• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Elila

Hej på er!

Ledsen för dålig uppslutning men har haft fullt upp. Har hur
    mycket som helst att göra på jobbet + att vi var borta på planeringsdagar i
    början på veckan. Puh!

Nu stundar dock en helg på österlen då vi ska besöka kyrkan
    och lokalen ytterligare en gång. Ska ta lite foton så att ni får se

Augusti2012: Läste om dina föräldrar och förstår din
    irritation. Har sagt till mina föräldrar att allt (som är av värde) som ges
    bort till ngn av mig och mina systrar ska skrivas upp så att det inte blir ngn
    diskussion i framtiden. Går väl sisådär med det vilket bidrar till ganska sura
    miner ibland. Hur ligger landet för dig nu? Har ni pratat ngt mer om det? Har
    du pratat med din syster om det?

Ella: Jättefin klänning! Enkel men ändå lite extra. Hur
    långt är släpet?

Car1021: Har du fått hem skorna från ebay? Jättefina! Hur
    var dom i verkligheten?

Fröken Emma: Hur går det med din lokal? Har ni fått ngt besked
    än?

Vi ska bara ha våra syskonbarn på bröllopet och festen men
    inte vänners barn eller liknande… Hur ska ni göra?

• Elila

Oj va konstigt mitt inlägg blev.... Sry!

• Fröken Emma

Jag som skulle ha provat klänningar idag...

här sitter jag hög på citadon och morfin ist!!

Ha dragits med en huvudvärk sedan i måndags, i onsdas var jag på vc och fick utskrivet citadon för muskellåsning, som orsakade huvudvärken enl läkaren. Jag vet ju att jag blir hög på citadon, så jag tog bara när jag skulle sova. Ändå vaknade jag på natten av att det gjorde ont.
    Men i går kväll fick jag feber, så jag åkte in akut. Fick först morfin och två alvedon mot febern, men det hjälpte bara i ca 20 min. Jag hade 39,7. Fick två citadon och en spruta voltaren, Så det blev bättre. Dom hittade absolut inget i nått av dom 5 rör blod dom tog. Vilket ändå känns skönt.
    kl 23 fick jag åka hem. Dom tror det är nått virus, men det var bra att jag kom in iom att jag hade så hög feber.

Vila och regelbunden citadon hela helgen.
    O jag kan säga att jag är hög, så att kika på klänning idag är nog inte så smart. För jag kanske skulle ångra mig ;) ha ha

Jag tar aldrig äns alvedon, så det här är en märklig känsla att vara seg och att ständigt sitta på en karusell...

• car1021

Elisabeth och Markus: Skorna har kommit! Jag bestälde de förra fredagen och de kom i onsdags så det var snabbt tycker jag.
    De var jätte fina ! Såg precis ut som på bilden och de satt perfekt så jag är helnöjd. Och till det priset Glad

• augusti2012

Elisabeth och Markus: 
    Jo vi har pratat lite. Men inte jätte mycket om just det.
    Mamma har inte sagt ett enda ord om det. Medans jag och pappa har pratat. Berättade att jag har fått allt jag behöver till bröllopet för ynka 1300 kr och då har jag inte snålat men fyndat ordentligt. Han blev så stolt över mig. Och sa att han förstod mig till fullo varför jag hade reagerat. 
    Men mamma är sådan.
    Syrran å andra sidan tycker att jag ska tycka det är skönt att vi betalar allt själva. För mamma hade tydligen haft massa åsikter om hennes första bröllop. Vi har ju i princip allt färdig planerat. Ska bara spara ihop pengar till dem stora posterna. För allt smått har vi i princip klart. 
    I slutändan är det enda jag vill är att ha en helt underbar dag med nära och kära. Jag tror jag blir lika lycklig om jag gifter mig för 120 000 kr än som för 40 000 kr. Bara vi blir lyckliga i framtiden känner jag. 

• augusti2012

Hittade en blogg där en tjej använde sig av ikeas istärningslådor i form av ett hjärta och hällde gips i. 
    Jätte söta.
    Så nu  står första laddningen på tork. Håll tummarna att det blir bra. Jag har en form och där är det plats för 9 hjärtan. 
    Nu är tanken att skriva gästens namn på dem. Och på baksidan sätta en bild på dem. Får se hur det blir i slutändan. Tanken finns där i alla fall. :)  

• Fröken Emma

nåja, kan man inte prova fysiskt så får man väl sitta här o drömma
    O här kommer en ny favorit...lite osäker dock på längden, om jag vill ha en hellång eller ej...

• augusti2012

Fröken Emma: Krya på dig {#emotions_dlg.flower} Har själv legat sen i tisdags. Har ont i lederna. Ingen feber men kroppen gör riktigt ont morgon och kväll. Mitt på dagen är det rätt okej.
    Så jag har hunnit med att göra 54 gipshjärtan. Målat dem. Ska bara skriva namn på dem. Fattas 16 stycken ungefär. Men gipsen tog slut hemma.

För er som inte har bordsplacering klar så kan jag varmt rekommendera detta. Jätte smidigt.
    Blir jätte fina. Ska ta kort på dem och dela med mig av det. Men batteriet till kameran ligger på laddning.

Tur i oturen när man är sjuk är att jag har hunnit med lite extra denna veckan. Tre saker till bröllopet kan jag snart stryka. Bordsplacering, skylt till godisbuffen och målat ljusstakar. :)
    Sen hade jag tänkt köpa ramar till maten så man kan märka upp vad det är.
    Men nu kom jag på att jag kan göra små flaggor. Sätta på blompinne. Och skriva vad det är för något.
    Får se om jag ordnar frigolit och färgar eller om jag köper några galej värmeljusstakar och fyller med sand ifrån vättern.  

klänningen är jätte vacker. Stod i valet och kvalet själv om jag skulle ha lång eller halvlång bröllopsklänning..
    Men kom fram till att jag hellre ville ha lång klänning när jag gifte mig i kyrkan. Skulle jag gifta mig ute eller borgligt så hade jag valt halvlång. :) 

• Joanna86a
    Fröken Emma skrev 2011-09-23 22:17:35 följande:

nåja, kan man inte prova fysiskt så får man väl sitta här o drömma
    O här kommer en ny favorit...lite osäker dock på längden, om jag vill ha en hellång eller ej...

Wow va fin den var! Jag älskar kortam men vågar inte själv haha.
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012