• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Hanna05
    Fröken Emma skrev 2011-10-06 22:58:43 följande:

Jag funderar på om medborgarskolan, mfl har kvällskurser.

Hanna05- Det är ju en strålande ide!
    Fast hur gamalt är barnet? Jag tror dom kräver barnfritt på danskurserna. Iaf vad jag läst förut.

Vi ska försöka göra det här i smyg, men behöver ju ordna barnvakt....

Ja vi tänkte också göra det hemligt.. och har inte så många barnvakter förutom våra föräldrar... :((
    Han kommer vara två år då. Man får väl höra med dem, annars får man försöka lösa det på något sätt!

Vill inte vara utan honom en helg helg, så då får vi ta med en barnvakt eller be någon komma dit vi är :D
  • Fröken Emma
    Hanna05 skrev 2011-10-06 23:02:51 följande:
    Ja vi tänkte också göra det hemligt.. och har inte så många barnvakter förutom våra föräldrar... :((
    Han kommer vara två år då. Man får väl höra med dem, annars får man försöka lösa det på något sätt!

Vill inte vara utan honom en helg helg, så då får vi ta med en barnvakt eller be någon komma dit vi är :D
    ;)
  • Fröken Emma
    ella skrev 2011-10-06 23:00:17 följande:
    Åå medborgarskolan ska jag kolla upp =)
    Ja det finns två till...men jag kommer inte ihåg vad dom heter....studieförbundet heter en iaf......
  • augusti2012

Fröken Emma: skratt, det hade verkligen min m2b behövt då han föddes taktlös
    Som tur är verkar det inte ha följt med till vår son som mer än gärna dansar i takt till Mojjes "vart ligger landet där dem böjer bananerna"

ElisabethochMarkus: skickar en bamsekram till dig <3 Och håller tummarna att det löser sig.  

• Jane

Fröken Emma: Hur hade du tänkt med ringen? att gå till lärling blir billigare eller? Vilken prisklass rör det sig i ?
    Vad kul med danskurs inför bröllopet, ja min man borde också lära sig dansa men han vill inte :) han kan inte ens dansa vals så det blir tryckare för vår del

• Jane

augusti2012: Jag kommer inte göra det, kommer inte ha brudtärnor eller folk som hjälper till.
    Men tanken är fin, det spelar egentligen ingen roll vad man ger, det är tanken som räknas. Nyckelringarna var söta!

• Joanna86a

Elisabet markus: Vilken kyrka! Jag gillar de lite mindre kyrkorna. Det blir så mycket mer intimt och personligt då!

Augusti2012: Söt systerdotter och fin klänning!

Emma: Men herreguuuud vilken shoppingresa! Galet! Är det så billigt i ullared? Jag var där påskhelgen förra året, men det var så sjuuukt mycket folk att jag sprang rakt igenom i ren panik och fick med mig en lanterna och ett par handdukar haha.

Välkomna alla nya! Och Grattis!

Idag KÖPTE jag min klänning. Det pirrar fortfarande i magen när jag tänker på det! En helt underbar rosa clara. Nedsatt 50% så det var ett kap!
    För er som bor i stockholm kan jag verkligen rekommendera Milagro de nahrin på östermalm. Dom är riktigt bra på service och har jättefina klänningar!

Annars har jag tagit det lite lugnt med planeringen på senaste, har haft fullt upp med en galen 2åring och en 6månaders som börjar bli mer och mer rörlig!

Framifrån men det ska inte vara någon extra spetsbolero/strumpa. En enkel baraxlad klänning.

• Fröken Emma
    Jeni skrev 2011-10-07 07:05:44 följande:
    Fröken Emma: Hur hade du tänkt med ringen? att gå till lärling blir billigare eller? Vilken prisklass rör det sig i ?
    Vad kul med danskurs inför bröllopet, ja min man borde också lära sig dansa men han vill inte :) han kan inte ens dansa vals så det blir tryckare för vår del
    Jag är inte riktigt hundra på hur jag tänker....men absolut värt att kolla upp. Jag är ganska klar med vad jag vill ha...men vrkar inte kunna få det material jag vill ha (tungsten/volfram)...
  • Fröken Emma

Augusti!!
    Absolut.Men har barainte hittat den prfekta tingesten än....

Joanna

Men herregud vilken galet fin klänning!!!!!!!!.....
    GRATTIS!!!

Plan B börjar ta form.
    Tillbaka på ursprungsdatumet igen...25/8...En annan ö, Blidö, men samma känsla.
    Stort hus, stor trädgård, vatten, kyrka, bastu, dansgolv, gigantiskt kök md resturangutrustning mm mm övernattning för alla gäster.

Har en fotograf, min kusin som jag inte haft en tanke på tidigare, och live-band, en annan kusins sambo &co.

Tankenöten nu är maten

Vi ska ha buffe,,,Vet att vi klarar det själva,,,men vem ska vända grisen när vi är i kyrkan?
    Och vi har ju serverat helgrillad vildsvin två gångr tidigare. 2008 o 2010..är våra gäster trötta på det?
    Blir det billigare att göra allt själva än att anlita catring? Känns så iaf...vi räknade groft på 30 000kr för mat och dricka...(blir en tysklandsresa) vilket blir 500 kr/pers,,,men så ska man ju ha i tanken att 10 av dessa är barn och 5 är ungdomar som än inte får dricka starkdricka ;)

Hur har ni löst det?

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012