• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Jalle

Tror 2012 kommer bli ett alldeles lysande år!! God jul på er!

• augusti2012

För er som har lila som tema måste jag slå ett slag för ikea.
    Var där idag och då hade dem lila, gröna blockljus för 9 kr styck och lila, röda och gröna stearinljus i 10-pack för 10 kr.

Sen har dem för ikea familymedlemmar   www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90209788/ för ynka 29 kr.
    Köpte en  mörkblå som jag tänkte sätta massa bilder på mig och min m2b och sen använda som gästbok.

Elisabeth och markus: jag har frågat henne och jag fick ett monogram för ett bra tag sen av henne.

2012 kommer bli ett toppen år. {#emotions_dlg.flower}

Önskar er en helt underbar julhelg med nära och kära. Tomte
    många kramar från mig 

• augusti2012

I julklapp fick jag och min sambo cd-boxen absolute Bröllop. 
    Allt kändes så på riktigt :)
    Detta kommer bli ett toppen år :) :)

Var på åhlens idag. Fick med mig hem tårtfat i papp. Blommiga och romantiska för 25 kr styck.
    Återigen lila tema Fanns lila tårtspadar för 19 kr. Suck. Skulle valt lila tema istället  

God fortsättning. många kramar anna

• christin karlsson

Vi ska också gifta oss detta datum. Vi heter Christin Karlsson och Daniel Lindström och vi bor i Södertälje.

Hur långt har ni kommit  i planeringen? Jag börjar redan känna mig rätt så stressad men vet inte riktigt vad jag ska kunna "planera" rent konkret nu.

Tips någon?

Vi har bokat kyrka, festlokal, solist, börjat snickra på inbjudningar och lite sånt men mycket saker känns inte som man kan göra riktigt än. Vad säger ni?

//Christin

• johgus kga

Hej!

Jag och min fästman Jimmi skall också gifta oss den 4 augusti 2012. Vi har ganska klart för oss hur bröllopet skall se ut i det stora hela men ju mer jag planerar desto mer inser jag allt jag inte ens funderat på än.

Vi kommer gifta oss borgligt utomhus med efterföljande fest i Labbsands fest och bröllopsvåning utanför Karlskoga. Vi har redan skickat ut inbjudningskorten, köpt klänning och vigselring så vi ligger med ganska bra i planeringen so far.

Det skall bli roligt att dela denna tråd med er under de kommande månaderna!

Hälsningar

Johanna  

• augusti2012

Välkommen Christin och Johanna till tråden. Ett himla bra datum ni har valt  {#emotions_dlg.flower}

Har idag shoppat på ebay igen Ebay är farligt!! Blev 2 st 4,5 m röd matta för 125 kr.
    Sök på red carpet runner tror jag det va så hittar ni det.
    Lagom dyrt och en kul grej.

kram på er 

• hellgren

Hej på Er!

Hoppas att ni haft en trevlig jul :)

Tänkte fråga er som ska skicka std, när gör ni det? Vi tänkte skicka ut våra nu efter nyår. Ska bli spännande att se folks reaktioner och om vi får någon feedback ;)

• Jalle

Johanna: kul med en till brud som ska ha utomhusbröllop! Min m2b och jag ska gifta oss hemma i trädgården och ha festen i en lokal strax intill. Vi kanske kan bolla idéer? Hur har ni tänkt vid ev. regn? Gud förbjude!! Hellgren: som du kanske sett tidigare i tråden så skickade vi våra STD strax innan jul.

• lindahhh

Såhär blev våra save the date magnetkort:

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012