• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

987654321:
     http://www.ebay.com/sch/patriasia-fashion/m.html?_trkparms=65%253A15%257C66%253A2%257C39%253A1&rt=nc&_clu=2&_fcid=192&_localstpos=&_stpos=&_trksid=p3911.c0.m2000018.l2552&gbr=1&_pgn=1

Här kommer säljaren. Hon har massa fina sommarklänningar. Har inte fått hem den än. Men när jag har fått hem den kommer det bli fler inköp därifrån.
    Fick hem mina servettringar i fredags. Ska ta bild och lägga in. JÄTTE FINA!
    Kändes lyxiga och inte plastiga som jag var rädd för att dem skulle vara.

• Kajsatim

Vilka underbara klänningar ni lagt upp!!

Jag måste bara fråga en sak.. När ska ni öppna era bröllopspresenter? Jag och min m2b har pratat om detta och undrar lite om man kan vänta med att öppna dom tills efter allt? Vi tycker det är väldigt jobbigt att behöva överdriva tacksamhet och lycka över varje present så att den som köpt den ser hur glad man blir.

Men som sagt, hur kommer ni göra? :)

• Hanna05
    Kajsatim skrev 2012-04-01 14:43:02 följande:

Vilka underbara klänningar ni lagt upp!!

Jag måste bara fråga en sak.. När ska ni öppna era bröllopspresenter? Jag och min m2b har pratat om detta och undrar lite om man kan vänta med att öppna dom tills efter allt? Vi tycker det är väldigt jobbigt att behöva överdriva tacksamhet och lycka över varje present så att den som köpt den ser hur glad man blir.

Men som sagt, hur kommer ni göra? :)

Vi har avböjt från alla presenter , men jag har varit på många bröllop och de flesta brukade öppna dom själva dagen efter med endast de närmaste såsom föräldrar och syskon. Jag tycker det är klokast, men man gör ju som man vill.

Ifall vi får presenter kommer vi inte ta oss tiden att öppna där, vi gör det hemma i lugn och ro dagen efter isådanafall!
  • reebec

Oj, här var det diskussioner!

Gifter mig i Värmland 4 augusti, kyrka+hembygdsgård. Inbjudningar skickade, värdparet igångsatta och egendesignad klännin beställd från Kina (kommer inom någon vecka förhoppningsvis!)

Sitter nu och planerar buffé, efterrätt och tårta, funderar förtvivlat på vad jag ska göra med håret till ett inte alltför hutlöst pris och ordnar med boende till våra närmsta.

Färgtema mörkrött (inte riktigt vinrött) och avslappnat, men stiligt ändå.

/Reebec

• augusti2012

vi har på baksidan på festprogrammet skrivit följande vers som jag hittade: 

Kära gäster.
    Vi är fyllda av tacksamhet för alla dessa underbara paket.
    Men vår önskan är att få ägna kvällen helt åt er,
    vi vill inte med presentöppning på feststämningen dra ner.
    För som ni säkert alla vet,
    så kan sånt dra ut på tiden i all evighet.
    Därför tycker vi att detta sätt är bäst
    - presenterna får vänta, nu har vi tillsammans fest.

Så nej, vi kommer öppna eventuella presenter i lugn och ro hemma.
    Sen skriva ett personligt tack till våra gäster.

• Kajsatim
    augusti2012 skrev 2012-04-01 17:07:52 följande:
    vi har på baksidan på festprogrammet skrivit följande vers som jag hittade: 

Kära gäster.
    Vi är fyllda av tacksamhet för alla dessa underbara paket.
    Men vår önskan är att få ägna kvällen helt åt er,
    vi vill inte med presentöppning på feststämningen dra ner.
    För som ni säkert alla vet,
    så kan sånt dra ut på tiden i all evighet.
    Därför tycker vi att detta sätt är bäst
    - presenterna får vänta, nu har vi tillsammans fest.

Så nej, vi kommer öppna eventuella presenter i lugn och ro hemma.
    Sen skriva ett personligt tack till våra gäster.

Den var ju super bra! :)
  • Elila

Hej hej!

Igår shoppade vi loss på ebay, sidenband i olika storlekar, 120st organzapåsar till ris och tre barnkostymer :) ca 1100:- för alltihop :)

Vi ska inte heller öppna presenter på festen, vi ska göra det dagen efter med familjerna och nära vännerna. Lite korvgrillning, presentöppning och allmän liten lunch...

• M040812J
    Elila skrev 2012-04-02 11:28:51 följande:
    Hej hej!

Igår shoppade vi loss på ebay, sidenband i olika storlekar, 120st organzapåsar till ris och tre barnkostymer :) ca 1100:- för alltihop :)

Vi ska inte heller öppna presenter på festen, vi ska göra det dagen efter med familjerna och nära vännerna. Lite korvgrillning, presentöppning och allmän liten lunch...
    har du länken till kostymerna?

Idag kom mina tärnklänningar! Sååå fina!  Och idag var jag och inspekterade kyrkan där vi ska vigas! Underbar! :) Det börjar arta sig nu! Vi ska hämta vigselringen på onsdag, den har varit färdig i en vecka men vi har varit sjuka. Sen är det dags att planera tårtan! 
    Inbjudningarna har inte kommit iväg ännu eftersom vi inte riktigt varit överens om hur dagen ska vara men NU verkar det som att vi bestämt oss för ett kompromissat  bröllop. Här är det liksom omvänt, min sambo är bridezilla och jag är lite enklare av mig.

Våran dag kommer se ut så här.

Vigsel kl 14.00
    Mottagning i kyrkans lokal för ca 70 gäster med tårta, brudskål och kaffe eventuellt en kakbuffe också.
    Sen blir det middag och fest för närmaste vännerna och familjen ca 45 personer på den gård vi tidigare bokade. 

På onsdag ska jag övertala min frisör om att fixa mitt hår. Hon vill inte gra uppsättningar, men jag kommer vilja ha utsläppt så hon ska nog övertalas ;)

Hur mycket har ni kvar att fixa?  
  • reebec
    M040812J skrev 2012-04-02 18:53:16 följande:
    Hur mycket har ni kvar att fixa?  
    Ungefär hur mycket som helst... Inbjudningarna skickade vi för kanske 3 veckor sedan. Festlokal och kyrka är bokade. Vi har börjat planera musik för vigsel (har många musikaliska vänner). Klänning beställd, men vem vet hur den blir!? Min syster ska göra brudbukett och en hel del såna saker kan fixas inom familjerna.

Vi har inte fixat ringar, frisör, make-up, transport (om det nu är så noga?), tårta, mat (!?!) som vi troligen ska catera från en skolkock som är grym, kökspersonal och massa annat... Jag vet inte ens om jag har koll på vad som måste ordnas. Vet inte ens var jag ska börja :D

Vi har inte ens en budget.... Kör på "så lite som möjligt" i alla avseenden, men lägger pengar på det vi vill satsa mer på!
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012