre och bredare har jag för mig...om det inte är tvärtom :)
    Jag tycker det är okej att ha ett slags glas om de är "neutrala" och om karafferna ska stå på borden och man får hälla upp själv, som du säger. Men hade man haft serveringspersonal som ska hälla upp, då blir det lite "fult" med samma glas för olika vinsorter.
  • Jane

Nu börjar det gå undan för oss...jag väntar brudklänningen i slutet av månaden och igår var vi i Vingåker Factory Outlet och fyndade en smoking åt min man. Skitsnygg är den, smoking, skjorta, lackskor, matadorbälte, fluga och manschettknappar för 4 000:-.

• Lebendig
    augusti2012 skrev 2012-03-21 01:01:00 följande:
    Har suttit med festprogrammet ikväll.
    Någon som möjligtvis har Mac-data som skulle vilja ge lite feedback. Är sparat i apples program nämligen. :)  
    Om du exporterar den som en PDF kan vem som helst titta, men inte göra ändringar. Vad jag vill ha sagt med det är att jag kan titta på det om jag får den som en pdf! :D
  • M040812J

Så nu har jag beställt tärnklänningar! Väntar med spänning! Tror de kommer på onsdag! 3 st blir det!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012