• Elila

Bröllop 4/8-2012

Hej!

Finns det några brudar där ute som oxå ska gifta sig den 4/8-2012?

Jag och min sambo ska gifta oss då på Österlen. Jag tänkte att vi här kunde tillsammans räkna ner, planera, ge råd, tips och prata av oss om bekymmer och hinder vi möter på vägen...

Väl mött!
    //Elisabeth

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 15:13
    Sammanfattning av vi som ska gifta oss den 4/8-2012 och kacklar i den här tråden?så här långt:

Elisabeth och Markus: Bor i Göteborg men ska gifta sig på Österlen strax utanför Simrishamn. Har bokat kyrka och lokal och fått offert på catering. Vet ännu inte om jag ska beställa klänning ifrån Kina eller köpa i butik

Augusti2012: Bor i Jönköping och har bokat kyrka och lokal strax utanför Jönköping. Ska beställa en kinaklänning och är en hejare på att fynda på ebay och på att pyssla.

Inlovewetrust: Ska gifta sig en bit utanför Göteborg, har bokat att vigas både på festplats och i kyrkan, dock ej bestämt ännu.

EmhjärtaMoe: Ska gifta sig utomhus i Stockholm och tänker ha hösten för att göra inbjudningar m.m.

Marielleangelina: Förlovade sig den 4/8-11 och ska gifta sig i Halmstad med festlokal intill Nissan. Ska beställa klänning ifrån Kina, Landy bridal,

Car1021: Ska gifta sig utomhus och ha fest på Rotundan i Uddevalla och har färgtema rosa och vitt. Håller på och tittar på kinaklänningar men ännu inte bestämt sig.

Missmm: Skall gifta sig i Seglora kyrka och ha festen på Seglora Bygdegård. Färgtemat är vitt och lila.

Lindahhh: Ska gifta sig i Karlstad

Fröken Emma: Ska gifta sig utomhus på en ö i Stockholms skärgård, har planerat ribbåtsfärd och boende för sina gäster.

Augustibrud 2012: Ska gifta sig kyrkligt i Arboga och ha fest i en ombyggd ladugård och ha lantlig lyx som tema, ska förmodligen beställa klänning från kina.

Love you til the end: Har bokat kyrka och lokal, klänning är beställd och inbjudningskort valda.

Ella: Ska gifta sig i Göteborg och har färgerna rosa, vitt, silver och fjärilar som tema.

KakanMackan: Ska gifta sig den 11/8 i Uddevalla men är med i vår tråd ändå  Har bokat kyrka, catering och ev. lokal. Ska förmodligen beställa klänning från Kina.

Jennifaer: Ska gifta sig i Luleå och har bokat kyrka, lokal, meny och fotograf. Har köpt klänning (kinaklänning) via Light in the box, skor, smycken och ringar.

7milakliv: Ska gifta sig kyrkligt i Uddevalla.

• Svar på tråden Bröllop 4/8-2012
  • Joanna86a

Emma: Men va trist!! Det är ju bra att du har tiden på din sida iaf!! :)

• Joanna86a

Så nu slänger jag in en bild på min nya förälskelse...

Helt såld på den... Måste bara hitta den!
  • Joanna86a

Och dessa skor! Eller är dom för mkt? JAg tänkte att har man en enklare klänning kan ju skorna få vara lite häftigare?

• Fröken Emma

Joanna!! Vilken vacker klänning!!!
    Labommed allt tycker jag! Synd att den inte var v-ringad o axelband, annars hade det varit min favorit oxå ;)
    O du är helt rätt inne med skorna!!
    Önskar att jag med min 183 cm kunde gå i ett par sånna!!

Ha ha, ja tiden. nyss hade jag ångest att alla var ute i så god tid med sina bokningar, tur var att jag hängde på i det tenket till slut ;) Övertygad att det löser sig till det bättre...eller att dom ångrar sig och vi kan skriva apper på det den här gången.

• Elila

Hej på er!

Tack för fina, kloka ord! Borde verkligen ta tjuren vid hornen men vad säger man "Ehh du... by the way, jag kommer inte välja dig som tärna..." Det är ju liksom inget som hon pratar om heller eftersom hon tror att hon kommer bli vald och jag undviker ämnet bröllop hela tiden med henne. Fyyyy vad jobbigt detta är!

Johanna - Superfin klänning! och superfina skor. Tycker inte alls dom är för mkt....

