• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Fröken Emma
    Lebendig skrev 2011-09-04 22:01:38 följande:
    Det där med svärföräldrar är bra spännande... Jag har dock ett litet övertag på min! :)

När det gäller alla förberedelser så önskar jag ibland att jag bodde typ i Stockholm. Det finns så mycket mer och mer tillgängligt. Här i Umeå finns det EN bröllopsbutik...och det är inga trevliga människor där. Så jag tror jag ska dra till Norrtälje istället för klänningsshoppande.

By the way, det finns många osäkra själar här. Vissa tror jag inte ens ska gifta sig utan bara kommenterar hejvilt för att skapa så mycket debatt som möjligt..

Någon som vet om man kan köpa is någonstans!?

Och till alla er som orkar pyssla och göra eget, jag beundrar er!
    Jag tar åt mig av det sista <3

Ang is så brukar city gross ha påsar med is. dyrt tycker jag ifs.
  • Fröken Emma
    augusti2012 skrev 2011-09-04 22:51:43 följande:
    I
    Kom på att det är den fjärde idag. 11 månader till våran stora dag. :) :)
    Längtar så jag blir tokig. :):)

Min m2b har en hobby och det är modellflygplan. Och igår fick han en galen ide.. skratt.
    Han kom på att en i hans modellflygplansklubb skulle kunna köra in ringen på ett flygplan.
    Hur övertalar man prästen till något sånt.. hahahahaha
    Gissa om hela kyrkan skulle skratta.

*
    UNDERBART!!! klart ni ska göra allt i er makt att få in flygplanet i kyrkan. Var ute i god tid, om prästen inte vill kan ni ju försöka byta. För kjag tycker det är fantastisk ide, och något som verkligen representerar er, nåja en av er iaf :)

Ja, vi kännde oxå att WOW 11 månader kvar. Tiden komemr gå i en rasande fart.
  • Lebendig

K

jennifaer skrev 2011-09-04 22:42:05 följande:
    Det finns faktiskt två klänningsbutiker här i UmeåFlört och en i Sävar? eller vart är det stallet ligger (tror det heter så)? Men jag håller med oj vad det hade varit skönt att ha lite större utbud, men cinderella i Piteå tyckte jag hade fler fina klänningar än högtidskläder och mycket trevligare lokaler! Is finns i påsar på ICA maxi i Umeå i alla fall om det är typ storpack isbitar du tänker på?

Och jag måste instämma i din beundran för de som orkar pyssla, här köps allt färdigtObestämd
    Kanske skulle vara lite mer tydlig,det finns en butik för oss som har storlekar över 42. Tyvärr.  Stallet ligger i Vännäs. Kanske måste göra mig en tripp till Piteå då?

Jag fullkomligen älskar idéen med flygplanet! Den är ju helt fantastisk! Och jag hoppas att ni får en sådan präst som vi hoppas få (hon är mer öppensinnad , modern och ungdomlig i sitt sätt)
  • Elila

Hallå på er... Helt slut efter första dagen på nya jobbet. Huvudet snurrar!

Till alla er som har varit eller ska åka till Ullared kan ni inte tipsa lite om vad man kan hitta där, både på Gekås men även på Panduro outleten? Jag är lite i valet och kvalet om jag ska åka dit eller inte... Kostar ju i bensin och grejer och om det inte finns jättemycket kanske det inte är värt det, eller?!

Väldigt kul idé med flygplanet, självklart ska ni försöka fixa det :)

Jag har förresten en fråga... Vi ska ha fem stycken brudnäbbar. Ser det konstigt ut om de inte bär på blommor eller liknande. Ifall de liksom bara går in hand i hand? Borde de kanske ha blommor... Vad tycker ni?

• jennifaer
    Lebendig skrev 2011-09-05 09:22:08 följande:
    KKanske skulle vara lite mer tydlig,det finns en butik för oss som har storlekar över 42. Tyvärr.  Stallet ligger i Vännäs. Kanske måste göra mig en tripp till Piteå då?

