• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • KakanMackan

Hallå tjejer!

Var ett tag sen jag var här inne. Har varit på en underbar solsemester i ett fantastiskt Grekland! Har därför suttit nu och läst in mig på alla era inlägg. Vad kul det är att läsa om alla era tankar, funderinar och ideér. Tänk att det finns fler än jag som nästan grublar ihjäl sig om allt detta underbara kring våra stundande bröllop Tyst

Tråkigt, Augusti2012, med "bråket" med dina föräldrar. Klart man vill bli behandlad likadant. Hade också blivit oerhört besviken.
    Vågar knappt skriva det, men när mina föräldrar vär här häromdagen, berättade dom för oss att de ville vara med och bidra med lite pengar till bröllopet. Och jag satte teet i halsen, bokstavligt talat. Det var MYCKET pengar!
    (Förlåt nu Augusti2012, hoppas jag inte "trampar" dig på tårna med etta. Jag vill verkligen inte "skryta" med detta. Men är bara så himla glad! Det underlättar ju så mycket!)

Ella, vilken jättefin klänning! Den såg ut att sitta som en smäck!

Jag har inhandlat allt till våra inbjudningskort nu. Har faktiskt även börjat hihi. Kunde inte hålla mig, och det blir såå bra! Jag är supernöjd!! Ska visa bilder när jag knåpat ihop dem, har än så länge bara "fixat" dem men inte satt ihop bitarna.. Men fint blir det Glad

• Fröken Emma

Hej..Här kommer lite info från borelia-tjejen ;)
    Igår, efter flera sjukhusbesök fick jag äntligen svar på proverna. O det är borelia som spökar i mitt huvud med värk och yrssel.
    Så nu hoppas jag på snabb förbättring.

Åker till ullaredpå fredag. Jag har inte köpt en enda sak som jag kan tänkas hitta där på två månader...så jag räknar med ett låååångt kvitto!!! :)

Idag har vi bokat vintersemestern. Hela familjen, ikl mamma, pappa syrran med son, 3 veckor i underbara mexico!!!! 25 jan - 14 feb. Ska bli sååååå nice!!!
    En bra uppladdning inför bröllopet, ska se lite om man kanske kan hitta lite smått o gott där. Kanske lite kläder o så.

• augusti2012

KakanMackan: jag är jätte glad för din skull och du trampar mig absolut inte på tårna. 
    Jag vet att jag kommer få världens lyckligaste dag med mina nära och kära. Även om bröllopet inte kostar 200 000 kr. Men det är å andra sidan inte jag och min m2b.
    Vi är enkla människor. Och vi är två arbetande människor som utan problem kommer kunna spara ihop till allt vi vill ha och lite till. :)
    Bidra vår närhet med lite så är det bara plus.  

FrökenEmma: Nä usch.. borelia. En tjejkompis fick det förra året och hon jobbade inom livsmedel och fick inte jobba på jätte länge. Så skickar världens största kram då jag vet hur dålig hon var. {#emotions_dlg.flower} 
    Hoppas du orkar med ullared på fredag och att du slår familjen som var med i ullareds såpan

• car1021

Jag funderar också på hur vi ska dekorerr våran festlokal. Bordsdekorationen har jag "i huvudet" men vet inte riktigt hur man får det mysigt i lokalen. Våran lokal har fönster runt om nästan hela och är nästan "rund".
    Som tur är är det ju lite tid kvar att fundera...:)
    Min blivande vill inte ha ballonger så det blir det inteGlad

Vi tänkte ha Spotify så vi håller på och gör en låtlista. har hittills lyckats få ihop ca 130 låtar så det ser lovande ut!

• Elila

Hej på er!

Jag är oxå helt clueless vad gäller pyntning av lokalen.... Vad ska man göra? Vad ska man ha? Buhuuu ;)

Usch Emma, Borrelia är inte roligt. Hoppas du blir bättre snart, har du fått medicin? Tur att det ändå upptäcktes såpass snart... Min kompis gick med borrelia i två månader och fick ganska allvarliga men eftersom det inte upptäcktes i tid. KRAM till dig!

Ni som ska ha spotify, är ni inte oroliga över de "tysta" sekunderna som är mellan låtarna? Jag vill gärna ha spotify men är lite orolig över de där sekundrarna ;)

I helgen ska vi titta på ring - wieee! Vi ska även titta på inbjudningarna... Ni som köpt har ni samtidigt köpt grejerna till festprogrammen och vigselprogrammen?

