• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Fröken Emma

Ja men då är det som jag misstänte tyvärr. :(
    Ska ringa till honomsom hyr ut, o fråga i morgon om han verkligen brukar hyra ut på detta sätt!!

Ja,jag hade en annan lokal i en gamal lada. Undetbar!! O dom ville bara ha 4 000 ca för en hel helg och betalning när man hämtar nyckeln...kruxet där är övernattningen...

• Elila

Hur är den nya lokalen, dvs läget? Oxå på en ö eller måste ni tänka om? Vi fixar inget boende utan tipsar istället våra gäster om boenden i närheten... Finns det ngt boende i närheten av lokalen? Kanske att ni kan fixa det lite billigare för gästerna om ni bokar upp det? :) hoppas dessa tips hjälper ngt!

• Jalle

Uj, 33 000...... Nästan hela vår bröllopsbudget. Håller med föregående talare; kan ni inte bara tipsa om boende?

• Fröken Emma

ja jo ...eller nääää

Jag mitt "lilla"kontrollfreek vill ju fixa allt sådant, och med tanke på alla barn så vill vi ha övernattning och fest på samma ställe. Det ska finnas tv-rum och sällskapsrum mmm Man ska ha egen dricka och kunna laga det mesta av maten på plats.

JA jag vet att 33K kr låter mycket,men så får ju gästerna betala 200 kr för övernattningen.

• Hanna05
    Elisabeth och Markus skrev 2011-10-10 17:28:51 följande:

Men hjälp Emma, jag tycker det låter helt galet!!

Det kontraktet vi har skrivit med vår lokal är att vi ska betala efteråt och då hela summan. Nu är dock vår lokal väldigt billid (ca 3.500 för hela helgen) men jag tycker det låter väldigt konstigt med så mycket. En varningklocka ringer...

Vilka fina klänningar :) Den korta tror jag du har visat innan men den långa var jätte vacker :)

Tack augusti2012 för alla tips med länkarna :)

Johanna: Jag är verkligen inte haj på det där med scrapbooking har knappt hållt i en sax ever ;) Kan heller inte klippa rakt men jag hoppas det blir bra ändå :) Jag har tittat lite på vad caligraphen tog och vad vistaprint tog och räknade att det skulle bli typ 3xpriset än om vi gör själva. Vi har ju funderat över vigselringen som ni tidigare sett ;) Jag har en slät förlovningsring och skulle vilja ha en ring med nedsänkta stenar i, typ vanlig klassisk?!

Ska era män ha en vigselring oxå eller har han endast förlovningsringen?

Hanna05: Vilka fina grejer du har gjort.... Vi ska oxå ha rosa och nu blev jag lite sugen på att kanske köpa fina ljusstakar och knyta runt? Frågan är bara vart ställer ni alla grejer ni gör så här långt innan?

Det är så roligt här när vi följer varandra tycker jag... Man skulle vilja gå på allas bröllop, synd att vi alla gifter oss på samma dag haha :)

Tack! :) Jag har ställt ner mina i plastbackar och lagt i mitt förråd :)
  • Jalle
    Fröken Emma skrev 2011-10-10 18:33:33 följande:
    ja jo ...eller nääää

Jag mitt "lilla"kontrollfreek vill ju fixa allt sådant, och med tanke på alla barn så vill vi ha övernattning och fest på samma ställe. Det ska finnas tv-rum och sällskapsrum mmm Man ska ha egen dricka och kunna laga det mesta av maten på plats.

JA jag vet att 33K kr låter mycket,men så får ju gästerna betala 200 kr för övernattningen.
    Ok, det blir ju en annan femma förstås. Kanske kan ta ut en högre avgift? För 200 kr får man inte ens sova en natt på vandrarhem. Men det löser ju inte problemet med förskottsbetalning.

Fröken Emma: VÄLDIGT fin klänning men tror inte släp funkar till mitt trädgårdsbröllop. Kanske kan hitta en liknade fast kortare. Skulle helst vilja ha en i telängd.

På tal om trädgård; Finns det någon i denna tråd som kan tipsa om hur jag kan fixa/pynta i vår trädgård till vigseln. Hänga nåt i äppelträden kanske?
  • Fröken Emma
    Jalle skrev 2011-10-10 19:36:07 följande:
    Ok, det blir ju en annan femma förstås. Kanske kan ta ut en högre avgift? För 200 kr får man inte ens sova en natt på vandrarhem. Men det löser ju inte problemet med förskottsbetalning.

Fröken Emma: VÄLDIGT fin klänning men tror inte släp funkar till mitt trädgårdsbröllop. Kanske kan hitta en liknade fast kortare. Skulle helst vilja ha en i telängd.

På tal om trädgård; Finns det någon i denna tråd som kan tipsa om hur jag kan fixa/pynta i vår trädgård till vigseln. Hänga nåt i äppelträden kanske?
    ja, gillar den skarp. Men man kan, om man hittar den till ett bra pris, lämna in den till en sömmerska o göra om det man inte är riktigt nöjd med.

Dom här är roliga och fina ochmankan juvälja vilka färger man vill ha, och i olika storlekar.
    http://ruffledblog.com/diy-string-wedding-chandelier/
  • Elila

Tänkte på det där med boendet.... Kanske att ni bara höjer avgiften lite till kanske 250:- istället... Blir ju ganska mycket i längden för er men inte så mkt för alla de som ska betala?! :)

Augusti2012, de där organzapåsarna som du köpte för ett tag sedan.... har du ngn länk på dom? försökte titta igenom tråden men hittade ingen länk. Funkar de som rispåsar att ha i kyrkan? Min tanke är rosa :)

• augusti2012

elisabethochmarkus: hahahahaha jag känner mig som din personal shopper.. får nog snart ta betalt.  
    nä skämt å sido. Hjälper dig gärna. Sökte på organza gift bags pink.
    Fick fram massa med mönster.
    Men följande är kanske mer du :) 
     http://www.ebay.com/itm/32x-Pink-Organza-Flare-Wedding-Gift-Pouch-Bag-2-7x3-5-/260696601467?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cb2ba737b#ht_1661wt_956
    32 st för 3 dollar = ynka 18 kr nånting. 

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012