• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Fröken Emma
    augusti2012 skrev 2011-09-16 14:29:46 följande:
    skratt.. min m2b är galen!!! jag har fyndat en sååå fin klänning på tradera idag för 311 kr och 79 kr i frakt.
    Men sambon sa: det behövdes. vi skulle ju bara gifta oss med löv framför tuttarna och könsorganen.

Undrar hur prästen hade reagerat!???

Men han tyckte den var jätte fin! :) till min stora glädje.

Antingen är den the one eller så får jag leta vidare. men 400 kr är inte mycket pengar i det stora hela.
    Skulle ångra mig om jag inte tog den.

Va roligt!!
    Grattis!!
  • Fröken Emma

pratade med dom som har lokalen/wärdshuset där vi vill ha festen, och det var inte alls samma besked jag tidigare fått.
    Nu var dom mer ressarverade om att boka upp hela stället och behöva säga nej till andra matgäster mm.
    Men hallå!! dom får ju laga mat till 70 personer och dessutom ha ALLA rummen uthyrda i två nätter. Det här tjänar dom mycket mer pengar på än att bara vara "vanliga" gäster.
    Dom föreslog att vi skulle vara vid dansbanan, vilket inte alls är lika mysigt, och att dom kunde leverera maten dit ist.
    Men det är ju inte alls min tanke!! kan vi inte ha festen hos dom så får dom inte heller leverera maten, tårtan eller brunchen!

Nu skall här letas efter en ny ö!!!

• jennifaer

Hej hej!
    Här står det helt stilla i bröllopsplanerandet, det har varit tentaplugg och sjukdomar och nästa vecka fyller lilleman år så det blir kalas både den här helgen och nästa, så inte så mycket tid över. Dessutom vet jag ju inte riktigt vad jag ska göra, allt är ju s¨gott som fixat hehe!

Fröken Emma: men va?!? Konstigt om de säger en sak först och sedan en annan. Dessutom känns det som du säger lite konstigt att tacka nej till de pengarna ett bröllop faktiskt ger, särskilt om gästerna sover över på samma ställe.

Lepaus: Mäh här är man borta ett litet tag också dyker det upp en till lulebrud! Vilken kyrka blir det? Lokal, fotograf m.m? Jag blir ju lite nyfiken när vi gifter oss i samma, inte allt för stora stad, samma dagFlört Och ja vilken tid?

• Elila

Hej på er! Helgen är på intåg men jag ligger hemma i en fruktansvärd förkylning som aldrig vill ge med sig... Det gör en trött, hängig och inte sugen på ngt alls.

Augusti2012: Vilken fin klänning och vilket pris!! Hur är den i kvalitén?

Fröken Emma: Men fyy vad hemskt med lokalen, hur kunde det bli så? Muntligt avtal gäller väl?

I veckan har vi äntligen blivit färdiga med vårt brudfölje. Jag har haft min tärna klar sedan länge men m2b har inte riktigt vågat fråga sina bästa vänner men nu så :) m2b ska ha två men jag ska bara ha en. Jag har dock ett litet dilemma jag behöver hjälp med... Jag har en kompis som är en av mina bästa vänner. Vi har i alla år fram och tillbaka pratat om bröllop och hur man vill ha dit och hit och dit och jag är ganska övertygad om att hon tror att jag kommer fråga henne ifall hon ska vara min tärna. Det kommer jag dock inte göra. Vad gör man? Låtsas man som att det regnar eller säger man rakt ut att jag inte valt henne...

• Fröken Emma
    Elisabeth och Markus skrev 2011-09-16 19:01:47 följande:

Hej på er! Helgen är på intåg men jag ligger hemma i en fruktansvärd förkylning som aldrig vill ge med sig... Det gör en trött, hängig och inte sugen på ngt alls.

Fröken Emma: Men fyy vad hemskt med lokalen, hur kunde det bli så? Muntligt avtal gäller väl?

I veckan har vi äntligen blivit färdiga med vårt brudfölje. Jag har haft min tärna klar sedan länge men m2b har inte riktigt vågat fråga sina bästa vänner men nu så :) m2b ska ha två men jag ska bara ha en. Jag har dock ett litet dilemma jag behöver hjälp med... Jag har en kompis som är en av mina bästa vänner. Vi har i alla år fram och tillbaka pratat om bröllop och hur man vill ha dit och hit och dit och jag är ganska övertygad om att hon tror att jag kommer fråga henne ifall hon ska vara min tärna. Det kommer jag dock inte göra. Vad gör man? Låtsas man som att det regnar eller säger man rakt ut att jag inte valt henne...

TAck!! ska trycka på det. Muntliga avtal ;)

Ang din vän så säger jag
    Ärlighet vara längst ;)
    Klart du ska prata med henne. Kan du inte ge henne en annan meningsfull upgift.
    Jag har två värdinnor ist för tärnonr. Deras uppgift är att ta emot gästerna i kyrkan, se till så att gästerna har det bra under minglet och ansvarar för aktiviteter mm. + at jag har två tostmasters som hjälper till med ovanstående oxå.
  • augusti2012

Elisabethochmarkus: Försäljaren beskrev klänningen såhär: 
    Den är i satin så den är tung och gedigen. Inget fladdrigt polyester material. I själva kjolen är det först det tjocka tyget sen kommer fin skir spets hela vägen ovanpå, sen ytterligare det tjocka tyget. 

Så det låter lovande tycker jag :) 

krya på dig. {#emotions_dlg.flower} 

• lepaus
    jennifaer skrev 2011-09-16 15:22:22 följande:
    Lepaus: Mäh här är man borta ett litet tag också dyker det upp en till lulebrud! Vilken kyrka blir det? Lokal, fotograf m.m? Jag blir ju lite nyfiken när vi gifter oss i samma, inte allt för stora stad, samma dagFlört Och ja vilken tid?
    Vi ska gifta oss i Gammelstads kyrka kl 17 och sen blir det bröllopsfest i Rutviks bygdegård. Ni då? :)
  • jennifaer
    lepaus skrev 2011-09-16 19:59:30 följande:
    Vi ska gifta oss i Gammelstads kyrka kl 17 och sen blir det bröllopsfest i Rutviks bygdegård. Ni då? :)
    Gammelstads kyrka klockan 15 och sedan blir festen på kaptensgården, så vi får inte direkt så långt till festenFlört Jag har hört jättemånga som har festen i Rutviks bygdegård men har faktiskt aldrig varit där så nu måste det googlas liteGlad
  • lepaus
    jennifaer skrev 2011-09-16 20:16:21 följande:
    Gammelstads kyrka klockan 15 och sedan blir festen på kaptensgården, så vi får inte direkt så långt till festenFlört Jag har hört jättemånga som har festen i Rutviks bygdegård men har faktiskt aldrig varit där så nu måste det googlas liteGlad
    Perfekt med gångavstånd! Vi funderade på Margaretas Värdshus först, men när vi var och kollade på bygdegården så bestämde vi oss för den. Hade inte heller varit dit innan.

Bor ni i Luleå nu? 
  • Joanna86a
    Elisabeth och Markus skrev 2011-09-16 19:01:47 följande:

Åh va jobbigt! Jag skulle nog uppskatta om min vän hade tagit det med mig och förklarat varför. Det är ju trots allt DIN dag och kanske den enda gången man faktiskt kommer undan med nästan vad som helst just därför!
    Hoppas hon förstår och känner att hon kan bidra till din dag på något annat sätt än som tärna!
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012