• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • hellgren

Haha tredje gången gillt ;)

• hellgren

Nähä, varför funkar det inte att ladda upp bilder? Räcker det inte med att trycka på "ladda upp en fil"?

• hellgren

Nu så :) Har dock lagt till text längst upp, men annars är det så här som ni ser nedan..

• Elila

Hej på er!

Maffig std, sticker verkligen ut. Gillar folk som vågar göra lite annorlunda ;) Skickas den per post eller mail?

På fredag ska vi ha våra toastmasters med respektive över på middag (min systers sambo och m2bs syster). Vad egentligen ska man styra upp tillsammans med dom? Lägger man hela festen i deras händer eller är man med och styr? Hur funkar det där egentligen?

• Lebendig
    Elisabeth och Markus skrev 2011-11-30 21:27:51 följande:

Hej på er!

Maffig std, sticker verkligen ut. Gillar folk som vågar göra lite annorlunda ;) Skickas den per post eller mail?

På fredag ska vi ha våra toastmasters med respektive över på middag (min systers sambo och m2bs syster). Vad egentligen ska man styra upp tillsammans med dom? Lägger man hela festen i deras händer eller är man med och styr? Hur funkar det där egentligen?

Jag är ett kontrollfreak och skulle ha svårt att lägga allt i deras händer innan. Däremot så kommer jag släppa det på själva dagen. Det är svårt att hålla dem uppdaterad om allt innan. Jag tänker mig att vi tillsammans förbereder och sedan får de av mig hållpunkter för dagen. De ser till att hållpunkterna hålls och däremellan ser de till att det flyter på. Men jag kanske är ute och cyklar?
  • Fröken Emma

Hej på er...Länge sen känns det som jag var här sist.
    Roligt att se alla -STD kort och inbjudningar ta form! Jag har beställt specialfärgen till våra skrplotter, men den har inte kommit än...börjar bli lite frustrerad. Men men...den komer väl snart förhoppningsvis. Vet bara inte när jag ska ha tid att göra dom nu bara. Förhoppningsvis finns det lite tid att få dom klara i mellandagarna, men dom hinner inte med i julkorten som önskat. ( här för tillfället gör vi riddarborg och drakar i pepparkakak, och vanliga pepparkakor, lussebullar, ljusstöp, kransar och julgranspyssel, potatistryck till julduken, som gav mig en ide till bröllopslöpare)

På lördag ska jag till Lilly, ska bli spännande. Hoppas på att hitta drömkläningen då!
    Men jag kommer nog inte köpa eller beställa nån för än vi varit i mexico. Kanske hittar man nått roligt där....kul med lite anorlunda ;)

Festlokal verkar lösa sig. har tre prelbokningar i väntan på besked från några andra efter årsskiftet, som jag igntligen hellre skulle vilja ha. Men nu är det iaf spikat o klart. Tror jag ;) att det blir den 25/8, på vår förlovningsdag!
    12 år "försent".

Hellgren: Vilken fantasi! Gillar era STD. Ibland önskar jag att jag gifter mig fler gånger så jag kan använda alla roliga idder!!

KakanMackan: Det där med gästboken är vi oxå inne på. färdiga kort på plats, lite lim och några frågor. En liten detalj som inte kostar så mycket pengar men kommer vara kul att ha som minne.

CD-fodralen hittade jag oxå en mall på här på BT. så den snodde jag direkt. Fast vi träffar dom flesta av våra gäster så ofta så vi hoppar frimärke.

Men dom lokaler vi prelbokat håler vi gott o väl vår budget. 75 000 exl resa. Resan tar vi ju innan bröllopet o den går på en bit över 50 loppor.

• missmm

Hej Brudar!
    Har inte varit inne på ett tag och skirvit....
    .. detta föra att nu ser det ut som vi måste flytta bröllopet till den 30 juni...
    så jag tacker för mig i denna tråden...
    Lycka till alla! 

• Jalle

Då får vi önska lycka till med planerandet och bröllopet, missmm!

Själv har jag gått in i nån sorts julkoma här, bröllopspysslandet har gått över i julbak kan man säga! Får ta nya tag i januari.

Kacklar annars i en annan tråd jag startade för att få tips kring mitt trädgårdsbröllop; www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m4094585.html Har fått en hel del fina bilder som inspiration!

• augusti2012

Spännande att läsa vad ni hittar på.. 
    Själv ligger jag hemma och är sjuk. Öroninflammation som sitter på balansnerven. *inget att rekommendera*
    Känns som om jag har varit full i en vecka. Har varit på festival och grejer men detta *nja* 
    Saknar tält, bra musik och galna upptåg.
    Gjorde gravtest men det visade sig vara negativt.. annars hade jag varit höggravid på bröllopet  

Provade att göra servettringar igår. Tog toarulle, delade den med en brödkniv till passande storlek. Lim och tapet.
    Blev riktigt snyggt.
    Passar utmärkt till mina eget sydda linneservetter av ikeas kökshandduk.
    Ska ni ha servettringar?? Eller viker ni servetterna.. I-landsproblem. :)

By the way. Gjorde saffransskorpor idag. Himmelskt goda. :) *tipsa i julbaket* 

• Fröken Emma

Insåg just att jag missar bröllopsmässan!!! :(
    Nån som ska gå?

Råkar ju vara i mexico på vår "smekmånad" då ;)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012