• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • ferrarigirl

här kommer en till som gifter sig 4/8-2012
    Jenny heter jag och jag ska gifta mig med min sambo jimmy. va har 2 barn en hund och en katt.
    Vi har bokat kyrka och en lokal där festen ska hållas. jag kommer nog att beställa en kinaklänning.

• ferrarigirl

kanske ska tala om ochså att vi bor i borlänge och gifter oss i torsångs kyrka  :)

• Elila

Hej på er!

Nu hemma från en mysig weekend i Köpenhamn, åh va härligt det är att vara ledig... man får verkligen mersmak :)

Jag börjar så smått få lite panik ang skor, hittar inga som känns perfekta :( Svårt när man har tajt budget men ändå vill att de ska vara fina, haha!

Allt med frisör/florist/kyrka/präst/lokal/catering och liknande ska vi fixa med under kristihimmelfärds då vi ska åka ner till skåne... Känns så jobbigt ibland att sköta allt från distans, man vill ju åka dit o titta hela tiden men går inte :(

Hur ska ni göra med transport, vi funderar på att strunta i det och bara köra i vanlig bil... Jag har inte riktigt hajat grejen med en fin transport faktiskt... Vill ngn förklara :)

Vi ska nog inte fixa så mkt i lokalen med toaletterna och så, kanske sätta dit doftljus m.m. men inte så mkt mer...

Hur har ni tänkt med er lokal när festen är slut, nu tänker jag främst på er som hyr endast lokal. Vi kommer förmodligen lämna innan de sista men man vill ju gärna att ngn ska låsa lokalen, se att alla ljus är släckta m.m. m.m. Vem ska man ge det ansvaret?

• augusti2012

Välkommen Ferrarigirl {#emotions_dlg.flower}

Fick hem min klänning igår. Inte riktigt brud, men jag kommer göra på den. För jag känner mig så fin. :) 
    Är lite genomskinlig, så har beställt en underkjol att ha under. 
    Hade tänkt att ha röda jesus sandaler till klänningen, men klänningen slutar vid knölen på foten.
    Så jag provade vita skor med klack till. Så fint.
    Fick se att slöjan inte passade till alls och uppsatt blir finast. Skönt när allt löser sig av sig själv.
    Trosor där man inte ser kanten behövs. Tips på vart man kan köpa detta??

Ringen är bestämd. Lämnade mormors gamla förlovningsring till min m2b igår och sa här är storleken. Den ska smältas samman med denna ringen. Och stenarna som är på den andra ringen ska på den nya.
    Får se om ha förstår till slut
    Så nu har han fått en stor uppgift. 

Maten är beställd. :) 150 kr/person.
    Blir följande:
    Stekt nötkött med champinjoner och bambuskott
    Mix Sate: Blandat grillspett. (kycklingfile och fläskfile) med jordnötssås
    Panang Gai: kycklingfile med panang curry, kokosmjölk och limeblad
    Thai Pad Pak: stekta grönsaker med ostronsås
    Gaeng Karee Goong: Stora räkor med gul curry, ananas och kokosmjölk.

Grönsallad med sallad, gurka och tomat brevid.
    (Kommer själv köpa till majs att ha i en skål och dressing. Samt bröd och smör)

Räkchips och soya.

Vi kommer inte köra på vals då min m2b föddes utan takt. Så en tryckare passar oss bäst  
    Låten vi dansar till är: Per gessle: tycker om när du tar på mig.
    Jag och mina tjejkompisar funderar på att köra ett medley med backstreetboys, spice girls dans. :) 

Musiken i kyrkan kommer bestå av en solist som kommer sjunga utan dina andetag och Du är allt.
    Ingångsmarsch vill jag ha ledmotivet till änglagård och utgångsmarsch Love and marriage med frank sinatra. Gärna på orgel. sök på you tube så förstår ni.
    Psalmer: Den blomstertid nu kommer och en vänlig grönskas rika dräkt.

angående vem som låser festlokalen kommer vi nog be mina föräldrar. Då dem kommer bo på campingen 100 meter därifrån. 

Veckans to då är att göra skyltar till maten samt att göra en låda till att lägga kuvert i. 
    Plus att göra ett kollage med bilder på mig när jag är liten till festprogrammet. 
    Göra iordning toalettkorgarna då vi i princip har allt till detta klart. 

• snuttitess

Hej

Är gärna med i denna tråd, ska gifta mig i Göteborg den 4 aug :)

Har bokat Lundy gamla kyrka och  ska ha middagen/festen i wartagårdens lokal så nu är det allt annat som ska ordnas. 

