• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augustesen
    Jalle skrev 2011-10-08 18:34:01 följande:
    Augustesen: Snygg bild på färgtemat!

Vi har inte bestämt om vi ska ha färgtema än. Vi ska ha tema folkpark, vad har man för färger till det? Möjligtvis kan det bli vitt/blått/gult/grönt. Lite sommar o Sverige-aktigt sådär. Vad tror ni om det?

Idag har vi bokat lokal! Jag ringde förra veckan om lokalen och fick ett pris, 6000:-. Var ju lite dyrt tyckte vi. När vi kom dit och skulle kolla idag så var priset 1500:- !! Lite skillnad kan man ju lugnt säga! Och då ingår porslin och dukar mm. Det bästa med lokalen är att den ligger 100 m från vårt hus! Passar utmärkt eftersom vi ska ha trädgårdsbröllop hemma. Åhhh, nu börjar det kännas på riktigt! På måndag ska vi boka vigselförättare. Nu är vi på gång!
    Visst är den vacker? Så inspirerande och romantisk :)
    Folkpark är ju typiskt svenskt och färgerna känns verkligen svensk sommar så jag tror det blir supersnyggt!!!

Wow vilket bra pris!! Låter ju hur bra som helst, och speciellt om ni viger er i trädgården - jippie!
    När lokal är bokad och man känner sig nööjd..då smyger känslorna fram och det känns så verkligt! Oh vad jag längtar!
  • VanAbo

Hej tjejer!
    Jag smyger mig in i tråden jag med...

Jag och min m2b gifter oss också den 4 augusti 2012. Kommer ha ett traditionellt armeniskt bröllop med över 200 gäster. (får huvudvärk av att bara se siffran!) och planeringen går framåt.
    Mycket är redan bokat, men än finns det mycket att göra!! Brudklänningen är mitt största problem just nu då jag ännu inte hittat "the one and only". Börjar få smått panik över det Obestämd

Ska bli kul o följa er allas väg mot den stora dagen =)

• Jalle

Joanna84a: det var missförstånd helt enkelt, de trodde att jag skulle hyra en annan del av gården och jag trodde att jag skulle få boka 2 dygn eftersom vi ska dit och fixa hela fredagen innan men det behövdes inte. Bara att tacka och ta emot! Att det skulle bli den lokalen var självklart, nästan oavsett pris. Augustesen: kör nog på detta färgtema fast med mest vitt och grönt, gult och blått får bli komplementfärger. Får inte bli för mycket svenska flaggans dag. VanAbo: välkommen! 200 gäster! Wow, imponerande! Här sitter jag och tampas med bordsplacering till 50 st liksom..... Har man traditionell bordsplacering till så många gäster?

• augusti2012

jalle: när jag hör folkparkstemat tänkte jag direkt på coca cola flaskor med sugrör till välkomstskålen istället för champangeglas.
    Filmstjärnor som bordsplacering :) kul tema. Svårare med färgtema. 
    Lite randigt/prickigt kankse??? Björkar... ljusslinga..
    marschaller..

augustesen: usch och fy. pulver är inte min grej  

VanAbo: Välkommen hit :) 

• Jalle
    augusti2012 skrev 2011-10-09 09:32:38 följande:
    jalle: när jag hör folkparkstemat tänkte jag direkt på coca cola flaskor med sugrör till välkomstskålen istället för champangeglas.
    Filmstjärnor som bordsplacering :) kul tema. Svårare med färgtema. 
    Lite randigt/prickigt kankse??? Björkar... ljusslinga..
    marschaller..

augustesen: usch och fy. pulver är inte min grej  

VanAbo: Välkommen hit :) 

Colaflaskor är ingen dum idé......men vi kör nog på champangeglas tror jag, vill ju ha romantiken också! Får tänka på det. Till bordsplacering funderar vi på biljetter (som en annan brud här på BT föreslog) och ihoprullade affischer som inbjudningskort. Vit/grönt randigt tyg till korvbod, lotteristånd mm kör vi på också. Och färgade ljusslingor, björkar och halmbalar att sitta på till dansbanan. 

Tar tacksamt emot fler förslag!!
  • Fröken Emma
    augustesen skrev 2011-10-08 10:23:08 följande:
    Här är en bild på färgerna jag tänkt mig..kanske inte är så mycket rött egentligen, mer mörkfuschia!

