• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Hej på er!

Vilka fina klänningar :) Ni som inte vill köpa kina utan svenskt, titta på blocket (om ni kan tänka er begangnat, där kan ni hitta svenska märken fast billigare)

Jag håller oxå tummarna för sol. Fast egentligen kan jag tänka mig vilket väder som helst utom regn och blåst... ;)

Vi gifter oss för att vi är upp över öronen kära i varandra :) Vi lärde känna varandra för 11 år sedan men var då båda i förhållanden. Flirtade dock vilt och sen för ca 5 år sedan så sprang vi på varann på stan och då stämde allt... Timing, båda singlar, båda hade "lekt av sig" och äntligen infann sig stunden då allt stämde i bådas liv :) Sedan dess så har jag älskat varje dag med honom och längtar tills vi får stå framför alla våra vänner och våra familjer och säga det högt inför alla.

• augusti2012

frågade min m2b varför vi gifter oss igår.. så skrattade han och tittade på mig. För att du vill *harkel* 
    Ärligt och rakt svar. Sen kom ett längre med att han har det så bra som vi har det men att han älskar mig över allt annat så ett bröllop gör för han ingen större skillnad i det stora hela. För han älskar mig lika mycket  ogift som gift. 
    Men för vår son och blivande barn i framtiden är det bra att vara gifta. Likaså med lån och grejer.
    Så vi gifter oss nog  både för att jag vill för det praktiska delen men framför allt för att vi älskar varandra. 
    Och som min m2b sa: för att jag vill bli gammal med dig. 
    För under snart tio år har vi växt ihop till ett team. som stöttar varandra både i med och motgång. 

• ella
    Fröken Emma skrev 2011-09-14 11:30:22 följande:

här är en liten sötis till.
    Gillar att den har axelband,,men kanske lite i det sötaste laget. ;)
    Vad söt den var =)
    Var hittar man den ? =)

På måndag ska jag till en brudklänningsaffär som har 50 % på hela sortimentet september ut.
    Håller tummarna stenhårt och hoppas på att fynda! Affären säljer bland annat Lilli klänningar som jag tycker är jättefina... =) Som sagt är det bara att hoppas på tur!
  • Fröken Emma

VARNING VARNING VARNING

Här om dagen satt vi o lyssnade på lite musik vi skulle kunna tänka oss att ha i kyrkan. En låt vi fastnade för lyssnade vi fler gånger på och det slutade med lite "mys".

Så idag till middagen satte jag på spellistan igen och när den här sången kom på tittade vi på varandra o asgarvade. Ska vi stå där i kyrkan o lyssna till den sången o tänka på vår "mys"kväll?! Vi skulle nog börja skratta lika mycket där då som nu.

Så sången är borttagen från den listan.
    Vi har valt en annan som vi inte ska lyssna nått mer på tills vi är i kyrkan.
    Helt underbar är denna!
    nämligen

">

• lepaus
    Fröken Emma skrev 2011-09-15 19:11:40 följande:

Vi har valt en annan som vi inte ska lyssna nått mer på tills vi är i kyrkan.

Helt underbar är denna!
    nämligen

">

" target="_blank">

Den är så fin! Gillar verkligen Kents version också. Är ett gammalt Kent-fan, även om jag inte håller koll på dem längre. Kan dock inte riktigt ha den på vårt bröllop, mannen förstår inte svenska så kan ju bli lite knäppt med en låt som betyder jättemycket för mig men han inte har någon aning om vad den handlar om :p

Ska förövrigt också gifta mig 4/8/12, har läst tråden ett tag men inte skrivit. Blir bröllop i Luleå, har bokat kyrka, lokal, catering och fotograf :) 
  • Fröken Emma
    lepaus skrev 2011-09-15 20:32:04 följande:
    Den är så fin! Gillar verkligen Kents version också. Är ett gammalt Kent-fan, även om jag inte håller koll på dem längre. Kan dock inte riktigt ha den på vårt bröllop, mannen förstår inte svenska så kan ju bli lite knäppt med en låt som betyder jättemycket för mig men han inte har någon aning om vad den handlar om :p