Jag fullkomligen älskar idéen med flygplanet! Den är ju helt fantastisk! Och jag hoppas att ni får en sådan präst som vi hoppas få (hon är mer öppensinnad , modern och ungdomlig i sitt sätt)
    Jaha vad dåligt! Undrar vem de har klänningar för då för alla klänningar de hade inne var för stora för migObestämd Det finns tydligen någon slags "norm" för brudar här i Umeå! Ja men just det ja Vännäs, jag är inte så bra på ställena runt Umeå. Jag vet inte hur mycket olika storlekar de har i Piteå men de hade fler som passade mig i alla fall. Men det skadar ju inte ringa och frågaGlad
  • jennifaer
    Elisabeth och Markus skrev 2011-09-05 17:33:22 följande:

Jag har förresten en fråga... Vi ska ha fem stycken brudnäbbar. Ser det konstigt ut om de inte bär på blommor eller liknande. Ifall de liksom bara går in hand i hand? Borde de kanske ha blommor... Vad tycker ni?

Känner med dig angående det snurrande huvudet men för mig är det på grund av första dagen tillbaka i plugget efter en låång sommar!

Hur gamla är brudnäbbarna? Jag tycker oftast att de inte behöver något, de är oftast söta nog ändåGlad
  • Fröken Emma
    Elisabeth och Markus skrev 2011-09-05 17:33:22 följande:

Till alla er som har varit eller ska åka till Ullared kan ni inte tipsa lite om vad man kan hitta där, både på Gekås men även på Panduro outleten? Jag är lite i valet och kvalet om jag ska åka dit eller inte... Kostar ju i bensin och grejer och om det inte finns jättemycket kanske det inte är värt det, eller?!

Väldigt kul idé med flygplanet, självklart ska ni försöka fixa det :)

Jag tänkte ta bilder för mitt eget minne, på ullared, så självklart delar jag med mig ;)!

O näbbarna behöver inte bära på nått, men det brukar underlätta så dom inte går förfort eller springer in.
  • Elila

De är mellan 10 och 2,5... tänkte kanske låta småkillarna ha corsage och tjejerna en sådan där blomma som de har som armband?! Vad heter de? Tror ni det räcker?

Hur hade ni förresten tänkt göra med riskastning, ja eller nej? Om ja ska ni dela ut ris då eller ska ni hoppas att folk tar med sig eget? Jag tänkte kanske beställa de där organzapåsarna som du har beställt augusti2012 och ha ris i dom som min tärna eller ngn delar ut efter vigseln? Hur brukar man göra?

• jennifaer
    Elisabeth och Markus skrev 2011-09-05 19:46:28 följande:

De är mellan 10 och 2,5... tänkte kanske låta småkillarna ha corsage och tjejerna en sådan där blomma som de har som armband?! Vad heter de? Tror ni det räcker?

Hur hade ni förresten tänkt göra med riskastning, ja eller nej? Om ja ska ni dela ut ris då eller ska ni hoppas att folk tar med sig eget? Jag tänkte kanske beställa de där organzapåsarna som du har beställt augusti2012 och ha ris i dom som min tärna eller ngn delar ut efter vigseln? Hur brukar man göra?

Armband med blommor tror jag också heter corsage, det är ju en amerikansk grej och corsagen killar har heter inte corsage där utan något annat. Eh ja förvirrat där men hoppas du förstår vad jag menarDrömmer

Vi vill inte ha ris kastat på oss eftersom min syster hade det och inte tyckte om det alls. Hon sa att det gjorde ont och sedan hade hon ris i hela frisyren. Vi ska köpa såpbubblor istället som de får dela ut efter vigseln. Dessutom vet jag vilket helvete den stackars sommarjobbaren får som måste sopa upp allt ris sedan, eftersom jag själv gjort det, så jag besparar gärna både oss och sommarjobbaren detGlad
  • Fröken Emma
    Elisabeth och Markus skrev 2011-09-05 19:46:28 följande:

Låter vackert! ;)

Jag har inte bestämt mig ang ris än

1. Vissa säger att enl nya rön är det ofarligt för fåglarna att ha ris, dock ej jasmin så klart.
    Nått jag måste kolla upp ordentligt.

2, Har man fotografering efter vigsel är det bra att ha med sig sin frisör, som tur jag har, annars kan det bli lite tråkigt på korten då ris kan förstöra mycket på en snygg o avanserad frisyr.

3. Jag kommer nog i villket fall stå för allt sådant så att det blir rätt.
    Kaffebönor ska tydligen ge tur med sig oxå, fast om man tycker ris gör ont undra då inte vad det kommer göra med kaffebönor. hi hi. Får väl provkasta lite på mig själv innan jag bestämer mig.

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012