• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Sommarbröllop2012

Den här tråden har jag missat! Gifter mig också den 4 augusti! :D
    Det som händer just nu i bröllopsplaner är inbjudningskort. Beställde några "provkort" från Vistaprint för att se hur den ser ut först innan vi gör den stora beställningen. Är nöjd, ska bara göra några små förändringar. På baksidan ska vi ha lite praktisk info. Tänkte att jag skulle kanske dekorera dem lite sen så att de ser lite lyxigare ut. Har ni några tips???

• Lebendig

Jag var ner till Stockholm och kom hem med min brudklänning! En inte allt för spektakulär klänning och i chiffong så det är inte så "mycket" klänning och den är lös och ledig. Underbart!

Ska man kolla på klänningar i Sthlm rekommenderar jag att man bokar tid med Lotta på Lillys! Ett sådant fantastiskt bemötande jag fick av henne. Hon var helt enkelt hur underbar som helst! Samma sak med Ingvors brud och fest i Norrtälje. Otroligt proffsigt och trevligt bemötande. Jag är imponerad av servicen hos båda dessa! Och det vill inte säga lite då jag är rätt så kräsen av mig.

• Nunc est bibendum

Skulle planera bröllop men fick nytt jobb (igen) så det har återigen legat på is. Paniiiik. Aja, det är väl bara att sätta i gång antar jag. Lokalen och vigselförrättaren är bokade så det ska nog bli ett bröllop i alla fall haha :) Men ingen mat, tårta, klänning, bröllopsresa eller några ringar än. Inte ens inbjudningar. Oh well. Det värsta är att jag känner att folk lägger sig i hela tiden. Jag tycker det är smidigast att beställa inbjudningskort och bara skicka ut skiten så snart som möjligt, men mina och min blivandes släktingar tycker att "men det är ju så roligt att pyssla ihop själv och scrappa". NEJ! Jag tycker inte det är roligt! Pyssla är det värsta jag vet och jag hatar de där små pappersblommorna som folk klistrar på och band och skit. Vill ha allt stilrent, snyggt och informativt. Att jag jobbar med layout och vet vad jag håller på med verkar inte bita på dem riktigt. Jag försöker att säga i från på skarpen men jag vill inte orsaka irritation. Hur tacklar ni släktingar som lägger sig i?

• 987654321

Idag har jag hittat klänningen som vår dotter ska ha under vigseln. På Lindex!! :O Kostade egentligen 349:- men fyndade den dessutom för strax över 200:- på rean. Det gör ju inte ont i bröllopsplånboken om något blir lite billigare ibland :D

Sommarbröllop2012: hur tänkte du pimpa dem?

• M040812J
    Nunc est bibendum skrev 2012-03-10 11:43:36 följande:
    Skulle planera bröllop men fick nytt jobb (igen) så det har återigen legat på is. Paniiiik. Aja, det är väl bara att sätta i gång antar jag. Lokalen och vigselförrättaren är bokade så det ska nog bli ett bröllop i alla fall haha :) Men ingen mat, tårta, klänning, bröllopsresa eller några ringar än. Inte ens inbjudningar. Oh well. Det värsta är att jag känner att folk lägger sig i hela tiden. Jag tycker det är smidigast att beställa inbjudningskort och bara skicka ut skiten så snart som möjligt, men mina och min blivandes släktingar tycker att "men det är ju så roligt att pyssla ihop själv och scrappa". NEJ! Jag tycker inte det är roligt! Pyssla är det värsta jag vet och jag hatar de där små pappersblommorna som folk klistrar på och band och skit. Vill ha allt stilrent, snyggt och informativt. Att jag jobbar med layout och vet vad jag håller på med verkar inte bita på dem riktigt. Jag försöker att säga i från på skarpen men jag vill inte orsaka irritation. Hur tacklar ni släktingar som lägger sig i?
    Åh va tråkigt med folk som lägger sig i! Jag har tvärt om problem med att alla är så hänsynsfulla att jag är rädd att de inte är ärliga nästan haha. Men det är nog bäst att göra det på sitt sätt :) och bara försöka skita i alla andra! Hade folk lagt sig i hade jag nog svarat med ett "Jahaaa, tycker du så? Nej det känns inte alls som oss" Hoppas du får planera ifred nu då!! 

När "ska" man beställa tårta? Jag funderar på att bara köpa vanliga princess, vi har ett grymt bageri här där jag bor så det borde väl inte va så bråttom?

Samma fråga med brudbukett? Jag är inte kräsen alls utan kommer nog be om att få något vackert i lila för en viss peng. Alltså sesongens blommor, ska man boka konsultation för det med? 
  • M040812J
    987654321 skrev 2012-03-10 15:19:44 följande:

Idag har jag hittat klänningen som vår dotter ska ha under vigseln. På Lindex!! :O Kostade egentligen 349:- men fyndade den dessutom för strax över 200:- på rean. Det gör ju inte ont i bröllopsplånboken om något blir lite billigare ibland :D

Sommarbröllop2012: hur tänkte du pimpa dem?

