• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Fröken Emma

Elisabeth:
    OJ!! gu så tråkigt att du inte får det stöd du vill. Men jag ser inget fel i din önskan om altargångsstöd. Alla måste/borde få välja sitt eget sätt. Det som känns viktigt för var och en.

Jag har inte alls upplevt diskutionen i denna tråd som nerdvärderande eller liknande mot din önskan. Bara att folk har "varnat" för att vissa präster och kyrkor ser att man använder "gamla svenska seder".
    Men att diskutionen inom kyrkan är förlegad, det kan vi nog nästan alla hålla med om!!
    Kram på dig och hoppas att du får din önskan igenom!

Augusti2012:
    OJA!! jag vet presic vad du menar.
    Min mamma o syster är experter på det området.
    Och idag fick jag lite spunk på dom då vi tittade på festlokalen, o jag o min m2b gick och funderade lite på dukning o tillbehör, o dom dissade/komenterade det mesta vi sa. -Det behöver ni inte, det är dyrt. . -Brunch kl 11!!!! det går inte, frukost kl 9 skall det vara....osv osv

Men jag står på mig. Säger att det är vårat bröllop och vi gör som vi vill. Den som vill äta frulle kan själv koka kaffe o ta en smörgås om dom inte kan hålla sig till kl 11.
    O ja, blommorna kommer på morgonen, men är det varmt så behöver dom plats i kylskåpet osv...
    Syrran måste hela tiden komentera att detta är hennes 20e!!!! bröllop så hon vet minsann hur det går till.
    Är ganska less på den kommentaren.
    O sen är inte jag överviktigt. 183 cm 79 kg, 5 ska bort.
    MEn jag får hela tiden höra att jag kommer se tjock ut i mina val av klänningar.
    Att jag bara måste ha en som bara hänge slätt ner för då ser jag absolut smalast ut.
    Blä blä blä!!!
    :) Antar att det blev lite pms här oxå.

Vad jag vill ha sagt är...

VAR DIG SJÄLV!!! Gör det du vill och är bra på. Så får dom andra sköta sitt.

;)

• Fröken Emma
    augusti2012 skrev 2011-09-04 19:15:19 följande:
    som jag har letat på spotify idag.. resultatet är än så länge 147 låtar och 8 timmars musik. *s*
    Hoppas farmor på 80 år orkar hålla igång lika länge som singel tjejen.

Min mormor är 90 nästa sommar o har låvat att kommer hon, om hon inte är död kommer hon, så ska hon inte gå o lägga sig före brudparet ;)

• Fröken Emma

Idag blev det möja hela dagen!!
    Underbar ö
    underbar kyrka
    Underbar trädgård där vi vill ha festen

Allt stämde med hur vvåra tankar har gått.
    Kommer bli så himla bra!!!

Tog en himla massa fotton o nu känns det lite mer värkligt att det blir av nästa sommar
    <3 <3

• KakanMackan

Elisabet: Bra talat! Här ska vi peppa varandra, alla vill vi ha det olika, vi ÄR olika! Och tur är väl det =) ps. Jag ligger förresten i en stuga och kollar Idol..i Ullared!! +) Jag och mina tre härliga tjejkompisar åkte tidigt i morse ner till Ullared. Där gick vi några timmar, har ätit god lunch, shoppat lite till, ätit pizza och nu ligger vi här och slappar med chips och godis.. Och imorgon är det mer shopping!! Avundsjuk nån?? ; )

• Elila

Godkväll på er! Mysigt med ullared, shoppat ngt för bröllopet?

Alltså jag vill bara klargöra att det var ingen i den här tråden eller ngt i denna tråden som gjorde mig lite arg utan jag satt och bläddrade bland olika forum här på BT och då inser man hur mkt folk lägger i sig och anser att "de vet bäst" hur bröllop ska gå till fastän att de egentligen inte är någon som vet "the big picture". Det gör mig lite ledsen på människor att vi alla här inne är på väg att gifta oss men att vissa ändå måste hävda sig. Det gör än trött ibland på hur mänskligheten fungerar så förlåt om någon tog åt sig,,,, jag ville bara skriva av mig lite :)

Va trist att folk i er omgivning ställer krav på er, stå på er! Det kommer bli bra..,. Själv har jag ju svärmor och fajtas med men henne får man väl ta ;) Tyvärr får man ju henne på köpet haha!

