• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Lebendig
    Fröken Emma skrev 2012-03-15 18:39:57 följande:

Hej tjejer

Är inte här så ofta, men nu behöver jag verkligen ert stöd!!

ÄNTLIGEN har vi hittat lokalen med stort L. En vi titat på tidigare men som varit upptagen och som just har blivit ledig!! Så spännande!!

MEN!!!!!!!!! mamma fick besked idag att hon har äggstockscancer! :( först på onsdag vet vi i vilken skala det handlar om... Så jag vågar inte göra det minsta lilla på planeringsstadiet innan vi vet nått mer konkret.

Dessutom ska vi skriva kontrakt på måndag om en tomt som vi ska bygga hur på i sommar.

VARFÖR händer allt samtidigt?!?!

Tacksam för lite pepptolk!

Kram

Det var både bra och dåliga nyheter det där! Jag skickar en stor kram till dig vad gäller din mamma! Många i min närhet har nu drabbats av sjukdomar av olika slag och det är inte lätt att handskas med. Hur tar din mamma beskedet? 

Är klokt att inte ta ut något i förskott utan hoppas på det bästa. Ibland kan det vara skönt att fokusera på något bra istället för allt elände som händer omkring en.

Tyvärr är det också så att när det väl händer något händer det på en gång. Som i cykler. Tänk om det kunde sprida ut sig så man kunde känna att man orkade med allt på ett annat sätt. Såg en bild som en vän la upp på facebook, ska se om jag kan få med dem . Men den är rätt talande bild.

• Elila

Emma:

Lider med dig och din mamma och skickar en kram från Göteborg!

• Elila

Var hemma hos mina föräldrar idag och provade klänningen igen, här är den på mig :)

Känner mig jättedum som velade för ett tag sen för jag fullkomligt äääälskar den! Dock måste den sys in och upp, ngn som har koll på vad det kostar ungefär?

• Emsiepemsie
    Elila skrev 2012-03-17 16:22:01 följande:

Var hemma hos mina föräldrar idag och provade klänningen igen, här är den på mig :)

Känner mig jättedum som velade för ett tag sen för jag fullkomligt äääälskar den! Dock måste den sys in och upp, ngn som har koll på vad det kostar ungefär?

Jag behöver också sy in och upp min och det skulle gå på ca 400:- där jag köpte klänningen :)
  • augusti2012

Var hemma hos mina föräldrar i helgen då mamma fyllde 60 år igår.
    Idag satt jag och hon och tittade igenom hennes smycken. Ville låna ett halsband till bröllopet.
    Fick tårar i ögonen då jag hittade the one.
    Ska försöka ta en bild någon dag så ni får se. Mamma hade fått det när hon fyllde 25 av min morfar. Han var min stora idol som liten. Så det känns så himla bra i hjärtat.

Hur gör ni med:
    Något nytt:
    Något gammalt:
    Något lånat:
    Och något blått???

För mig blir det följande: 
    Något nytt:  klänningen
    något gammalt: halssmycke
    något lånat: silverkedjan till halssmycket
    något blått: strumpeband.

• M040812J
    Fröken Emma skrev 2012-03-15 18:39:57 följande:

Hej tjejer

Är inte här så ofta, men nu behöver jag verkligen ert stöd!!

ÄNTLIGEN har vi hittat lokalen med stort L. En vi titat på tidigare men som varit upptagen och som just har blivit ledig!! Så spännande!!

MEN!!!!!!!!! mamma fick besked idag att hon har äggstockscancer! :( först på onsdag vet vi i vilken skala det handlar om... Så jag vågar inte göra det minsta lilla på planeringsstadiet innan vi vet nått mer konkret.

Dessutom ska vi skriva kontrakt på måndag om en tomt som vi ska bygga hur på i sommar.

VARFÖR händer allt samtidigt?!?!

Tacksam för lite pepptolk!

Kram

Åh. Hoppas det löser sig till det bästa! Kram till er!
  • M040812J
    Elila skrev 2012-03-17 16:22:01 följande:

Underbart vacker!! 
  • M040812J

Igår beställde jag min vigseling. Stjärnfall från schalin. Enkel men fin! Vi har haft möte med gården som anordnar festen åt oss och pratat ihop oss om meny, viner och massor av annat festligt!
    Det hela slutade med att vi bestämde oss för att hoppa över kyrkan och gifta oss i deras trädgård, jättevackert precis intill vattnet! Åh vad jag börjar längta!
    Jag ska försöka beställa tärnklänningar snart. Det blir nästa projekt! Nästa vecka går inbjudningarna iväg!! Nu händer det grejjer! :) 

• augusti2012

Hittade något som jag tyckte va literoligt.
    Så snart tillhör vi det korkade gänget tjejer

Relationsekvation
    Smart man + Smart kvinna = Romans
    Smart man + Korkad kvinna = Affär
    Korkad man + Smart kvinna = Skilsmässa
    Korkad man + Korkad kvinna = Giftermål

• augusti2012

Har suttit med festprogrammet ikväll.
    Någon som möjligtvis har Mac-data som skulle vilja ge lite feedback. Är sparat i apples program nämligen. :)  

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012