• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Fröken Emma

Fortfarande utan lokal.....
    Vi vill ha en med kök och gärna ett separat rum där barnen kan vara. Egen medtagen dricka. just nu spelar det ingen roll vart i landet den ligger.

• augustesen
    Augustibrud 2012 skrev 2011-11-20 11:57:31 följande:
    Jag har kikat runt lite på bil att åka från kyrkan till festlokan... herregud va dyrt det är! Någon som har nåt förslag på nåt billigare alternativ?
    Det finns jättefina kitt att köpa på Ebay som du kan dekorera vilket bil som helst med, om någon i familjen/släkten har någon finare bil ni kan låna. Då kan ni piffa till den :) Sett med både rosetter och buketter på, superfint och rätt ekonomiskt :)
  • Fröken Emma
    Jag har kikat runt lite på bil att åka från kyrkan till festlokan... herregud va dyrt det är! Någon som har nåt förslag på nåt billigare alternativ?
    kolla på nätet efter bilder på just sånna bilar du vill åka. ta regnummret och gör en sökning på trafikverket, o ring den o fråga vad dom vill ha för att köra. ;)
  • hellgren

mm, jag har också märkt det :( Vi gifter oss i domkyrkan som är mitt i stan och därför kan man inte ha vilket transportmedel som helst, så därför hade vi tänkt att ha limo, men som sagt det var apdyrt.

• hellgren

Får jag fråga Er om lite tips och råd?

Vår kyrka hade "klantat" sig lite med bokningen och därför kommer vår vigsel att ske redan 13.30. Tycker det är lite tidigt men nästa alternativ var 17.00 och det tycker jag å andra sidan är sent.

Hur som helst, om vi gifter oss 13.30 och så tar vigseln + allt annat säg lite över en timme. Då är det ju tänkt att gästerna kommer att åka till lokalen och invänta oss som förmodligen är och fotar oss då, vilket säkerligen också kommer att ta lite tid. När vi sedan kommer till lokalen blir det ju antagligen inte middag direkt och säkerligen kommer gästerna att vara jättehungriga vid den tidpunkten, om inte tidigare. Vi funderar nu på om vi ska bjuda på något lätt när gästerna ankommer till lokalen, men vad skulle det kunna vara? Hoppas ni kan hjälpa mig lite :)

• lindahhh

Hellgren gå in på - brudar i Karlstad/Värmland - där finns mer lokala brudar ;)

• hellgren
    lindahhh skrev 2011-11-22 08:27:36 följande:
    Hellgren gå in på - brudar i Karlstad/Värmland - där finns mer lokala brudar ;)
    Åh tack för tipset! Skrev i en värmlandsbrudar igår, men det var inte så stort tryck där ;)
  • car1021

Jag ligger fortfarande här hemma efter mitt fall i trappan. Var hos läkaren igår igen och han sjukskrev mig i yterligare två veckor. Suck! Det är så vansinnigt tråkigt att bara ligga här. Jag mår fortfarnde rätt dåligt så jag orkar inte var uppe och göra något . Hoppas att det blir bättre under veckan så kanske jag kan börja jobba lite nästa vecka.
    MGJR: Min sambo är precis likadan. Han fattar inte heller varför vi behöver göra något överhuvudtaget ännu för det är ju jätte låååång tid kvar! Jag vill ju göra så mycket som möjligt så att man slipper göra allting i sista stund och att man även kan sprida ut kostnaderna lite. Jag älskar att planera men han är mer att det ordnar sig!
    Jag kollar lite på inbjudningskort nu. Vet inte om jag ska göra egna eller beställa färdiga.

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012