• 987654321

Elila: Jag är också rådvill när det kommer till skor.. jag har köpt ett par cerise men kilklack på 9 cm och band runt foten men vet inte om jag fixar det i längden... Kör väl barfotavals om inte annat :) ska kolla mer nu när alla sommarskor kommer. Måste ju ha skorna när sömmerskan ska sy om klänningen så vi vet hur lång den ska vara. Har iallafall bokat tid med sömmerksan den 16/7.

Ingen som har tips på en duktig solist i Göteborg, som inte är på semester den 4/8? :)

Hur ska ni ha håret? smycken?

• Elila

Hoppas det löser sig med din svägerska... Fy va trist ifall hon åker bort. Både för er skull men konstigt för henne själv, vill man inte vara med när ens bror gifter sig?!

Välkomna alla nya, det droppar in folk här i tråden hela tiden nu :)

I kyrkan ska vi ha

Ingångslåt: Prince of denmarks marsch

Utgångslåt: Mehndelsson brudmarsch eller vad den heter...

Låtarna som vår solist ska sjunga har vi inte pratat om än, inte heller frågat henne om hon vill sjunga men vi tänker att det löser sig :) Vi får höra med kyrkan/prästen först hur han dom tänker sig.... (inte så vanligt med vigsel i den kyrkan)

Som första dans ska vi inte heller köra vals... Känns jobbigt och inte "vi". Vi ska dansa till The Boppers - Kissing in the moonlight (lite halvsorglig text i andra versen men känns så rätt). Vi kör vanlig hederlig styrdans/foxtrot eller vad det nu heter...

En kompis sa till mig att man alltid kör två långsamma/två snabba låtar i följd, är det så? Vi hade tänkt att efter vår dans köra igång med en fartfylld låt men isf får man väl köra en långsam till och sen partymusik, hur ska ni göra?

Mitt trostips om du inte vill att kanten ska synas är Sloggi invisible, jättesköna och syns inte alls!! Vet dock ej om de finns i hudfärgat men kolla det :)

• Elila

987654321: Vilken sömmerska i Göteborg har du lämnat in din klänning till? Vad ska du göra med din klänning och vad skulle det kosta? Min sömmerska ska lägga ner så jag behöver tips om en ny :)

• KakanMackan

Såå kul att läsa om er alla och vad ni hittar på Glad Speciellt eftersomman har så mycket i huvudet nu haha
    Vi (läs jag, haha) har inte riktigt bestämt låtar än. Men det lutar åt "Du är allt"  (den sa vi så fort vi hörde den för ca 6 år sen, att den måste vi ju bara ha när vi gifter oss) Så det måste vi ju såklart! Sen tror jag att det även blir "Kärleksvisan" Dock är dessa låtar liknande varandra, men jag tycker de är så fina. Den känslan de ger

När vi går ut vill jag ha "Marry you" med Bruno MArs. Jag var på ett bröllop i somras som hade den när de gick ut. Riktigt skön känsla! Psalmer blir nog de vanliga, en vänlig grönskas och den blomstertid..

Beställde precis ett par skor från Ellos. Vita, mycket enkla. Ganska låg klack, ca 5 cm. Jag kan vare sig gå i höga klackar och klänningen är inte så lång att det funkar med högre..

Vi var i lokalen igår och ställde upp borden som de skulle vara och det kändes så bra. Ringde precis och fixade linnedukar, ska hyra från ett ställe. De hade även linneservetter att hyra ut. Det får det nog också bli

Ringen beställde vi förra veckan och den ska hämtas nästa fredag. Känns så skönt med allt man kan bocka av.. För det är ju såå mycket att tänka på! Tur att man tycker det är så kul att planera Tyst

Min tärna kom med en rolig idé igår när vi var i lokalen. Att fixa kort på alla gäster, en del har man ju kort på i album och sen finns ju Facebook :-P Tänlte sätta upp dessa på väggen med namn och nummer (de nummer de har i festhäftet med deras beskrivning) Kan vara lite kul att de också känner sig "sedda" Har inte riktigt besämt mig än.. Men en kul idé.

Nej nu ska jag fortsätta plugga

• Jane

Hej alla!

Nu är jag tillbaka efter en weekend i Göteborg och är överlycklig!

Jag fick "THE RING" i fredags :) ååå den är så perfekt! Kan knappt vänta till vigseln då jag får ta på mig den.

Annars så väntar jag min brudklänning denna vecka, så jag håller tummarna att den är superfin.

Välkomen hit alla nykomlingar!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012