• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augusti2012

Fröken Emma. *håller tummar och tår för att det går bra för lilla flickan.* Vården i sverige är fantastisk och otroligt duktiga.
    För att få dig på lite andra tankar så delar jag med mig av en lite rolig grej som jag hittade när jag letade saker till festprogrammet.
    Många kramar 

Geografisk beskrivning av kvinnan:

Mellan 15 och 20 år
    - som ASIEN
    hälften orört, hälften utforskat

Mellan 20 och 30 år
    - som AFRIKA
    varm och mystisk

Mellan 30 och 45 år
    - som AMERIKA
    högeffektiv och 
    tekniskt fulländad

Mellan 45 och 60 år
    - som EUROPA
    utforskat men fortfarande 
    intressant

Efter 60 -
    - som RYSSLAND
    alla vet var det ligger men ingen vill dit

Teknisk beskrivning av mannen:

Mellan 15 och 20 år
    - som en RENAULT 5
    liten och ettrig

Mellan 20 och 30 år
    - som en SAAB
    turbosnabb och välsmord

Mellan 30 och 40 år
    - som en VOLVO
    fulländad och tråkig

Mellan 40 och 50 år
    - som en gammal OPEL
    lovar mer än vad den håller

Mellan 50 och 60 år
    - som en FIAT
    man måste ge honom skjuts för att han 
    ska komma igång

• Fröken Emma

Augusti
    Tack snälla. Efter omständigheterna mår hon bra MEN dom blev tvugna att avbryta op på tekniska problem. Röntgenaparaten gick sönder så dom kunde inte fortsätta.
    Så så bra var den svenska vården ;)

Men jag sa exakt samma som dig. tur ätt vi ändå är i sverige.

• Fröken Emma

Glömde säga tack för uppmuntran!
    Tyckte den var superkul, men jag är rädd att min mamma skulle ta lla åt sig...60+ vett du ;) he he

• Elila

Usch och fy vad hemskt med den lilla flickan! Skickar styrke tankar både till dig och henne, vad är det som har hänt med henne?

Förra året blev mitt kusinbarn på 3 år överkörd av en gräsklippare och i många timmar våndades hela släkten men vården är faktiskt fantastisk och även barn och deras läkekött. Han är nu mer (i princip) helt återställd. Dock ärr från naveln och neråt men ett tag innan man hade all information var vi övertygade om att de hade varit tvungna att amputera båda benen... Vården är fantastisk och vården för barn är faktiskt väldigt väldigt bra!

Kul det där med hur män/kvinnor är :) Känns som att när man ska börja beställa grejer och fixa festhäftena får man gå igenom tråden från början till slut så att man får med alla bra tips och roliga grejer :) Eller så kanske man borde skriva ner dom redan nu....när man orkar :) Är helt slut efter två dagar på nya jobbet. Huvudet känns som att det ska sprängas av alla nya intryck, människor och information.

• Fröken Emma

Dunderförkyld!!
    O i morgon har jag en intervju o en på torsdag!
    Alvedon o strepsil är det första som åker ner i väskan.

Några bra råd inför intervjun?

• KakanMackan

Jättefiin! Va kul! Var hittade du den? Och vad kostade den? Verkligen fin Glad

• Elila

WOW! Vilken fin klänning! Vart köpte du den, pris?

Hur gick intervjun Emma?

• 7milakliv
    KakanMackan skrev 2011-09-07 19:36:05 följande:
    Jättefiin! Va kul! Var hittade du den? Och vad kostade den? Verkligen fin Glad

Tackar tackar! Köpt i Kungälv på Helens Brud & Bal. Såg på hemsidan att de hade rea så jag tog en sväng:)

Gav 4300:- (Ord. pris 8600) Känner mig jättenöjd!!! Så skönt att ha det avklarat, eller hur ;)

• Fröken Emma

7milakliv:
    Vilket kanonklipp du gjort!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Den sitter skitsnyggt på dig!
    Nu har du gjort många tjejer avis! ;)

Elisabeth
    Den gick kanon! Dom var två som intervjuade och den ena ville anställa mig direkt. Men så kunde han inte göra sa han så dom ska återkomma i slutet av nästa vekca.
    Jag hade inte ens en aning vad för tjänst jag sökte, så han hittade på en som skulle passa mig så här i börjen. Lite ringrostig efter mamamledigheten o allt
    Bit. VVS konstruktör!! Superspännande. Om allt går som det ska skulle jag kunna vara handläggare vid nyår trodde han. Så det ger ordentligt klirr i kassan. Lite läskigt är det oxå.

Fast den mest åtråvärda jobbintervjun är i morgon. Inte lika exklisivt, men ändå bra betalt, närmare hemma och en bra inkörsport.

Energi o klimatrådgiver. Inte så fel det heller ;)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012