• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • jennifaer
    Fröken Emma skrev 2011-09-05 20:25:08 följande:

Låter vackert! ;)

Jag har inte bestämt mig ang ris än

1. Vissa säger att enl nya rön är det ofarligt för fåglarna att ha ris, dock ej jasmin så klart.
    Nått jag måste kolla upp ordentligt.

2, Har man fotografering efter vigsel är det bra att ha med sig sin frisör, som tur jag har, annars kan det bli lite tråkigt på korten då ris kan förstöra mycket på en snygg o avanserad frisyr.

3. Jag kommer nog i villket fall stå för allt sådant så att det blir rätt.
    Kaffebönor ska tydligen ge tur med sig oxå, fast om man tycker ris gör ont undra då inte vad det kommer göra med kaffebönor. hi hi. Får väl provkasta lite på mig själv innan jag bestämer mig.

Inget ris ska vara något problem för fåglarGlad Kyrkan där vi ska gifta oss frågade en fågelexpert och han sa att det bara var en myt så det behöver du i alla fall inte oroa dig över
  • Lebendig

Vad gäller brudnäbbar, varför inte låta dem strö lite rosenblad medan de går (det vill säga om kyrkan tillåter det och ifall ni skulle vilja det). Då kanske tempot inte bli allt för högt? Eller så kan de blåsa såpbubblor...

Vi ska inte ha ris, vi kommer köra på såpbubblor om jag får som jag vill.

• Fröken Emma
    jennifaer skrev 2011-09-05 21:59:27 följande:
    Inget ris ska vara något problem för fåglarGlad Kyrkan där vi ska gifta oss frågade en fågelexpert och han sa att det bara var en myt så det behöver du i alla fall inte oroa dig över

Ja, många experter säger olika när man söker på nätet. ;)

Lebendig;
    Ger inte det fläckar på klänningen? Jag har sett att många har sopbubblor, och har alltid undrat.

• KakanMackan

Hallå tjejer! Nu var Ullaredstrippen över =( Vill dit igen, nu! Haft det såå mysigt. Då speciellt eftersom vi hade så mysigt! Kul att få åka med sina bästa vänner och glömma alla måsten ett tag hihi Tittade dock inte så mycket på saker till bröllopet.. Eller jag tittade allt men hittade inget jag ville ha. Kollade servetter, saker till inbjudningskorten, festhäftena mm. Hoppas ni andra har bättre tur ; ) Sen vet jag hur jag är dessutom, ändrar mig lätt med saker o ting. Därför tror jag att det är bra om jag tar vissa saker lite längre fram.. Men jag ska nog snart börja med Inbj. i alla fall =) Ska ju göra en del så det är ju lika bra att sätta igång, då gör det ju inget om man tröttnar efter kanske hälften, eftersom tiden finnes. Ni som ska göra egna, har ni börjat?

• KakanMackan

Haha! Läste precis mitt inlägg.. "Så mysigt eftersom det varit så mysigt" Haha, ja det var det ju ioförsig, men får skylla på tröttheten efter två dagars intensiv shopping =)

• Fröken Emma
    KakanMackan skrev 2011-09-05 22:54:37 följande:
    Haha! Läste precis mitt inlägg.. "Så mysigt eftersom det varit så mysigt" Haha, ja det var det ju ioförsig, men får skylla på tröttheten efter två dagars intensiv shopping =)
    Kanon!

Bästa köpet o bästa fundet??
    Har du barn? Isf vad fyndade du till dom?
    O fanns det overaller? ryktet har sagt att dom är slut!!
  • KakanMackan

Hm, lite för tidigt att säga bästa köp och fynd.. Har inte riktigt jämnt efter tror jag =) Jag har två små barn, flicka 3.5 och pojke 1.5. Kollade faktiskt aldrig på overaller eftersom jag har från förra året. Är dessutom inte så mkt billigare på Ullared längre har jag för mig.. Ska du dit snart?

• Fröken Emma
    KakanMackan skrev 2011-09-05 23:20:19 följande:
    Hm, lite för tidigt att säga bästa köp och fynd.. Har inte riktigt jämnt efter tror jag =) Jag har två små barn, flicka 3.5 och pojke 1.5. Kollade faktiskt aldrig på overaller eftersom jag har från förra året. Är dessutom inte så mkt billigare på Ullared längre har jag för mig.. Ska du dit snart?

Vi åker ner 1-2/10. Ska inhandla alla julklappar och extraoverall, skor o mössor. . Deras underställ gillar jag. både kvalite o pris.
    Ska även som om dom har ofodrade regnkläder till nästa sesong. Dom duger bra att ha som extra kläder på fsk.
    O så en hel del annat. Men förbrukningsprodukter är billigare oftast på öb, så det blir inget sådant.
    Panduro är oxå ett måste i dessa tiden ;)

• Fröken Emma

Jag hoppas att jag inte är för OT, men jag känner att det finns stöd här att få!!
    Vi har en liten flicka i släkten, 6 dagar gammal, som just nu rullas in på op-bordet för hjärtopratin.
    Jag vill bara lägga mig ner och hoppa över dom nästkommande timmarna.
    O till gymet kan jag heler inte gå då jag är dunderförkyld. Det är bara att lämna barnen på fsk o sen hem o grubbla!!

Suck vad livet kan ta sina vändningar ibland!

Så få mig gärna på andra tankar under dagen ;)

Kram på er alla o hoppas att ni får en helt underbar dag!!!!

<3

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012