• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Vi gifter oss kl 14 och ska inte skriva våra egna löften... Ska ni göra det? Va spännande! Hur skriver man då, måste man följa ett speciellt mönster eller är det bara att babbla på?

• Kajsatim
    Elila skrev 2012-03-05 15:41:42 följande:
    Vi gifter oss kl 14 och ska inte skriva våra egna löften... Ska ni göra det? Va spännande! Hur skriver man då, måste man följa ett speciellt mönster eller är det bara att babbla på?
    Vi tänkte skriva våra egna men jag vet inte riktigt hur långt det ska vara eller VAD man ska prata om. Om man ska beskriva sina känslor eller om man ska "ge honom löften" :S
    Jag funderar på att skriva hur han får mig att känna och vad jag vill få ut med vårat liv? Vad tror ni om det?
  • 987654321

Vi ska skriva egna och nu fick jag ont i magen :D Har ingen aning om vad jag vill säga honom. Vi har dock sagt att det bara ska vara ett par meningar.

• KakanMackan

Vi gifter oss också kl 14 och vi ska inte skriva egna löften.. Dock har jag tänkt att hålla tal till min prins, om jag vågar hihi

• augusti2012

vi gifter oss 15:30 och kommer inte heller att skriva egna löften.

jag har 5 månader på mig att lära mig happy birthday på gitarr har tänkt att överraska min m2b med detta. Har sagt att innan 30 ska jag kunna spela nått på gitarren och det är i april nästa år  

• augusti2012

Jag tänkte göra servettringar till bröllopet. Men min trotsiga son tar all energi just nu. Så jag tänkte unna mig själv att köpa dessa.
    Köpte 12 stycken för 69 kr på ebay. Ska se hur dem ser ut innan jag beställer mer.
    finns i silver och guld som bas och dem flesta färger på stenen i mitten. 

Köpte även 10 stycken candle lantern att ha längs grusgången till festlokalen på kvällen.
    8,99 dollar. 

• Kajsatim
    987654321 skrev 2012-03-05 20:01:40 följande:
    Vi ska skriva egna och nu fick jag ont i magen :D Har ingen aning om vad jag vill säga honom. Vi har dock sagt att det bara ska vara ett par meningar.
    Jag har en fundering på att skriva något sånt här, ge mig mer än gärna kommentarer!! :)

Alla flickor drömmer om att någon gång vara en prinsessa. Med dig känner jag mig som en prinsessa varje dag! Jag lovar att alltid finnas där för dig och att alltid göra det jag kan för att du ska må bra.
    Jag lovar att föralltid vara dig trogen tills mitt hjärta slutar slå. 

Kan man säga så? 
  • Elila

Ja absolut! Jättefint! Kort men ändå "right to the point" :)

Söta lyktor du har köpt :)
    Vi hade tänkt att sätta upp lampor på lina över vår berså, har ngn ngt bra tips på var man kan köpa sådana? Typ ett nät med lampor har jag sett så att det blir som en stjärnhimmel...

• 987654321
    Kajsatim skrev 2012-03-07 13:26:01 följande:
    Jag har en fundering på att skriva något sånt här, ge mig mer än gärna kommentarer!! :)

Alla flickor drömmer om att någon gång vara en prinsessa. Med dig känner jag mig som en prinsessa varje dag! Jag lovar att alltid finnas där för dig och att alltid göra det jag kan för att du ska må bra.
    Jag lovar att föralltid vara dig trogen tills mitt hjärta slutar slå.

Kan man säga så?
    Åh så fint! Nu grinar jag nästan lite :D

Jag har klänningspanik!!! Jag håller på att gå ner i vikt (sen innan han friade :) Och tänker fortsätta till efter vi gift oss säkert för jag har massa övervikt kvar, Jag har redan tappat 21 kg sen i slutet på september och tänker att jag iallafall tappar kanske 10 kg till. Och nu vet jag inte om jag ska hyra eller köpa en kinaklänning? Det jag tänker på framflrallt är att det är svårt att veta i tid hur man ser ut den 4/8.

Hur har ni andra det med klänning? Är ni färdiga och hur har ni gjort? Köpt? Hyrt?
  • Kajsatim

Tack! Då kanske jag inte är helt fel ute iallafall ;)

987654321:  Tänk på att det ofta är ett antal veckor om man beställer en klänning!! Jag tänkte beställa en klänningen och tiden innan den skulle komma var 10-12 veckor..

Jag köpte min :D 

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012