Ska förövrigt också gifta mig 4/8/12, har läst tråden ett tag men inte skrivit. Blir bröllop i Luleå, har bokat kyrka, lokal, catering och fotograf :)
    Ja kent är oxå bra, men jag tycker den här passar bättre i vår kyrka iaf.
    O det är väl ett aldeles utmärkt tillfälle, och en bra låt, att ha på svenska. Låt din m2b lyssna på den o sedan däga vad han tycker. Jag tror nog man "känner" med låten även om man inte förstår orden.
  • Joanna86a

Hej och hopp.
    Känns som det var tusen år sen jag var här inne. Har varit sjuk och haft ett dop mitt i allting! Så jag har knappt haft en sekund över!

Emma: Underbar lokal! Jättefina klänningar! Jag funderar faktiskt på något liknande din första (velar också som tusan)... Är insnöad på pronovias empireliknande klänningar eller maggie sottero.
    Är det nån som har koll på vad deras klänningar ligger på?? Eller om det finns empireklänningar till lagom pris?

För övrigt har jag nu bett min svägerska vara tärna, låter kanske konstigt men hon är som min egna syster! :) Hon blev jätteglad!! Så hon och min syster blir det! Känns jättebra!

Vi har även skrivit kontrakt med lokal och bokat kyrkan. Så den 4/8/12 kl 14.00 blir jag gift!!!!

Ska bara bli frisk nu, sen ska jag ta med mina tärnor på klänningsjagande! Håller med om att vi borde införa bubbel till provningen!!!

• Fröken Emma
    Joanna86a skrev 2011-09-15 22:25:38 följande:
    Hej och hopp.
    Känns som det var tusen år sen jag var här inne. Har varit sjuk och haft ett dop mitt i allting! Så jag har knappt haft en sekund över!

Emma: Underbar lokal! Jättefina klänningar! Jag funderar faktiskt på något liknande din första (velar också som tusan)... Är insnöad på pronovias empireliknande klänningar eller maggie sottero.
    Är det nån som har koll på vad deras klänningar ligger på?? Eller om det finns empireklänningar till lagom pris?

För övrigt har jag nu bett min svägerska vara tärna, låter kanske konstigt men hon är som min egna syster! :) Hon blev jätteglad!! Så hon och min syster blir det! Känns jättebra!

Vi har även skrivit kontrakt med lokal och bokat kyrkan. Så den 4/8/12 kl 14.00 blir jag gift!!!!

Ska bara bli frisk nu, sen ska jag ta med mina tärnor på klänningsjagande! Håller med om att vi borde införa bubbel till provningen!!!
    Oj vilken koll på knningar du har. jag vet inte alls vad dom jag tittar på heter.
    Ja värdshuset på möja känns aldeles perfekt för vår fest. Men vi har fortfarande inte fått nått pris på maten. :(

Vi tog skumpan efter provningen. Och det är tur att det blir fler provningar så vi får anledning till att dricka mer :)

JIPPI!!
    Nu har jag bokat en vän som ska sjunga i kyrkan!!! Jag är såååå lycklig!
    Idag ska jag ringa fotografen och se om vi kan ta lite provbilder nu när hösten är så fin!
    Samt ligga på lite mer om pris på maten!
  • augusti2012

skratt.. min m2b är galen!!! jag har fyndat en sååå fin klänning på tradera idag för 311 kr och 79 kr i frakt. 
    Men sambon sa:  det behövdes. vi skulle ju bara gifta oss med löv framför tuttarna och könsorganen.

Undrar hur prästen hade reagerat!???

Men han tyckte den var jätte fin! :) till min stora glädje.

Antingen är den the one eller så får jag leta vidare. men 400 kr är inte mycket pengar i det stora hela. 
    Skulle ångra mig om jag inte tog den.

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012