Kul!! Själv har jag vart och tittat på smink till den stora dagen! skitkul!! Jag har tur som har en resande sambo som får plocka hem allt på taxfree! 

Jag har däremot ångrat mig angående mina skor! :( Så om någon är sugen på ett par iofs väldigt fina skor (men de blir för mycket i kombination med min klänning) så hojta till! :) 
  • Elila

Hej på er!
    Helgen har känts bröllopsdeppig.... En kompis tackade nej vilket gjorde mig jättebesviken och känner det som att vår vänskap nu står och väger lite.. Jag känner mig jättebesviken över att hon inte vill komma och hon har egentligen ingen anledning heller (anledningen var att hon inte kände ngn annan än mig och tyckte det skulle bli trist med en hel middag utan ngn man känner).... Jag känner att det är den största dagen hittils i mitt liv och hon som min vän väljer att inte delta i det säger mycket om hur mycket man är villig att göra för sina vänner... Jag är jättebesviken och framför allt ledsen.

M040812J: Det där med tårtan, vi tänkte oxå köra prinsesstårtor och ha på en ställning men det fixar vår cateringfirma för oss, vem gör maten hos er, kanske dom kan ordna med tårtor också? Ang brudbuketten så har jag mailat lite bilder till vår florist på buketter jag tycker är fina och när vi åker ner till skåne nästa gång ska vi åka förbi och höra vad hon tror om de blommorna osv. Floristen får man liksom "boka" så att de inte tackar ja till att göra andra binderier den dagen då de kanske inte hinner.

Ingen som kan svara på om de vet var man kan köpa billiga ljusslingor? Jag vill gärna sätta upp det i vår berså men vet inte var det finns, clas ohlson hade bara få och inte så roliga och rusta/jula...njaaa

• M040812J
    Elila skrev 2012-03-12 08:58:30 följande:
    Hej på er!
    Helgen har känts bröllopsdeppig.... En kompis tackade nej vilket gjorde mig jättebesviken och känner det som att vår vänskap nu står och väger lite.. Jag känner mig jättebesviken över att hon inte vill komma och hon har egentligen ingen anledning heller (anledningen var att hon inte kände ngn annan än mig och tyckte det skulle bli trist med en hel middag utan ngn man känner).... Jag känner att det är den största dagen hittils i mitt liv och hon som min vän väljer att inte delta i det säger mycket om hur mycket man är villig att göra för sina vänner... Jag är jättebesviken och framför allt ledsen.

M040812J: Det där med tårtan, vi tänkte oxå köra prinsesstårtor och ha på en ställning men det fixar vår cateringfirma för oss, vem gör maten hos er, kanske dom kan ordna med tårtor också? Ang brudbuketten så har jag mailat lite bilder till vår florist på buketter jag tycker är fina och när vi åker ner till skåne nästa gång ska vi åka förbi och höra vad hon tror om de blommorna osv. Floristen får man liksom "boka" så att de inte tackar ja till att göra andra binderier den dagen då de kanske inte hinner.

Ingen som kan svara på om de vet var man kan köpa billiga ljusslingor? Jag vill gärna sätta upp det i vår berså men vet inte var det finns, clas ohlson hade bara få och inte så roliga och rusta/jula...njaaa
    Ikea borde väl ha?

Nu har jag kontaktat en florist jag blivit tipsad om. Jag är ju inte speciellt kräsen med bukett. Jag tycker alla blommor är vackra :) men jag vill ha en lila bukett. Jag mailade en budget och bad om att få lite olika alternativ.

Imorgon ska vi på möte med gården! Spännande!! Måste skriva ner lite tankar och funderingar, jag glömmer gärna allt annars haha!
    Igår försökte jag skriva ut våra inbjudningar, men det gick åt pipan så det får vänta ett tag, jag har iaf fixat bröllopshemsidan nu så all info står där. I inbjudan kommer bara våra namn, kyrka och datum stå samt en länk till hemsidan.

Det är lite pirrigt att det är så nära utsicket! Point of no return nu ;) Hur har gensvaret varit för er som skickat? 
  • 987654321
    Elila skrev 2012-03-12 08:58:30 följande:
    Hej på er!

Men vilken tråkig inställning! Har hon någon typ av social fobi eller är hon bara inte sugen liksom? Förstår att det är jättedeppigt! Man får väl lära känna folk då och lita på att ni har trevliga vänner med på bröllopet. Eller helt enkelt bara bita ihop!

• Elila

Ja det känns tråkigt... Egentligen vet jag inte varför hon inte vill komma och upplever inte att hon lider av social fobi heller... allmänt trist bara helt enket :(

Igår bokade jag och m2b en lite kärleksweekend till Köpenhamn över påsk... Ska bli såå mysigt! Idag ska vi sätta oss med ebay och köpa, köpa, köpa :)
    Hittar ni ngn länk med barnkostymer under dagen så tipsa, tipsa, tipsa :)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012