• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Jalle
    Jane skrev 2012-04-10 19:37:06 följande:

Jag fick "THE RING" i fredags :) ååå den är så perfekt! Kan knappt vänta till vigseln då jag får ta på mig den.

Annars så väntar jag min brudklänning denna vecka, så jag håller tummarna att den är superfin.

Bild?!

Idag har vi skickat in hinderprövningen och efternamnslappen! Ytterligare ett steg på väg!
  • augusti2012

Jag är så himla ledsen.. Min sambos syster åker iväg den 31 juli i en vecka. Hon känner att hon måste satsa lite på sig själv. Och att hon inte skulle ha denna möjligheten senare när hon har egen lägenhet.
    Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi missa mitt syskons bröllop. Hon är 21 år och nybliven singel. Men hon sårar mig och min m2b något enormt. 
    Men det var som min sambo sa: hon kommer ångra sig i framtiden. Och det kommer bli pinsamt för hennes föräldrar. Men hennes mamma är på hennes sida. Tycker att hon ska åka. Är tveksam att hennes pappa tycker likadant. 
    Lite tråkigt är att det, för det är alltid min m2b sida som krånglar. 

Tack för tipset med trosorna.. ska gå och köpa detta. :) trosor kan man aldrig får för många av  

Det är skönt att bocka av :)  

• Jalle
    augusti2012 skrev 2012-04-10 19:48:51 följande:
    Jag är så himla ledsen.. Min sambos syster åker iväg den 31 juli i en vecka. Hon känner att hon måste satsa lite på sig själv. Och att hon inte skulle ha denna möjligheten senare när hon har egen lägenhet.
    Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi missa mitt syskons bröllop. Hon är 21 år och nybliven singel. Men hon sårar mig och min m2b något enormt. 
    Men det var som min sambo sa: hon kommer ångra sig i framtiden. Och det kommer bli pinsamt för hennes föräldrar. Men hennes mamma är på hennes sida. Tycker att hon ska åka. Är tveksam att hennes pappa tycker likadant. 
    Lite tråkigt är att det, för det är alltid min m2b sida som krånglar. 

Tack för tipset med trosorna.. ska gå och köpa detta. :) trosor kan man aldrig får för många av  

Det är skönt att bocka av :)  
    Tråkigt! Lite konstig prioritering där va? Får försöka strunta i henne och glädjas åt de som vill dela er dag med er. Låt inte såna energitjuvar förstöra!
  • Jane
    Jalle skrev 2012-04-10 20:02:58 följande:
    Wow! Den var snygg! Vad har du för förlovningsring till?

Tack! :)

Jag har ingen bild på förlovningsringen tyvärr, men det är en vanlig schalins med ovala-mönster. Så den passar jättefint ihop med vigselringen, men vi får se om jag kommer ha båda ringarna på samma finger....kan hända att jag har vigselringen på det högra ringfingret istället.

• Jane

Men vad min dator krånglar!

Tack iallafall! :)

Jag har tyvärr ingen bild på min förlovningsring, men det är en vanlig schalins med ovala-mönster. Men jag kommer nog inte ha båda ringarna på samma finger. Jag kommer nog ha vigselringen på det högra ringfingret istället.

• augusti2012

Jalle: tack för beskrivningen.. helt klart en energitjuv  

jane: jätte vacker ring.  

• 987654321
    Elila skrev 2012-04-10 13:39:34 följande:
    987654321: Vilken sömmerska i Göteborg har du lämnat in din klänning till? Vad ska du göra med din klänning och vad skulle det kosta? Min sömmerska ska lägga ner så jag behöver tips om en ny :)
    En kvinna i sannegårdshamnen som jag blev tipsadom av Swahns i Kungsbacka där jag köpte klänningen. Den ska läggas upp och ev justeras i bredd så att säga. Hon trodde mellan 5-800:- men har inte sett klänningen än.
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012