• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Fröken Emma

Här ska vi ha vår fest!!!
    Ett stort partytält med mingel och senare buffebord.
    Innanför inglasningen blir det långbord...
  • Fröken Emma

Blir det varmt blir två "väggar" öpna, o när det blir lite svalare rär det bara att dra för så mycket man önskar.

Men kolla in taket!! Det är lampor ner och upp...förslag på utmyckning?
  • marielleangelina

Fröken Emma, vilket kanonställe du hittat! Själv har jag inte varit och kollat på lokalen vi hyrt än, borde verkligen göra det...

• Fröken Emma
    marielleangelina skrev 2011-09-07 22:05:25 följande:
    Fröken Emma, vilket kanonställe du hittat! Själv har jag inte varit och kollat på lokalen vi hyrt än, borde verkligen göra det...
    Tack.
    Ja vi tyckte det var bra. Då det krävs en hel dag att ta sig dit då det är på en ö i stockholms skärgård.
    Nästa titt blir inte för än i maj har vi tänkt. O då ska vi vara ganska säkra på möblering, dukning och dekorationer.
  • Elila

Ser ut att vara en kanon lokal :) Väldigt fint och va bra att man kan öppna, sol genom glasrutor kan ju annars bli vääldigt varmt :)

Taket i lokalen är ju idealiskt för att hänga upp böljande tyger i (kanske i de färger ni valt?) Ska ni ha fler lampor än de i taket? En kompis till mig hittade små vita rislampor som de hade hängt upp, det blev jättefint! Det va det jag kunde komma på i nuläget ;)

• Fröken Emma

ja jag är lite inna på hängande rislampor. ska kolla lite på det.
    Tyg i taket kan vara jättefint, men jag tycker det ger mer rymd, för det är inte så mycet större än att 70 personer kan sitta o äta, som det är.

funderar på att björka in pelatna med nått blått i.
    O hänga dessa i taket o i trädgården.
    http://ruffledblog.com/diy-string-wedding-chandelier/

Och upponervända vinglas med en blomma i kupan och ett ljus på foten.
    Jag brukar vara lite mer åt "less is more" Så jag vill minnimera dukningen på borden eftersom häfte osv ska få plats. Servetterna kommer hännga på stolsryggen med gästens namn på, men inte som det syns, utan ist så ska alla få en ledtråd om vem dom har på respektive sida och mitt emot.

Till ALLA!

Måste/borde jag ha mina och m2bs föräldrar vid hunärsbordet?
    Vi ska ha ett 4bent E.

Jag tycker det ser lite tråkigt ut att alla sitter på rad medans dom andra gästerna sitter o pratar med massa folk omkring sig.

Samtidigt vill jag inte ha nån permanent sittande mitt emot mig så denna sitter med ryggen mot dom andra och skymmer min sikt...
    Jag tänkte däremot ha en liten bänk framför oss så den som vill kan sitta o prata med oss en liten stund ;)

• Lebendig

Klart du inte måste ha någon vid honnörsbordet, det finns inga måsten på ett bröllop. Med ett fyrbent e kan du ju alltid placera ett ben framför er och sätta dem där istället. Då kan ju gäster som vill tala med er sitta vid sidan av er istället för framför. Fin lokal du fått tag i förresten!

• Brönjemark

Vad roligt med en tråd för alla som ska gifta sig den 4/8- 2012! Jag har läst igenom era tidigare inlägg, roligt att läsa om hur många olika sätt det finns att planera sin stora bröllopsdag!

Jag och min sambo kommer alltså också att gifta oss den 4/8-2012, vi kommer att ha festen på Bäckaskogs slott (utanför Kristianstad) för 90 gäster. Kyrka har vi inte bokat ännu men ringarna är fixade och gästlistan är nästan klar! Ungefär så långt har vi komit i vår planering!

Malin

• Fröken Emma

Å idag ska jag o min bästis åka o prova klnäningar på rean och sen ska vi äta god mat o dricka massa vin på stan.
    Jag tycker verkligen att det finns vissa saker vi borde ta efter usa mer på.
    Som tex att servera skumpa vi brudklännigsprovning ;)

Lebendig. tack, Ja den passar verkligen oss. Vi är inga slotsmänniskor om du förstår vad jag menar ;)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012