• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

Min sambo kommer ha kvar sin förlovningsring. En titan med guldrand i mitten. Finns på guldfynd. Vi köpte dem 2005 och då var det alldeles nytt med titanringar. Lite roligt. 
    Sen jag kommer ha mormors förlovningsring till min förlovningsring. En tunn guldring. 
    Kommer gå in till en guldsmed och titta vad man kan göra med den. Eventuellt någon liten sten. Men inget stort och exklusivt. För jag är en rätt enkel tjej.
    Jobbar inom vården så jag tänker bara på all skit som samlas runt en större sten. Så då skulle jag inte känna mig bekväm. Men smaken är ju som baken.   

Så det känns bra att ha med både mormor och morfar på  bröllopet på sitt sätt. Även om dem inte är där fysiskt. 

Får se om vi ska dekorera kyrkan. Beror på om det är någon innan mig och så. Vi tog den senare tiden. Blir spännande. I så fall skulle jag kunna tänka mig enkla röda rosor och något grönt i vaser längs bänkarna.  

• marielleangelina

Jag funderar på någon liten nätt bukett, vill gärna ha vita prärieklockor, brudslöja, fresia (gärna i gammelrosa om det finns) samt något grönt som ifyllnad.

• ella

Hej alla bridezillas hihi...äntligen fredag!!!

Nu har jag bokat en jätteduktig fotograf också =)
    Ni som ska bli fotade, kommer ni bli fotograferad innan eller efter vigseln?

Kramar <3

• Elila

Augusti2012: Vad var det som gjorde att de inte fungerade som löpare? Jag funderade nämligen på dom, går de att lägga slätt eller måste de ligga knöliga?

oj va ni redan kan om era buketter. Jag är helt kluven där... Jag vet iaf att jag vill ha hortensia (för det är min favoritblomma) och sen gärna toner i rosa... Vi kommer dekorera kyrkan med blomma och ngt blad på varannan bänk typ. Det skulle kosta 30:-/st så det var inte så farligt tyckte vi.

Fotograferas ska vi göra efteråt då vi inte ska ses innan och det är en kompis och en kusin som fotar oss :) Vad ger man kompis som fotar?

• augusti2012

elisabeth: jag har ju plastdukar (röda från pappas jobb). Är uppvuxen med plasten så det känns personligt. 
    Så jag vill ha det knöligt i mitten. Dem är ju rätt smala och blev inte knöliga automatiskt. Så dem passar bäst att ligga släta. Så har man knoppa lakan så tror jag det blir så mycket bättre.

Vi kommer fotograferas innan av min sambos bror och en gammal klasskompis till honom som var tillsammans med en killkompis till mig. *krångligt jag vet*
    Sambons bror gillar whiskey så tänkte ge honom det. Och tjejen som är jätte duktig på att hitta känslan på kort älskar mode och måla. Så hon får presentkort på Gina tricot eller massa bra målargrejer tänkte jag. :) 

Blev lite depp idag. Pratade med en kompis som gifte sig i bankeryds kyrka för nått år sen. Och pappan får tydligen inte överlämna. Hoppas det har ändrat sig. Hon stod inte på sig. Hon ville ha gått in med både sin styvpappa och riktiga pappa. Så det är ju lite speciellt. Så jag hoppas att det blir så att jag kan gå in med pappa. 
    Är en så stor grej för honom. Han skulle bli så ledsen om han inte fick göra det. :(

• ella
    Pratade med fotografen som rekommenderade att bli fotad efter vigseln då man oftast känner sig mer avslappnad. Vet dock inte om jag vill låta gästerna vänta en timme på oss..käner mig lite kluven faktiskt. 

Ett tips för dekorationen är att köpa dekorväv på Panduro och använda som löpare. Vi komer att ha vita dukar och ska ha 
     rosa dekorväv över.  Tror de kostar 19 kr/m. 

• Fröken Emma

Elisabeth:
    Hortensia har oxå alltid varit min favoritblomma. Har alltid sagt att jag vill ha det när jag gifter mig...men jag har faktiskt inte, än, hittat en snygg bukett med hortensia i.... :(

Så det lutar åt nått liknande denna

Vi funderar på blått tema...så jag ville ha blåa iris ist...men min florist avrådde från det då dom inte tycker om värma så bra....

I bordsdekorationen ville jag ha blå gerbia,,,finna i nästa alla färger FÖRUTOM blått :(
  • Fröken Emma

Här är en idde som är snabbt att ordna och stör inte andra ev vigslar...men den passar inte i vår kyrka tyvärr.
  • Fröken Emma

Ledsen att jag spamar..men jag lyckas aldrig få in fler bilder i samma inlägg...

Iaf här är insidan av kyrkan.
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012