• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • ella

Fröken Emma: Jättefin klänning...Det är just för att den är kort som den blir så orginell =)

• Vella

Hej

Kastar mig gärna in i denna tråd också. Vi ska gifta oss i Göteborg den 4/8/2012. Bokat är vigselplast (en båt) och festlokal. Vi kommer ha västkust/skärgårdstema med mycket hav, skaldjur och förhoppningsvis romantik ;) (Dock inget New Port stuk!!!)

Jag spanar efter klänningar men ligger samtidigt i hårdträning så vill inte köpa för tidigt vill ju ha rätt storlek. Är dock ute efter en halvlång variant och härna lite tyllig. Den du visade Fröken Emma, var har du hittat den? Har du tips på fler liknande?

SKa bli kul att följa er och se hur mycket jag ligger efter i planeringen :)

• Fröken Emma

Tack...jag blir bara mer o mer kär i klänningen....

Vella---Jag googlade runt och sparade inte hemsidan ;-(
    Men jag ska försöka hita dit igen....

• augusti2012

Välkommen hit VELLA!!! {#emotions_dlg.flower}
    Erat bröllop låter väldigt mycket som jag och min sambo. 
    Men vättern harr lite lite hav
    Så det blir festlokal vid vättern och rökt fisk för vår del istället. :)

• augusti2012

Mitt senaste pyssel: Hjärtan av gips. Som är gjutet i Ikeas istärningslåda av plast i form av hjärtan. 
    Hade gipset, färgen och formen hemma. Så kostnaden blev inte så mycket. Kommer få köpa lite mer gips då det tog slut efter 54 hjärtan. Och på hjärtanet kommer gästens namn skrivas i guld.
    Till en sats av hjärtan: 9 stycken per gång. Gjorde jag följande: 2 dl gips och 1 dl vatten. 
    Orkar jag vilket jag tror. Kommer jag leta upp bilder på gästerna och sätta på baksidan
    Det är småsakerna som gör det. :) 

I galejljusstaken står en flagga. Kommer fylla den med sand ifrån vätterstranden.
    Dessa kommer sättas på buffebordet och skriva vad vi serverar. 

• Elila

Åh jag önskar att jag oxå vore så pysslig som dig augusti2012 :) Du är superduktig och hittar så många fina idéer och bara gör! Jag hittar idéer men aldrig inspiration att göra ;)

Johanna, vilken fin klänning!

Ella, verkligen verkligen fin klänning!

I helgen har vi varit och spanat på kyrkan och lokalen. Åh va nöjd jag är! Kyrkan är väl i minsta laget men det får duga :) Ska lägga upp bilder senare i veckan tänkte jag :) Vi hittade även våra fotoplatser. Vi får höra med vår kompis som ska ta bilderna men vi vill ha några framför kyrkan och några framför de öppna fälten och ängarna... Blir nog kanon :)

Ni pratar mycket om det här med godisbord och så... Vad är det egentligen som behövs till ett bröllop, typ efter själva middagen? Åh vad jag önskar att man typ kunde "crasha" ett bröllop nu innan så att man liksom "vet" vad som behövs och vad andra brukar göra... Jag känner mig helt clueless. Detsamma gäller att dekorera lokalen... Är jättekluven, vad behövs mer än ljus och lite blommor? Ballonger? Lampor? Tyger? Vad ska man göra?

Hur ska ni förresten göra med musik sen på festen? Dj? Band? Spotify?

• Vella
    Elisabeth och Markus skrev 2011-09-26 19:58:36 följande:

Hur ska ni förresten göra med musik sen på festen? Dj? Band? Spotify?

Vi kommer ha DJ maraton. Vi kommer låta vissa utvalda gäster få typ 30 minuter var då de får bestämma över dansgolvet och då köra på "riktigt" Med DJbås, skylt som presenterar vem som är i båset (en sådan där digital informationsskylt där texten rullar) och även att DJarna presenteras i programmet.

Blir kul hoppas vi. Konstalationer som ex brudens bröder, brudgummens arbetskamrater kommer spela.

Hoppas det löser så det blir varierat dansgolv och musik som passar alla någon gång.
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012