• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • augustesen
    Jalle skrev 2011-10-11 19:49:35 följande:
    Vad tycker ni om denna? Skulle inte den passa till ett trädgårdsbröllop?

Wow, så otroligt fin :) Skulle vara perfekt till trädgårdsbröllop, älskar klänningar med lite mer "flow"!
  • Jane

Hej tjejer jag hr varit borta från diskussionen ett tag. vad har ni planertat och gjort färdigt hittills? Jag har inte gjort så särskilt mycket, bara bokat salen, maten och livebandet, klänningen är vald men inte köpt. Det verkar som att ni har alla dekorationer och grejer klara Glad

• Fröken Emma

Trots att lokalen o kyrkan inte är bokad så har jag bara idag avklarat

Tostmasters x 2
    Bartender x 2
    Sminkös
    Fotograf
    Tårtbagare
    Liveband

Sedam tidigare
    Florist
    Frisör
    Mat

Kvar är
    Lokal
    Kyrka
    Övernattning för alla gäster
    Inbjudningskort, program, festhäften
    Transport
    Dekorationer
    Klänning
    Ringar
    Inhandling av dricka mat mm
    Och saker jag har glömt ;)

Känner mig otrolig nöjd!!

Men kan ni komma på nått ställe straxt utanför stockholm där vi kan ha festen?
    Krav
    Stort kök
    Övernatting för 70 gäster
    Festlokal/matplats
    Egen dricka
    mm

• Jane

Fröken Emma: Du har ju kommit en bit på vägen! Det låter jättebra! Jag kan inte boka sådant som sminkös, frisör och dekoratör än (för att det ska ske utomlands) risken finns att de "glömmer" det jag har bokat, så jag måste vänta med det till våren.

Jag är annars från Nyköping, har för mig att det finns något fint ställe mellan Nyköping och Stockholm som heter Östermalma. Jag har hört att det ska vara superbra men vet inte så mycket mer.

• Elila

Jättefin klänning Jalle, den passar väl utmärkt! Jättevacker verkligen...

Idag fixade jag en skärare alldeles gratis :) hittade en på jobbet som stod undangömd och frågade då vår förrådsansvarig om man kunde låna hem den ngn helg och han sa att det va inga problem.. Kanon ju :)

Det vi har fixat är:

Tostmasters x 2

Tärnor x1

Bestmans x2

Sminkös

Florist

Kyrka

Lokal

Mat

Bröllopssvit

Brudklänning (+underkjol)

Tårta

Kvar är:

Frisör

DJ

Fotograf

Inbjudningskort, program, festhäften

Transport

Dekorationer

Ring

Dryck

Och allt det där andra pilleriet som man inte får glömma men som jag inte kommer på just nu ;)

• Jalle

Jeni; Här är en till som inte har så mycket färdigt än. Vi har bokat lokal, bestämt tema, berättat för föräldrar och barn, börjat fila på save-the-date och inbjudan. Jag vet också på ett ungefär hur lokalen ska pyntas, hur vi ska duka, vilken klänning och ring jag vill ha men vi har inte börjat köpa in saker än. Har också bestämt vilka som ska tillfrågas om toastmadame, frisör och fotograf (vänner som också blir inbjudna till bröllopet) men vi hade inte tänkt fråga förräns de har fått Save-the-datekorten runt jul-nyår. Nu börjar jag känna mig tveksam om det kanske blir för sent? Jag ska jag fråga dom redan nu??  Vi vill gärna va lite hemliga tills korten kommer ut.

Elisabeth och Augustesen; Klänningen är bedårande men frågan är om jag passar i den. Jag är kort (1.63) och drar storlek 40-42 (i allafall nu, man hoppas ju på 38-40 innan sommaren ) Är det rätt modell för mig? Ska åka till butik och prova olika modeller IRL.

• Elila

Hej hej!

Jag tror absolut att kläninngen skulle passa din kroppstyp. Då skärningen går strax under brösten så är ju det en modell som både är smickrande men som även passar de allra flesta :) Save-the-date korten vid jul blir ju jättebra, istället för julkort kanske? :) Det där med toastmastersarna och så...Tycker det blir perfekt i samband med save-the-date... Är det då de får veta att ni ska gifta er eller vet de redan innan?

Vi ska skicka våra inbjudningskort i januari... vi väljer att skicka dom så tidigt pga att folk ska få chansen att boka boende så snabbt som möjligt.

Igår fixade vi vår fotograf. En vän till oss som arbetar som fotograf... Vi får det helt gratis, han ger oss det i bröllopspresent :) Perfekt!!

Idag har vi varit på Panduro och tittat igen... Fy vilken djungel det är när man inte kan eller fattar ngt ;) Vi hittade dock ett kort, och sen ska vi ha ett ark i själva kortet och sen knyta runt med rosa sidenband... På framsidan ska vi ha en stämpel som vi gör själva... 310:- på stämpelfabriken.se... Nu känns det som om vi rullar iaf lite framåt. Inget beställt än men nästan :)

• augusti2012

Mina föräldrar fyndade åt mig :) 
    20 stycken ljuslyktor i guldsvart för 20 kr. :) 

• Jane
    Jalle skrev 2011-10-13 16:06:12 följande:

Jeni; Här är en till som inte har så mycket färdigt än. Vi har bokat lokal, bestämt tema, berättat för föräldrar och barn, börjat fila på save-the-date och inbjudan. Jag vet också på ett ungefär hur lokalen ska pyntas, hur vi ska duka, vilken klänning och ring jag vill ha men vi har inte börjat köpa in saker än. Har också bestämt vilka som ska tillfrågas om toastmadame, frisör och fotograf (vänner som också blir inbjudna till bröllopet) men vi hade inte tänkt fråga förräns de har fått Save-the-datekorten runt jul-nyår. Nu börjar jag känna mig tveksam om det kanske blir för sent? Jag ska jag fråga dom redan nu??  Vi vill gärna va lite hemliga tills korten kommer ut.

Ja jag har gjort samma saker ungefär och jag börjar få panik och undrar om jag kommer börja ta tag i sakerna för sent Obestämd
  • Jane

augusti2012: lyktorna ser jätteäftiga ut!Vart är dom ifrån?

Jag har bestämmt mig för klänningen och ska beställa den från MillyBridal.com istället för Tidebuy.com för de verkar oseriösa. Kan ni hjälpa mig med accessoarerna? Mitt tema kommer vara vitt, svart och rött, hade då tänkt ha en bukett med röda rosor och ha röda klackar till. Håret ska jag ha uppsatt i vintagestil och sen vill jag ha någon fin fascinator med flor, men resten av grejerna kanske ni kan hjälpa mig med? Vilket slags smyckesset skulle passa? Vad för färg och form på handväska? Tips på vad man kan göra med brudbuketten (med rosor)?

Klänningen ska vara kritvit, inte som på bilden
    och skorna (Hade tänkt hitta röda skor med kilklack men har inte stött på några än.) och liknande håraccessoar jag tänkt ha (ska göra en sån själv)

Förlåt för det stora inlägget, {#emotions_dlg.flower} Glad

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012