• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

detta tillhör bröllopsskrocken också

På engelska lyder ordspråket;” Something old, Something new, Something borrowed, Something blue and a sixpence in your shoe. 
    Pengen ska helst vara från brudens födelseår. Lyckligtvis har riset som kastas på kyrktrappan samma betydelse. Det är nog alla skrockfulla brudar tacksamma för, för vem vill egentligen ha en hård peng i skon.

• augusti2012

Hjärtats Vecka
    Måndag
    Glada, Mjuka, Rara
    lovar vi att vara

Tisdag
    Ge din vän en liten kyss
    eller gjorde du det nyss?

Onsdag
    Le mot alla, le mot världen
    ge av hjärtat, känn på flärden

Torsdag
    Lyckan är och finns
    om du bara hjärtat minns

Fredag
    Om nu hjärtat svämmar över
    ge till den som bäst behöver

Lördag
    Älska, Kela, Kramas
    utan eller med pyjamas

Söndag
    I dag är imorgon igår
    men hjärtat alltid kärleksslår

• augusti2012

Hoppas ni inte tycker jag är för tjatig.. Vill bara dela med mig av mina godbitar jag hittade igår efter ett par timmar vid datan

• Lebendig
    augusti2012 skrev 2011-09-03 12:40:34 följande:
    Hoppas ni inte tycker jag är för tjatig.. Vill bara dela med mig av mina godbitar jag hittade igår efter ett par timmar vid datan
    Det är underbart med lite idéer! Jag har en del saker också att bidra med från mitt häfte men jag har det på en annan dator som jag inte har hemma så för tillfället får det vara. Dock finns det mycket bara man googlar lite.
  • Elila

Åh vilken fin kyrka! Påminner ganska mkt om den vi ska ha...

Vi ska dit i slutet av september så då ska jag ta lite kort på lokalen och kyrkan så att ni får se :) Jättebra tips med hinkarna med blommor i, verkligen fint!

Åh va kul med sånger och grejer! Mera, mera, mera :)

Jag har lagt upp lite nya bilder i mitt album på hårförslag och bukett förslag. Vet itne alls om jag vill ha en droppformad eller rund... Kluven till tusen :)

Augusti2012: Kan du inte ringa kyrkan och höra så vet du redan nu så slipper du bli besviken längre fram. Jag tänkte jag skulle höra med vår kyrka nu när vi ska ner.

Jag kommer förmodligen gråta ögonen ur mig under vigseln och frisyren kommer säkert va lite på sniskan efter alla kramar och så men vi bestämde oss ändå för att ta foton efteråt. Dels så vill vi inte se varandra innan och sen så kommer vi ta tipspromenad och grejer för gästerna så att de håller sig underhållna under tiden vi är borta... Tror dock inte det kommer ta så lång tid, en halvtimme-timme max. Och då kyrkan och festlokalen inte ligger på samma plats kommer alla gäster inte vara där förän efter en halvtimme ändå så det blir nog perfekt :)

• Lebendig

Jag kommer förmodligen gråta ögonen ur mig under vigseln och frisyren kommer säkert va lite på sniskan efter alla kramar och så men vi bestämde oss ändå för att ta foton efteråt. Dels så vill vi inte se varandra innan och sen så kommer vi ta tipspromenad och grejer för gästerna så att de håller sig underhållna under tiden vi är borta... Tror dock inte det kommer ta så lång tid, en halvtimme-timme max. Och då kyrkan och festlokalen inte ligger på samma plats kommer alla gäster inte vara där förän efter en halvtimme ändå så det blir nog perfekt :)

Vi har de senaste två åren varit på fem bröllop varav på tre har bruparet blivit fotat efter vigseln. Det finns lite ris och ros till det. Jag tycker det beror på när man har sin vigsel. Det är viktigt att man har mätta gäster för att stämningen ska vara på topp.  De som fotat sig efter vigseln har haft vigslar klockan tre. Sedan är det klart i kyrkan vid halv fyra- fyra. Därefter har brudparen åkt iväg och fotat sig. Det har tagit ca 1,5 timme (min fotograf sa att mindre tid än så bör man inte räkna med för man vill inte känna någon stress). När sedan brudparet anlänt till festen har de velat bli fotade med nära och kära, vilket tagit ungefär en timme. Då är klockan ca 18.30 och dags för förrätt. Många av gästerna kanske har rest långt och inte ätit sedan lunchtid... Så ska man fota sig efter vigseln tycker jag att man behöver bjuda på mer än något litet tilltugg. Och alla dessa kaffeberoende bör ha fått i sig lite kaffe också. Men det är bara min personliga åsikt och eftersom jag och min sambo(samt större delen av min bekanskapskrets) är sådana som blir rysligt griniga utan mat i magen så kommer vi att ta det i beaktande.

De par som har fotat sig innan har haft ett betydligt bättre flyt i sina planeringar och middagen har serverast en hyfsad tid. Sedan har jag ingen aning om vilket av paren som fick bäst bilder i slutändan.

Alla får göra precis som de vill med det här att se varandra innan osv, men personligen är jag väldigt anti det då det är en tradition som inte är så svensk. Samma sak med brudöverlämning. Jag skulle inte känna mig bekväm med det, jag och min sambo vill gå in tillsammans då det är vi som ska dela våra liv tillsammans. Vi kommer att fota oss innan, åka gemensam bil och sedan gå in tillsammans. Som min frisör sa, det kommer att bli ett WOW ögonblick när man träffas hos fotografen. Ni som vill göra annorlunda gör det, men det passar inte oss! Och det är det som är så härligt här i världen, att alla kan göra precis som de vill! :)
  • augusti2012

Det går bra nu :) :) 

I torsdags fikade jag med mina närmsta tjejkompisar. Och en av dem är ruskigt duktig på smink, hår och naglar.
    Skojade med henne för ett tag sen att du fixar väl mig till bröllopet och i torsdags så frågade en annan kompis vem jag skulle gå till. och hon med sminket: det ska jag göra och sken som en sol. 
    Blev så varm i hjärtat. Skojade med henne att jag hellre gav henne nånting än betalade 2300 på salong.
    Känns så himla bra. För hon är så noggrann och duktig.
    Hon lägger upp sminkbilder på Tikei  http://www.tikei.se/galleri/paivy.asp Dessutom kan jag inte se någon som skulle lugna mig så mycket som hon. 

Och i eftermiddag provade jag och min m2b en glass vi funderade på att ha på bröllopet. 
    http://www.darproducerat.se/ och sambon godkände en del till efterrätten. :) :) :) 
    Smaken vi provade var rabarber med smulpaj i. Passar bra i augusti. :) 

• augusti2012

Förresten ska ni ha solist i kyrkan?? 
    vad kostar det och hur många låtar?? och sen vilka låtar??? :)
    Vi kommer troligtvis ha denna tjejen. 2 låtar för 1500 kr. Känns super bra. :) 
    Har vana att sjunga på bröllop etc. :) 
    http://www.youtube.com/user/KellySus#p/u

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012