• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Detta är den jag inte kan sluta tänka på...
  • Jalle

Du har SÅ rätt Emma! Och faktum är att jag är PRECIS lika lycklig om jag så inte går ner ett gram. Och min fästman älskar mig lika mycket ändå! Tack för att du påminde mig

• Jalle

Vackra klänningar båda två Elisabeth!

• Jalle

Det beror lite på vilken kroppsform du har, Elisabeth. Om du är smal så är nog 1:an bäst. Är du mer kurvig är 2:an mer smickrande.

• Jalle

Oj, fel fel!! Tvärtom skulle det ju va! 1:an till mer kurvor alltså....

• Jalle

Shit alltså! Klickade nyss hem ev. brudklänning från Bon prix. En enkel historia som kanske kan passa till vårt enkla trädgårdsbröllop. Om den inte är nåt att ha så kan jag ju alltid skicka tillbaka den (känns enklare i Sverige än om man beställt nåt från Kina).

Det ramlade med en brudnäbbsklänning och ett par ballerina i temafärgen mörkblå också. Tänkte ha ett par ballerina att byta med om jag får ont i fötterna fram på kvällen.

Alltihop för 1300 kr! Håll tummarna för att det passar!!

Hej å hå va snabbt o enkelt det är att klicka hem grejer från nätet!

Festklänning

Klänning   299.- kr

• Fröken Emma
    Jalle skrev 2011-10-29 14:00:50 följande:
    Shit alltså! Klickade nyss hem ev. brudklänning från Bon prix. En enkel historia som kanske kan passa till vårt enkla trädgårdsbröllop. Om den inte är nåt att ha så kan jag ju alltid skicka tillbaka den (känns enklare i Sverige än om man beställt nåt från Kina).

Det ramlade med en brudnäbbsklänning och ett par ballerina i temafärgen mörkblå också. Tänkte ha ett par ballerina att byta med om jag får ont i fötterna fram på kvällen.

Alltihop för 1300 kr! Håll tummarna för att det passar!!

Hej å hå va snabbt o enkelt det är att klicka hem grejer från nätet!

Festklänning

Klänning   299.- kr

Otroligt kläder, och skor, till ett otroligt pris! Kläningen passar defenetivt till trädgården, och mer där till. Superfin!!
    Håller tummarna på att ALLT passarnär det kommer.
  • Fröken Emma
    Elisabeth och Markus skrev 2011-10-27 19:42:01 följande:

Detta är den jag inte kan sluta tänka på...
    Superfin!! Hade passat bra til lmina forna former, men 1an är fortfarande min favorit!!
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012