• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Tack va ni är snälla! Kyrkan heter Järrestads kyrka eller Sankt Johannes kyrka :)

Idag behöver jag er pepp! Vi hade ju som sagt tittat på ring i helgen och idag skulle vi gå dit och köpa den. När vi kommer dit så visar det sig att den expedit som vi hade i lördags har sagt fel till oss och den ringen vi ville ha var 1. dålig i kvalité och gick inte att använda som vigselring utan var mer tänkt som en festring och 2. gick heller inte att förminska till den storleken som jag har...

Blev helt chockad när vi stod där inne och fick inte fram ett ord! Detta är dessutom Jarl Sandin som är betraktad som en av Göteborgs bästa juvelerare, borde de inte anställa personal som vet vad som går att göra och speciellt när det gäller en sådan ring som vigselringar!! Började gråta när vi stod där inne för nu känns allt lite hopplöst... Vi som verkligen hade hittat The ring och nu helt plötsligt är vi tillbaka på ruta 1 igen :(

• Jane

Tror du inte du kan hitta samma ring på annat ställe i din storlek? eller överväger du att köpa en helt annan ring för att dom säger att den inte passar som en vigselring?

• Elila

Grejen är att vi måste köpa därifrån för vi har 30% rabatt där på vigselring... Vilket iof är jättekul men det här med ringen gör mig verkligen ledsen :(

• Fröken Emma
    Elisabeth och Markus skrev 2011-10-06 19:41:15 följande:
    Grejen är att vi måste köpa därifrån för vi har 30% rabatt där på vigselring... Vilket iof är jättekul men det här med ringen gör mig verkligen ledsen :(

Ja, vet ju hur det känns!!! Fast med festlokalen....

Stackare <3

Men ta en bild påringen o så kollar du upp vad det kostar att göra den som du villnån annan stans....kanske inte änskommeruppivad en vigselring inkl 30% kostar på Jarl Sandin . Värt att kolla upp iaf!

Jag har funderingar på att rita min egen ring och leta rätt på nån utbildning eller lärling som ska få göra den.

• Fröken Emma

Kors i taket!!!!

Jag tror jag har fått med mig min m2b på danskurs i vår!!
    Ingen av oss kan dansa så det sulle vara så himla kul att dansa en avancerad vals!
    Så håll tummarna!!! Än är det lång tid kvar.....undra vad han ska hitta på för ursäkter ;)

• ella

Elisabeth: Vad tråkigt med ringarna...Kan verkligen rekommendera Hedens guld...De är absolut bästa på smycken i Göteborg och har ett så bra bemötande!!!... www.hedensguld.se 

• ella

Fröken Emma: Vad roligt med danskurs...Vart ska  ni och vad kostar det? Har själv tänkt att jag och min m2b ska ta lektioner...

• Hanna05
    ella skrev 2011-10-06 22:35:33 följande:
    Fröken Emma: Vad roligt med danskurs...Vart ska  ni och vad kostar det? Har själv tänkt att jag och min m2b ska ta lektioner...
    Jag har också funderat på danskurt hos Tony irvings dansskola i sthlm. De tar 3500 kr för 5 lektioner över en helg. Vi bor i norrland så vi tänkte eventuellt om vi får råd åka dit i början på sommaren över en weekend med vår son och träna ;)
  • Fröken Emma

Jag funderar på om medborgarskolan, mfl har kvällskurser.

Hanna05- Det är ju en strålande ide!
    Fast hur gamalt är barnet? Jag tror dom kräver barnfritt på danskurserna. Iaf vad jag läst förut.

Vi ska försöka göra det här i smyg, men behöver ju ordna barnvakt....

• ella
    Fröken Emma skrev 2011-10-06 22:58:43 följande:

Jag funderar på om medborgarskolan, mfl har kvällskurser.

Hanna05- Det är ju en strålande ide!
    Fast hur gamalt är barnet? Jag tror dom kräver barnfritt på danskurserna. Iaf vad jag läst förut.

Vi ska försöka göra det här i smyg, men behöver ju ordna barnvakt....

Åå medborgarskolan ska jag kolla upp =)

Svar på tråden Bröllop 4/8-2012