Gud va man tänker på detta hela tiden....haha! folk skulle inte tro att man va klok om man berättade hur ofta man tänker på bröllopet (vilket är nästan hela tiden haha) Är ni lite oroliga att när bröllopet väl är över att det ska kännas lite tomt och trist? Jag oroar mig lite för det...säger till mig själv ibland att "nä nu ska jag inte tänka på bröllopet mera idag" haha!

• Fröken Emma
    augusti2012 skrev 2011-09-27 22:27:59 följande:
    FrökenEmma: Nä usch.. borelia. En tjejkompis fick det förra året och hon jobbade inom livsmedel och fick inte jobba på jätte länge. Så skickar världens största kram då jag vet hur dålig hon var. {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas du orkar med ullared på fredag och att du slår familjen som var med i ullareds såpan
    <3 <3 <3
    Tack. Det var många som inte "trode" på min värk i början, men när man säger att man har borelia så är det garanterat fler som tycker synd om en..

Helt otroligt att man kan komma upp i sånna gastronomiska summor!! Jag satsar på 10%, o det tycker jag är MYCKET!! :)
  • augusti2012

ElisabethochMarkus: 
    Tack söta du för din positiva feedback... Skäms Jag kommer verkligen sakna att pyssla när det hela är över  hoppas på att bli gravid efter bröllopet så jag får något annat att tänka på *hahahaha* 

Jag tänker på bröllop 24 timmar om dygnet... tur att min m2b inte vet allt för då hade han blivit mörkrädd. 

Vi tänkte såhär eller läs (jag)  

Snittar och fördrink

Buffe med öl och vin.

Sen kakbuffe med tårta, lokal glass, pajer etc. 

Sen kommer vi ha ett godis/snacksbord.

Pizzabullar kommer vi ha att bjuda på, på natten för den som vill. Med en pizzasallad. 

Angående dekoration: tänker jag in till festlokalen kommer det vara en röd matta. köper en billig på rusta. Och ett bord under taket med fördrink och snittar. Kommer även ha en tipspromenad som man går längs hamnen.  
    Sen när man lämnar tipslappen kommer jag vilja ha en soffa med en röd fleecefilt på där man tar kort på alla gästerna. :)  Självklart kommer det hänga en skylt Peter <3 Anna utanför dörren. 
    Björkar kanske?? 
    På kvällen kommer det tändas en massa ljus längs gången. 

Innanför dörren är det ett relativt stort rum. Där gästerna kan hänga sina kläder samt så kommer det stå en hög 5 armad ljusstake med batteriljus på. *säkerhetsfråga då vi mest kommer vara på ovanvåningen. :) 
    Där finns det även 2 toaletter och den berömda bastun.  
    Toaletterna kommer dekoreras med handdukar, toakorg, och badrumsmatta. En ljusstake med batteriljus i. 

Intill trappen upp kommer bordsplaceringen stå. 
    Sen är det en trapp upp till festlokalen. Den kommer eventuellt dekoreras med organzabandet jag köpte. Väl uppe är det en vägg med bara fönster. Där kommer det hängas ett vitt skynke och lampor. Där kommer även presentbordet att stå. 

Själva lokalen kommer inte dekoreras så mycket sen. Mer än borden. Dryck mm kommer nog stå mest på balkongen. Är stora och fina bord där ute under tak. Kommer nog ha en uppblåsbar pool att ha ölen kylda i. 
    Balkongen runt festlokalen är i sig är väldigt fin. Så där kommer det bara va stora konservburkar till cigaretter.
    Har lampor på väggarna som vi kan tända på kvällen. 

Lycka till med dina tankegångar  

• augusti2012

Fick en bild av mina föräldrar. Dem tog med sig den till min systerdotter igår. 
    Och jag blir rörd. Hon är så himla fin min älskade systerdotter. 
    Älskar mitt ebay fynd för 260 kr nånting tror jag det va.

• Jane

Äntligen hittar jag jämlikar! Jag heter Jeni är ny i gruppen och jag gifte mig borgligt 28 april 2010 i Sverige men ska gifta mig kyrkligt i mitt och min mans hemland den 4 augusti 2012. Är annars från Nyköping.

oj oj oj vad det sprudlar av idéer och tips här. Allt jag läst hittills är av värde, men tråden är så lång så jag har inte läst allt, men kul att man kan vara med här allihoppa fram till den stora dagen som vi har gemensamt Glad

augusti2012: jättefin klänning på flickan! Köpte du den av en privatperson på ebay? eller företag? jag ska ha tema i vitt svart och rött och sån klänning hade passat jättebra till brudnäbbarna.

04.08.2012
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012