Blev så kär när jag såg den här bilden, så vackra färger! Nej det blir nog dessa färgerna, ska bara övertala fästmannen om det också! :)

Hej o välkommen!!

Vilken härlig bild!!! Färgena är fantastiska!
    Och helt okej om din m2b använder mycket rosa.

Vi gjorde knepet att vända upponer påtvättkorgen, tog bort allt svart o vitt o grått.
    Kvar blev lite rosa,röttmfl...men blått varmariotet.
    Så vi har blått som tema. ;)

• Fröken Emma

Känns som om bitarna börjar falla på plats...ÄNTLIGEN!!
    I morgon ska jag ringa o se om jag kan boka kyrkan...
    BTW så blir det nog blidö i Norrtälje!

Även om det nu skulle höra av sig från möja, så tackar vi nej.
    Okej att lokalhyran är lite dyrare på blidö, men vi slipper betala båtbiljetter och två dygns parkering för alla gäster,,,som skulle bli ett par 1000 lappar minst. Och så kan ju den som vill åka hem från blidö. Fast jag tror dom flesta kommer stanna kvar.

På blidö har dom ett stort fins kök så vi kan laga all mat där på plats. Och det mesta förbereds dagen innan så vi anlitar ingen kok eller så, utan syrran o bästa vänninorna har lovat att ställa upp o fixa maten.
    Ang helgrillade grisen, så har vi ju ett liveband på plats så dom får ansvara för grisen medans vi är i kyrkan.

Så helt plötsligt på bara två dagar blav det otroligt mycket planerat...känns sååå skönt... Men vi har inte skrivit på nått än så vi ska inte ropa hej ...Ska dit om två helger och förhopningsvis skriva papper.
    Hade hopats på ett besök nästa helg, men pga älgjakt hela veckan o sedan ska jag jobba på Hem o villa-mässan hela helgen finns inte tiden till. men men....

Om en vecka kommer min bästis hem från grekland och då ska vi ut och prova klänningar igen :)

• Hanna05

Här kommer lite bilder på vad jag gjort idag :)

Dessa ska då ligga i en fin korg sen som värdparet får dela ut! :)

Ljuslykta :)
  • Elila

Emma - Va härligt att allt verkar ordna sig. Ta bilder när ni är där :)

Augusti2012: Tack för länkarna, du har ingen länk där man kan hitta flugor? :) :) :)

Vad tror ni om slips till en 10-åring, barnslips eller vuxenslips?

Jalle: Det låter gudomligt med folkparkstemat. Höbalar, ljuslyktor... Får jag komma? hihi! Jag tänker mig även kanske ngn 50-tals detalj till? Kan inte riktigt komma på vad men fick bara upp den bilden i huvudet :)

Här ligger det ganska still än så länge... Vi ska ta nya vigselringstag i denna vecka som kommer :) Hoppas på bättring då. Vi ska gå tillbaka till Jarl Sandin då vi ändå har 30% rabatt och tycker det vore dumt att hoppa över den. Speciellt när rabatten endast gäller vigselring...hade det varit på ngt annat hade vi nog sparat rabatten till ngt annat :)

Vi ska snart börja med våra inbjudningar oxå... Det ska bli spännande. Vi har bestämt att vi ska köpa alla grejer vi behöver innan första advent och sen ngn av de första veckorna i januari ska vi sätta oss och fixa och sen skicka iväg innan sista januari. Wieee!

• augusti2012

Elisabethochmarkus: hahaha jag hade gärna hjälpt dig med en länk med flugor om jag visste vad fluga hette på engelska  
    Du kan inte prova en slips din m2b har på killen så märker du om den är för lång. 

Hanna05: Du har inte provat att sätta ett vitt lite tjockare sidenband under det rosa. 
    Provade att göra så med rött och vitt. och det blev jätte  bra. *tipsar* 

Här kommer bröllopsplanerna står still lite mer än en månad. Vi flyttar från en trea till en femma i månadsskiftet. Så all fokus hänger på att få allt att flyta på bra utan att min son plockar upp kartongerna igen *suck* 
    Men roligt att se vad alla hittar på. :)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012