• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

Förresten, ni som ska ha såpbubblor och så efter vigseln. Hur många köper ni!?? till varje gäst eller hur många procent. vi kommer bli cirka 70 stycken. Har 36 st såpbubblor. Provade en. Och jisses va många bubblor det kom på en gång. Funderar på om det är för lite med 36 eller om man ska ha fler. Hur hade ni gjort??? 

• Elila

Jättefina klänningar!! Välj den som känns rätt för dig och glöm priset :)

Åhh ni är så duktiga som köper grejer och så, jag måste verkligen börja men känner hela tiden att det är lite för lång tid kvar (ändå har jag redan köpt klänning....motsägelsefullt haha)

Vi ska nog ha ris och inte såpbubblor, läste i en annan tråd att såpbubblor kan ge fläckar, stämmer det?

• augusti2012

Jag tror att det är lite bu och bä om både såpbubblor och ris efter att ha läst diskussionerna här på BT. 
    Ris vill ju inte vissa kyrkor att man har, såpbubblor kan ge fläckar. Provade med våra som är köpta på ebay på en klänning och det blev inget. Så jag hoppas det är okej. 

Jag vet när syrran gifte sig så kastade folk ris och hon hade till en hel middag innanför klänningen som kliade hela kvällen. Så på bröllopsnatten tog hennes dåvarande man ut ett x antal hårnålar och massa ris ur håret.. *s* så syrran sa lite på skoj, förvänta dig inte allt för mycket på bröllopsnatten...  

• KakanMackan

Haha, jag och du Elisabeth.. Vi värkar lite lika. Är precis som du att jag vill börja inhandla lite saker, men det känns lite för långt kvar. man kanske hinner ångra sig tänker jag. Men klänning, det har vi fixat =) Funderar också på bubblor eller ris, dock känns det som man verkligen kan ta lite längre fram.. Däremot inbjudningskort, det VILL jag börja med snart.. Kram och Godnatt på er!

• Fröken Emma

Det finns bubblor som låvar att inte ge fläckar. Men har hört att vissa ljuger.
    Ris är det fortfarande delade meningar om. Endel yrkor avråder fortfarande, dels för fåglarnas skull och dels för att det är så svårt att städa upp. Och vissa "fågelexperter" säger det är ok med basmati oliknande men ej jasmin, medans andra "fegelexperter" säger nej av den gamla vanliga skälen.

Desutom tycker endel brudar det gör ont att få ris över sig och inget att rekomendera till dom som ska ta kort efter vigseln, om man inte som jag har med sig sin frisör.
    Vi komer nog köra nån blandning av det som kyrkan "tillåter"
    Fast jag vill nog ha ris mer för att det är traditopn.

Augusti2012 Jag tror det räcker med dina 36 ;)
    Du kan ju även be dom ta med dom till festlokalen och använda dom senare ex när ni dansar eller liknande..

Var noga o skriv i inbjudan vad som förväntas att gästerna tar med sig.

• Elila

Ja det där med bubblor och ris verkar vara en evig diskussion. Vi ska ner nästa helg och då tänkte jag höra med kyrkan hur de gör med riskastning....

Idag bestämde vi oss för att vi ska börja titta på ring nu nästa vecka. Wieee! Så spännande!

Kul idé med såpbubblor när ni dansar, kan bli väldigt fint... och mysigt! Kan säkert bli fina bilder oxå :)

• Lebendig

Bubbel eller ris, jag hoppas att kyrkan avgör det åt oss!

• Fröken Emma
    Lebendig skrev 2011-09-12 20:39:05 följande:
    Bubbel eller ris, jag hoppas att kyrkan avgör det åt oss!

me 2

Sitter o ränsar den där förbannade svampen!!
    Kommer ta mig hela veckan! :(

Elisabeth. ringar låter kul. Vi har bara strötittat på nätet.
    idag var jag på honom om marsalk, eller vad det nu heter.

iaf så går det inte så fort men det är tur att vi har gott om tid på oss.

• Soderek

Nu dyker jag upp här igen! Då vi har vattenskador i bostaden har jag inte riktigt haft tid att sitta här så mycket. Såg i alla fall att ni diskuterade bubblor och sådant ska vi ha. Tycker det är superfint och så slipper man få ris innanför kläderna eller riskera att någon suttar en näve ris direkt i ansiktet, ha ha.

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012