• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • marielleangelina

Hejsan :) nu var det länge sedan jag skrev här men jag har läst! Va ni håller igång allihopa!

Här är fixat:
    Kyrka
    Lokal
    Frisör

Ja det är nog faktiskt allt... :)
    Jag har lagt fram några förslag på inbjudningskort som jag och sambon ska kika på tillsammans
    och bestämma oss för en design. Sen ska jag på VIP-kväll hos den stora brudbutiken här i stan nästa helg så då blir det modevisning och massa annan inspiration, ska bli väldigt kul!

Jag har börjat kika på bukett och har hittat den perfekta buketten! Får bara hoppas att allt är i säsong :P får fråga floristen... Slänger upp en bild !

• Elila

Idag har vi beställt ring!!!! Den 23/11 är den färdig och då ska ni få bild :) Jätte, jätte, jätte nöjd och nu känns allting jättebra efter den lilla fadäsen som hände sist... ;)

Wow - Vilken klänning! En riktig hollywoodklänning ser det ut som :) Du måste visa hur det blir när den kommer hem :)

Vilken fin bukett, vad heter den stora vita blomman?

Jag har två drömbuketter, de två bukettbilderna som finns i mitt galleri, kika där :)

• marielleangelina
    Elisabeth och Markus skrev 2011-10-18 19:10:16 följande:

Vilken fin bukett, vad heter den stora vita blomman?

Jag har två drömbuketter, de två bukettbilderna som finns i mitt galleri, kika där :)

Det är en pion! Sen är det alströmeria och daggkåpa. Vill gärna hålla det väldigt simpelt så den kändes perfekt !

Jättefina buketter i ditt galleri! Har du tänkt de färgerna också? Väldigt vackert :)
  • KakanMackan

Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er! Jag vet att vi pratat om det tidigte men kommer inte ihåg vad vi sa och orkar inte leta.. Hur har ni tänkt kring fotograferingen? Vad kostar det och vad ingår? Är hon/han med även under vigseln? Jag vill nog gärna ha kort inne från kyrkan också. De kort man sett från bröllop som haft kort under vigseln har varit så otroligt fina! En fråga till, när har ni tänkt skicka ut inbjudningskorten? Kram till er alla!

• Hanna05
    KakanMackan skrev 2011-10-20 07:56:55 följande:
    Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er! Jag vet att vi pratat om det tidigte men kommer inte ihåg vad vi sa och orkar inte leta.. Hur har ni tänkt kring fotograferingen? Vad kostar det och vad ingår? Är hon/han med även under vigseln? Jag vill nog gärna ha kort inne från kyrkan också. De kort man sett från bröllop som haft kort under vigseln har varit så otroligt fina! En fråga till, när har ni tänkt skicka ut inbjudningskorten? Kram till er alla!
    Vi har anlitat Petra Hall.
    I det paketet ingår;
    2 tim porträtt fotografering
    Fotografering av bukett, kläder, skor och ringar
    Fotografering under vigseln & efteråt gruppfoton
    Fotografering i början av festen, brudskål, dukning, bröllopstårtan.
    Enn designat album med 30 sidor
    Ett usb minne med alla foton för fri användning

12.000 kr

Vi skickar ut inbjudningskorten ijanuari :)
  • Lebendig

Vi har anlitat en fotograf för hela dagen. Det har varit min stora dröm hela tiden att ha någon med som dokumenterar hela dagen. Andreas Gradin (fotonord.se)

I vårt paket ingår då:

- Heldags fotografering Han är med och dokumenterar allt från frisören till bröllopsfesten.
    - Porträttfotografering i studio eller ute
    - Enskilda professionella porträttbilder av alla gäster.
    - Massor av bilder levereras sedan högupplöst på DVD 
    - Inbunden fotobok och  gäster till gästboken
    - 2 st A4 förstoringar. 

Pris: 9 900 plus resersättning

Vad gäller inbjudningskorten så skickade vi ut save the date kort på ett årsdagen innan, så vi kommer att vänta med inbjudningskorten till i maj kanske eftersom alla redan vet om det och kan planera utifrån det.

• augusti2012

Fy vad det är ledsamt att flytta!!! :( :( flyttkartonger står mig upp i halsen. :) 
    Vill ha mitt pysselrum färdigt så jag kan pyssla en massa *längtar* 
    Nån som ser röda långa tärnklänningar?? Hojta till  

kramar 

• Elila

En kompis till oss är fotograf och han ger det till oss i bröllopspresent så gratis blir det :)

Det som ingår är:

Porträtt fotografering
    Fotografering av bukett, kläder, skor och ringar
    Fotografering under vigseln & efteråt gruppfoton
    Fotografering i början av festen, brudskål, dukning, bröllopstårtan.

Idag har vi tittat på inbjudningar (för typ 4:e gången eller nåt ;) och nu har vi nog hittat rätt. Vi har bestämt oss för att lämna in våra inbjudningar till ett tryckeri för vi känner att vi orkar inte med allt pill. Det fick bli så efter många om och men... Vi insåg väl till slut att vi varit lite för optimistiska angående att vi skulle göra inbjudningarna själva med klipp och trix. Blev dessutom inte alls så dyrt... Vi har räknat ut att vi kommer skicka ut ca 60 inbjudningar och med inbjudningarna, kuvert och tryckeriet blir det ca 850:- (exkl porto) Vi ska skicka inbjudningarna i januari. Hur tänker du själv kakan?

• Elila

Marielleangelina: Japp de färgerna i buketten ;) Hade gärna tagit ngn utav dom precis som de ser ut om jag fick haha

• KakanMackan

Jag gör våra själv, tycker det är så kul så jag känner att jag måste Ska börja nu ganska så snart.. Vi skickar nog ut dem runt feb-mars tror jag.. Ang fotografering så känner vi tyvärr att det blir lite för dyrt med en riktig fotograf. Visst hade jag fått bestämma helt utan att tänka på några kostnader hade jag såklart valt En riktig fotograf, men som sagt, känns alldeles för dyrt.. Vi har några andra alternativ, som exempelvis Marcus arbetskamrat som är mycket duktig på att ta kort.. Vi får se, så känns det i alla fall nu... Kollade ringar nu häromdan, känns som jag bestämt mig för vad jag vill ha. Jag kanske anses som lite tråkig på den punkten, men jag vill ha något riktigt enkelt. Blir förmodligen en helt slät ring i rött gild, precis som min förlovningsring. Jag är en tjej med väldigt enkel smak och gillar inte sådant som är "för mycket". Jag tycker att det är Jättefint med en ring med lite nedsänkta stenar i, om den är i vitt guld, tycker det blir för plåttrigt om det är mycket stenar och dylikt om det är i rött guld. Och eftersom våra förlovningsringar är i rött guld blir en likadan som vigselring finast, tycker vi. Alla är vi olika, som tur är

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012