• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Jalle

Hejsan, brudar!! Här är en till som ska gifta sig 4/8-12. Har ögnat igenom denna långa tråd och jag får lite puls måste jag erkänna. Det känns som om ni har kommit så långt i planering, pysslande och inköp inför er stora dag. Själv har jag och m2b bestämt datum och vigselplats (hemma i trädgården). Vi har kollat runt lite när det gäller festlokal (valet står mellan 2 st) och berättat för mor och far och våra barn. Gästlistan är nästan färdig, listan på vigselförättare beställd och jag har börjat fila på inbjudan. Tja, det är väl i stora drag så långt som vi har kommit i planeringen. Ängnar den mesta tiden åt att söka inspiration.....som tex här på Bröllopstorget. Ju mer man kollar ju mer vill man ha!! Annars ska vi ha ett enkelt bröllop där vi och våra närmaste grejar det mesta själv. Budgeten ligger på 30-40 000 ungefär och vi tänker bjuda ca 50 gäster. Vi har nyligen köpt hus och har tre barn så det känns inte aktuellt att lägga en förmögenhet på bröllopet, huvudsaken är att jag äntligen får gifta mig med min stora kärlek! LYCKA!! Ska bli spännande att följa er planering när vi nu har samma datum och allt!

• Elila

Hej på er!

Välkommen Jeni och Jalle :)

Vi har i helgen tittat på vigselring och hittat THE RING :) Vi var i butiken i nästan två timmar och provade massor med olika men när jag till slut såg och provade en så kändes det i hela kroppen (precis som när jag hittade klänningen) det pirrade, kittlade och jag blev alldeles fnittrig. Då vet man att det är rätt! På tisdag ska vi beställa den :) Wieee!

Alla små steg i planeringen som man bockar av gör mig bara ännu lyckligare och ännu mer säker på att Markus är den jag vill leva med... Visst är det en härlig känsla att vara helt upp över öronen kär?

• augusti2012

välkommen alla nya {#emotions_dlg.flower}

Jeni: Hej :) Kul med någon som har nästan samma färgtema som sig själv :) :) 
    Känner mig glad idag att jag valde rött. Har hittat så fina saker i det temat. 
    Klänningen köpte jag ju som sagt på Ebay. Rena drömmen.
    Det är ett företag som säljer via ebay. Belleza Shop. 
     http://www.ebay.com/itm/Burgundy-Flower-Girls-Wedding-Party-Pageant-Dress-9-10y-/280515686268?pt=US_Childrens_Clothing_Girls&hash=item415009af7c#ht_8538wt_956
    gå in  på deras shop så ser du lite fler klänningar i temat rött. 
    Kom hem efter en vecka nånting. Dessutom skickade dem med ett hello kitty halsband. 

I vilket land kommer du gifta dig i??? Spännande med bröllop nr 2.  

• Hanna05

Jag gifter mig helgen efter er, men joinar er ändå :D

• Jane
    augusti2012 skrev 2011-10-03 09:08:40 följande:
    välkommen alla nya {#emotions_dlg.flower}

Jeni: Hej :) Kul med någon som har nästan samma färgtema som sig själv :) :) 
    Känner mig glad idag att jag valde rött. Har hittat så fina saker i det temat. 
    Klänningen köpte jag ju som sagt på Ebay. Rena drömmen.
    Det är ett företag som säljer via ebay. Belleza Shop. 
     www.ebay.com/itm/Burgundy-Flower-Girls-Weddin...#ht_8538wt_956
    gå in  på deras shop så ser du lite fler klänningar i temat rött. 
    Kom hem efter en vecka nånting. Dessutom skickade dem med ett hello kitty halsband. 

I vilket land kommer du gifta dig i??? Spännande med bröllop nr 2.  
    Ja tack för tipset om klänningen, den är jättesöt! Ska kolla sidan...
    Annars ska jag gifta mig i Makedonien, med heeela tjocka släkten, dvs cirka 450 pers.
    Har ni sett filmen "mitt stora feta grekiska bröllop" kommer ni förstå hur det ser ut typ Glad
    Det är inte särskilt så kul och personligt när så många är med, och ändå har vi sållat inbjudningslistan som bara den!
    04.08.2012
  • Jane
    Elisabeth och Markus skrev 2011-10-02 21:35:46 följande:

Vi har i helgen tittat på vigselring och hittat THE RING :) Vi var i butiken i nästan två timmar och provade massor med olika men när jag till slut såg och provade en så kändes det i hela kroppen (precis som när jag hittade klänningen) det pirrade, kittlade och jag blev alldeles fnittrig. Då vet man att det är rätt! På tisdag ska vi beställa den :) Wieee!

Alla små steg i planeringen som man bockar av gör mig bara ännu lyckligare och ännu mer säker på att Markus är den jag vill leva med... Visst är det en härlig känsla att vara helt upp över öronen kär?

Åh vad kul att ni hittade rätt ring! Det är så himla kul att planera bröllop, jag sitter och googlar massa idéer hela dagarna varje dag GladVad har ni bockat av på planeringen än så länge? (ursäkta om jag missat i inläggen, lovar att läsa allt för att hänga med!)
    04.08.2012
  • KakanMackan

Elisabeth: Åhh va kul!! Jag har verkligen ingen aning om hur min ring ska se ut, har knappt tänkt på min så mycket.. Hur ser din ut??

• augusti2012

Jeni: jisses 450 personer.. då får man inte vara folkskygd...  
    Kör man med bordsplacering och sånt på så stort bröllop eller får man sätta sig vad man vill.
    Jag tänker på mina 70 personer som jag kommer tycka är svårt att placera bra.. *s*

Glöm inte fönsterputsen på bröllopsdagen

• Jane

augusti2012: Ja det är körigt med många personer, det värsta är att innan folket kliver in i festlokalen ställer sig alla med brudparet och fotograferas enskilt, då måste man st och smajla Skrattande i ca. en timme.....bordsplacering kommer inte finns som man har här i sverige, utan brudparet skriver vilken familj/par som ska sitta vid vilket bord (borden brukar vara runda och ha plats för 10 personer) där vid bordet väljer sedan var och en på vlken stol de vill sitta. Det är ett tips om du får många gäster, och vill placera alla med någon de känner bredvid sig.

04.08.2012
  • Fröken Emma

Jösses. Vi lyckades delta i försäljningsrekord i lördags på Ullared!!! Massa folk!!!
    Men med lite shoping-smart så gick det ändå kanon! ALLA julklappar, vinterkläder och småpaket till adventskalendern är klara!! + en ny höst/vinter-garderob till mig inkl skidkläder mmm.

TIPS till er som ska dit.

Ta två kundkorgar, åk direkt upp med vagnen på vagnparkeringen plan 2, ställ den så långt bak som möjligt. Ner och fyll korgen, upp o töm. Passa på att pricka av inköpslistan.
    Är det låååång väntetid till provrummet?
    Ta med kläderna till vagnen och prova där uppe i lugn o ro. (Jag hade ett tunt linne på mig så det gick ju bra att prova tröjor o blusar oxå.

Glöm inte att gå ut och ta frisk luft under lnchen. Vi fick betala och tömma vagnen i bilen för att få plats med mer på eftermiddagspasset.

Pengarna tog slut ( inte oväntat) så det blev inget besök på pandur och dom andra butikerna utanför gekås. Men vi åker garanterat tillbaka i vår för inhandling av saker till bröllopet.

Vi hyrde ett hus utanför ullared. Med 5 bäddar och 350:- kr dygnet. Kanon!!!

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012