• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Fluga heter bowtie :) Bra tips med slipsen, ska kolla detta innan jag beställer.

• Joanna86a
    Jalle skrev 2011-10-09 08:30:28 följande:
    Joanna84a: det var missförstånd helt enkelt, de trodde att jag skulle hyra en annan del av gården och jag trodde att jag skulle få boka 2 dygn eftersom vi ska dit och fixa hela fredagen innan men det behövdes inte. Bara att tacka och ta emot! Att det skulle bli den lokalen var självklart, nästan oavsett pris. Augustesen: kör nog på detta färgtema fast med mest vitt och grönt, gult och blått får bli komplementfärger. Får inte bli för mycket svenska flaggans dag. VanAbo: välkommen! 200 gäster! Wow, imponerande! Här sitter jag och tampas med bordsplacering till 50 st liksom..... Har man traditionell bordsplacering till så många gäster?
    Ok. Skönt när det blir missförstånd med sådana resultat ;)
  • Joanna86a
    Fröken Emma skrev 2011-10-09 11:52:49 följande:
    Känns som om bitarna börjar falla på plats...ÄNTLIGEN!!
    I morgon ska jag ringa o se om jag kan boka kyrkan...
    BTW så blir det nog blidö i Norrtälje!

Även om det nu skulle höra av sig från möja, så tackar vi nej.
    Okej att lokalhyran är lite dyrare på blidö, men vi slipper betala båtbiljetter och två dygns parkering för alla gäster,,,som skulle bli ett par 1000 lappar minst. Och så kan ju den som vill åka hem från blidö. Fast jag tror dom flesta kommer stanna kvar.

På blidö har dom ett stort fins kök så vi kan laga all mat där på plats. Och det mesta förbereds dagen innan så vi anlitar ingen kok eller så, utan syrran o bästa vänninorna har lovat att ställa upp o fixa maten.
    Ang helgrillade grisen, så har vi ju ett liveband på plats så dom får ansvara för grisen medans vi är i kyrkan.

Så helt plötsligt på bara två dagar blav det otroligt mycket planerat...känns sååå skönt... Men vi har inte skrivit på nått än så vi ska inte ropa hej ...Ska dit om två helger och förhopningsvis skriva papper.
    Hade hopats på ett besök nästa helg, men pga älgjakt hela veckan o sedan ska jag jobba på Hem o villa-mässan hela helgen finns inte tiden till. men men....

Om en vecka kommer min bästis hem från grekland och då ska vi ut och prova klänningar igen :)
    Skönt! Har du någon speciell klänning du är ute efter? Jag älskar verkligen att kolla klänningar, det är nästan synd att jag redan köpt min. Då var det liksom slut på "det" roliga hehe.
    Men nu är en bra tid att köpa klänning, nya kollektionerna hart kommit så nu reas 2011års kollektion ut. Perfekt måste jag säga ;)
    Jag kommer hänga på underbara barn jag! Vägg i vägg va? Hehe.
  • Joanna86a
    Hanna05 skrev 2011-10-09 12:06:47 följande:
    Här kommer lite bilder på vad jag gjort idag :)

Dessa ska då ligga i en fin korg sen som värdparet får dela ut! :)

Ljuslykta :)
    Fint! Jag älskar ´rosa! Tror jag bestämt mig för rosa/champange/chokladbrun nu till färgtema. Känns både maskulint och kvinnligt!
  • Joanna86a
    Elisabeth och Markus skrev 2011-10-09 15:04:54 följande:

Emma - Va härligt att allt verkar ordna sig. Ta bilder när ni är där :)

Augusti2012: Tack för länkarna, du har ingen länk där man kan hitta flugor? :) :) :)

Vad tror ni om slips till en 10-åring, barnslips eller vuxenslips?

Jalle: Det låter gudomligt med folkparkstemat. Höbalar, ljuslyktor... Får jag komma? hihi! Jag tänker mig även kanske ngn 50-tals detalj till? Kan inte riktigt komma på vad men fick bara upp den bilden i huvudet :)

Här ligger det ganska still än så länge... Vi ska ta nya vigselringstag i denna vecka som kommer :) Hoppas på bättring då. Vi ska gå tillbaka till Jarl Sandin då vi ändå har 30% rabatt och tycker det vore dumt att hoppa över den. Speciellt när rabatten endast gäller vigselring...hade det varit på ngt annat hade vi nog sparat rabatten till ngt annat :)

Vi ska snart börja med våra inbjudningar oxå... Det ska bli spännande. Vi har bestämt att vi ska köpa alla grejer vi behöver innan första advent och sen ngn av de första veckorna i januari ska vi sätta oss och fixa och sen skicka iväg innan sista januari. Wieee!

Jag funderar också på att göra mina själv. Tyvärr är jag inte så hajj på scrapboking, men jag funderar på att göra det enkelt. Men jag skulle gärna trycka texten på tryckeri. Frågan är vad det kostar kontra färdigtryckta.
  • Joanna86a

Är det nån mer som har börjat fundera på vigselringen?

Jag undrar om jag kanske vill göra om min förlovningsring till en alliansring och slå på lite med en fin lite större diamant. Enkelt och lite annorlunda? Vad tror ni om det?
    Isåfall blir det en ganska smal ring 3-4 mm, med diamanter runtom hela och en större ca 0,5-0,7 ct coffee diamond (champangefärgad diamant)

Är det konstigt att bara ha en ring nufrtiden? Jag har verkligen noll koll.

• Joanna86a
    Joanna86a skrev 2011-10-09 21:40:11 följande:

Är det nån mer som har börjat fundera på vigselringen?

Jag undrar om jag kanske vill göra om min förlovningsring till en alliansring och slå på lite med en fin lite större diamant. Enkelt och lite annorlunda? Vad tror ni om det?
    Isåfall blir det en ganska smal ring 3-4 mm, med diamanter runtom hela och en större ca 0,5-0,7 ct coffee diamond (champangefärgad diamant)

Är det konstigt att bara ha en ring nufrtiden? Jag har verkligen noll koll.

"större" är alltså menat större än de jag har Skäms
  • Fröken Emma
    Joanna86a skrev 2011-10-09 21:30:51 följande:
    Skönt! Har du någon speciell klänning du är ute efter? Jag älskar verkligen att kolla klänningar, det är nästan synd att jag redan köpt min. Då var det liksom slut på "det" roliga hehe.
    Men nu är en bra tid att köpa klänning, nya kollektionerna hart kommit så nu reas 2011års kollektion ut. Perfekt måste jag säga ;)
    Jag kommer hänga på unDetändras från dag till dag. derbara barn jag! Vägg i vägg va? Hehe.
    Det ändras från dag till dag. O det beror på om det blir i kyrkan eller ej. Lång i kyrkan kort annars.
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012