• ella

Åå en shoppingresa med tjejerna låter inte fel!
    Ska själv kika om jag hittar något där inför bröllopet.

Har hört att Panduto outlet som ligger utanför Gekås har bra grejer. Måste dit och packa på mig innan det är dags för tillverkning av save the date, inbjudningskort, festprogram. menyer etc etc..

Gör man egna vigdelprogram med eller hjälper kyrkan till med det? 

• Lebendig

Det där med svärföräldrar är bra spännande... Jag har dock ett litet övertag på min! :)

När det gäller alla förberedelser så önskar jag ibland att jag bodde typ i Stockholm. Det finns så mycket mer och mer tillgängligt. Här i Umeå finns det EN bröllopsbutik...och det är inga trevliga människor där. Så jag tror jag ska dra till Norrtälje istället för klänningsshoppande.

By the way, det finns många osäkra själar här. Vissa tror jag inte ens ska gifta sig utan bara kommenterar hejvilt för att skapa så mycket debatt som möjligt..

Någon som vet om man kan köpa is någonstans!?

Och till alla er som orkar pyssla och göra eget, jag beundrar er!

• jennifaer
    Lebendig skrev 2011-09-04 22:01:38 följande:
    Det där med svärföräldrar är bra spännande... Jag har dock ett litet övertag på min! :)

När det gäller alla förberedelser så önskar jag ibland att jag bodde typ i Stockholm. Det finns så mycket mer och mer tillgängligt. Här i Umeå finns det EN bröllopsbutik...och det är inga trevliga människor där. Så jag tror jag ska dra till Norrtälje istället för klänningsshoppande.

By the way, det finns många osäkra själar här. Vissa tror jag inte ens ska gifta sig utan bara kommenterar hejvilt för att skapa så mycket debatt som möjligt..

Någon som vet om man kan köpa is någonstans!?

Och till alla er som orkar pyssla och göra eget, jag beundrar er!
    Det finns faktiskt två klänningsbutiker här i UmeåFlört och en i Sävar? eller vart är det stallet ligger (tror det heter så)? Men jag håller med oj vad det hade varit skönt att ha lite större utbud, men cinderella i Piteå tyckte jag hade fler fina klänningar än högtidskläder och mycket trevligare lokaler! Is finns i påsar på ICA maxi i Umeå i alla fall om det är typ storpack isbitar du tänker på?

Och jag måste instämma i din beundran för de som orkar pyssla, här köps allt färdigtObestämd
  • augusti2012

I min festlokal finns det en omtalad bastu  
    Så jag har skojat med en tjejkompis som har gjort ett besök där att jag ska göra en ledig och upptagen skylt
    Så idag slog jag slag i saken. Ett rött hjärta och skrev på vitt papper, ledigt på ena sidan och upptaget på andra.
    Min och m2b typ av humor. Vi gillar att jäklas lite. 

Kom på att det är den fjärde idag. 11 månader till våran stora dag. :) :)
    Längtar så jag blir tokig. :):)

Min m2b  har en hobby och det är modellflygplan. Och igår fick han en galen ide.. skratt.
    Han kom på att en i hans modellflygplansklubb skulle kunna köra in ringen på ett flygplan.
    Hur övertalar man prästen till något sånt.. hahahahaha 
    Gissa om hela kyrkan skulle skratta.

Kakanmackan: Ha det riktigt roligt när du shoppar. Har för mig att dekorationssten och vissa ljusstakar var billigt där. *tipsar* 

• Fröken Emma
    KakanMackan skrev 2011-09-04 20:32:38 följande:
    Elisabet: Bra talat! Här ska vi peppa varandra, alla vill vi ha det olika, vi ÄR olika! Och tur är väl det =) ps. Jag ligger förresten i en stuga och kollar Idol..i Ullared!! +) Jag och mina tre härliga tjejkompisar åkte tidigt i morse ner till Ullared. Där gick vi några timmar, har ätit god lunch, shoppat lite till, ätit pizza och nu ligger vi här och slappar med chips och godis.. Och imorgon är det mer shopping!! Avundsjuk nån?? ; )
    :) Hade varit OM jag inte hade en stuga bokad om tre veckor. hi hi

Ska bli så kul o strosa runt o titta på insperation...fast syftet är kläder, vinterkläder o extraskor till barnen och ALLA julklappar!!
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012