• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • KakanMackan

Här kommer en bild på min klänning...
  • augusti2012

oj vad stressad jag blev nu när ni har börjat köpa klänningar.. :) 
    Men januari känns bra.. *intalar mig själv* skratt.

Vi kommer vara 29 och 30 när vi gifter oss. Har 10 års jubileum nästa år. Och 7 år som förlovade. 

mitt senaste fynd (kallas fynd anna av mina vänner - undrar varför??) är strumpebandshållare på hm:s rea. sen halva pärlor med klister. 175 st/paket - 3 paket för 20 kr nånting inklusive frakt.. I sverige kostar ett paket 35 kr. :) :) 
    Behöver jag skriva att jag hittade det på ebay

angående sexiga underkläder: Elisabeth, är det free bra du menar?? http://www.freebra.se/Vann en sånn för ett tag sen i en bloggtävling men jag har inte provat den. Ligger bland bröllopssakerna. 
    jag tänker sköna vita hipsters, stayups och strumpebandshållare och en bh som passar klänningen.
    Hoppas på att kunna ha en vit sexig. Sen tänkte jag köpa ett sexigt nattlinne i rött som han gillar :) 

• Fröken Emma

jag ska ha SKÖNA underkläder under klänningen. Gu vad jag ska dansa o ha kul den kvällen.
    Men så klart blir det ett snabbt ombyte innan bröllopsnatten ;)

• augusti2012

förresten jag kom på världens id'e igår på jobbet. 
    För ett par år sen fick jag en aukustik gitarr av min m2b i julklapp. Jag önskade mig en och han var så gullig och gav mig en. Sen har jag sagt att innan jag är 30 ska jag kunna spela nånting.
    Den 4/8 fyller han ju år. Så jag vill ju göra något speciellt.

Så tada: Jag kan vid välkomstdrinken ta fram gitarren och spela. Spela happy birthday på ackord inför alla gäster och stämma in i sång. :) :) personligt till max och kanske lite romantiskt  

• Elila

Jätte jätte fin klänning! Hur kändes din i tyget? Min är väldigt tung!

Vad kul att vi är i så olika åldrar. Jag och m2b kommer ha varit tillsammans i 5 år när vi gifter oss men vi kommer ha känt varandra i 12....men precis som kakanmackan så stämde det inte förän för 4år sedan.

Ja det var freebra jag menade. Hur ska man annars ha bh i tub? Den är nämligen lite lägre i ryggen så när jag provade klänningen så såg man bh:n där bak. Får väl höra med dom i underklädes butiken.

Jag har min klänning hemma hos mina föräldrar då m2b inte ska få se den innan the big day :)

Idag ska jag gå och hämta pandurokatalogen, ngt speciellt ni kan tipsa om som man borde titta lite extra efter?

• Elila

Förresten kakanmackan, vad gav du för din klänning?

• Fröken Emma
    Elisabeth och Markus skrev 2011-09-01 09:51:49 följande:

Jätte jätte fin klänning! Hur kändes din i tyget? Min är väldigt tung!

Vad kul att vi är i så olika åldrar. Jag och m2b kommer ha varit tillsammans i 5 år när vi gifter oss men vi kommer ha känt varandra i 12....men precis som kakanmackan så stämde det inte förän för 4år sedan.

Ja det var freebra jag menade. Hur ska man annars ha bh i tub? Den är nämligen lite lägre i ryggen så när jag provade klänningen så såg man bh:n där bak. Får väl höra med dom i underklädes butiken.

Jag har min klänning hemma hos mina föräldrar då m2b inte ska få se den innan the big day :)

Idag ska jag gå och hämta pandurokatalogen, ngt speciellt ni kan tipsa om som man borde titta lite extra efter?

Tänkte fråga i grå om ni gjorde så, med klänningen. För jag vil heller inte att han ska se den innan jag kommer in i kyrkan.

hur kommer ni gå in i kyrkan?
  • KakanMackan

Jag gav 2500:- för min klänning. Helt okej tycker jag med tanke på att jag är så kär i den hihi
    Dock behöver jag sy ut den lite då hon var något mindre än mig..

Min m2b ska inte heller få se mig innan bröllopet. Inte förrens jag kommer in i kyrkan, hoppas att det kommer gå vägen. Har ju ändå två små barn.. Men dom har världens bästa mor och farföräldrar så det kommer nog att gå bra.

Jag tror att Marcus kommer att stå framme i kyrkan med sin bestman och dörrarna öppnas kommer först våra små, sen jag o min pappa och därefter min tärna.. Men det är bara som jag tänker nu, kan ju hända att prästen har ett bättre förslag eller att vi kommer på andra tankar =)

Har ni funderat något mer på om upplägget i kyrkan? Är ju ett bra tag kvar men jag tror nog att ni alla har en liten plan om hur ni vill att det kommer att se ut. Jag tänker på sånger osv..

• Fröken Emma
    KakanMackan skrev 2011-09-01 13:52:58 följande:

Jag gav 2500:- för min klänning. Helt okej tycker jag med tanke på att jag är så kär i den hihi
    Dock behöver jag sy ut den lite då hon var något mindre än mig..

Min m2b ska inte heller få se mig innan bröllopet. Inte förrens jag kommer in i kyrkan, hoppas att det kommer gå vägen. Har ju ändå två små barn.. Men dom har världens bästa mor och farföräldrar så det kommer nog att gå bra.

Jag tror att Marcus kommer att stå framme i kyrkan med sin bestman och dörrarna öppnas kommer först våra små, sen jag o min pappa och därefter min tärna.. Men det är bara som jag tänker nu, kan ju hända att prästen har ett bättre förslag eller att vi kommer på andra tankar =)

Har ni funderat något mer på om upplägget i kyrkan? Är ju ett bra tag kvar men jag tror nog att ni alla har en liten plan om hur ni vill att det kommer att se ut. Jag tänker på sånger osv..

Ja, jag är inne på din linje, Han får stå snällt där framme o vänta. O först kommer våra två barn och syrrans son in, sedan min tärna och sist jag. Pappa komer inte gå med mig, han får snällt sitta o vänta på första raden ;) Men sen kanske jag ändrar mig så jag o m2b går in tillsammans...

Vi kommer nog ha nyckeharpa live i inmarchen sen har jag förstått att man MÅSTE ha två psalmer o så ev lägger vi till två solon...alt ett solo och en liten teaterberättelse. ...
  • augusti2012

hur ska vi gå in?? 
    tanken är att min systerdotter ska köra vår son i en lövad skrinda. Där sitter han med ringen på en kudde. 
    Sen kommer mina två tärnor.
    Sen kommer jag och min pappa.
    Är en stor grej för honom att följa mig så då vill jag låta honom göra det. Sambon och hans 2 bestman får snällt så och vänta på oss. :)  
    Min sambo kommer få hjälpa mig beställa ifrån kina så han kommer se hur klänningen se ut. Men på mig får han inte se förrän vi tar korten innan vigseln.  

Kakanmackan: jätte fin klänning och ett super bra pris.. *stort grattis* :)  

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012