Jag funderar på skor i ngn utav våra färger (rosa, vitt eller silver) eller ett par blåa skor (ngt blått liksom ;) Drömmen är att hitta de skorna Big friar till Carrie i, i Sex and the cityfilmen. Vet ni vilka jag menar? :)

Fröken Emma - Hoppas verkligen att det löser sig, när ska ni prata igen?

• jennifaer
    lepaus skrev 2011-09-16 20:31:42 följande:
    Perfekt med gångavstånd! Vi funderade på Margaretas Värdshus först, men när vi var och kollade på bygdegården så bestämde vi oss för den. Hade inte heller varit dit innan.

Bor ni i Luleå nu? 
    Jo vi men vi valde det mest eftersom mina föräldrar känner han som äger kaptensgården och för att jag är löjligt förtjust i hans mat och det faktum att han använder sig av så mycket lokalproducerat. Ja jag har ju en massa kompisar i Luleå som jag bara väntar på ska gifta sig så jag får hoppas att någon av dem har festen Rosvik så jag får se hur det ser utFlört

Nä vi bor inte i Luleå just nu utan det är Umeå som gäller för pluggets skull. Ni då?
  • jennifaer

Joanna86a: Guud vilken fin klänning! Älskar de där enkla romantiska klänningarna, men passar tyvärr inte alls i dem själv. Och skorna var långt ifrån för mycket!Glad

• augusti2012

Sitter med en tår i ögat.. Jag blir så himla ledsen på mina föräldrar. 
    Min syster gifte sig när jag var 11 år. Hon var då 22 år. Hon fick ett bröllop med hyrd klänning, blommor, limousine och tre rätters middag på en restaurang och bröllopsnatt på hotell av mina föräldrar. 
    mamma hade då fått ett rätt stort arv. Jag fick mitt rum renoverat. Med skrivbord, säng, tapeter etc. 
    Nu står jag här som 28 år och ett bröllop nästa år. Frågade snällt mamma hur dem hade tänkt sig. Och dem skulle hjälpa mig med klänningen. Blev chockad.. Men tänkte i mitt stilla sinne.  Klänning gentemot ett helt bröllop.
    Och här sitter jag och letar fynd. 
    Så ringer jag mamma och pappa och berättar om mitt fynd. Och sa då att ni kanske kan betala 1600 för lokalens hyra. När jag fyndade klänningen så billigt. Så sa mamma att det var klänningen vi sa och inget annat. 
    Blev så ledsen att jag sa: ni gör mig så ledsen och så la jag på. Ringde upp efter några minuter. Pappa svarar och berättar varför jag blev ledsen. Sa var glada över att jag fyndade och att ni har lärt mig att behandla alla lika. Och det gör ni verkligen inte mellan mig och syrran. Att var det bara 400 kr dem skulle hjälpa oss med så kan jag  betala dem också. Frågade pappa om dem trodde jag skulle vara ungmö hela livet!??? Hade uppskattat ett slitet rum och att dem hade betalat bröllopet. Varför ska föräldrar vara sådana här!??? 

• Fröken Emma
    augusti2012 skrev 2011-09-18 15:23:59 följande:
    Min syster gifte sig när jag var 11 år. Hon var då 22 år. Hon fick ett bröllop med hyrd klänning, blommor, limousine och tre rätters middag på en restaurang och bröllopsnatt på hotell av mina föräldrar.
    mamma hade då fått ett rätt stort arv. Jag fick mitt rum renoverat. Med skrivbord, säng, tapeter etc.
    Nu står jag här som 28 år och ett bröllop nästa år. Frågade snällt mamma hur dem hade tänkt sig. Och dem skulle hjälpa mig med klänningen. Blev chockad.. Men tänkte i mitt stilla sinne. Klänning gentemot ett helt bröllop.
    Så ringer jag mamma och pappa och berättar om mitt fynd. Och sa då att ni kanske kan betala 1600 för lokalens hyra. När jag fyndade klänningen så billigt. Så sa mamma att det var klänningen vi sa och inget annat.
    Blev så ledsen att jag sa: ni gör mig så ledsen och så la jag på. Ringde upp efter några minuter. Pappa svarar och berättar varför jag blev ledsen. Sa var glada över att jag fyndade och att ni har lärt mig att behandla alla lika. Och det gör ni verkligen inte mellan mig och syrran. Att var det bara 400 kr dem skulle hjälpa oss med så kan jag betala dem också. Frågade pappa om dem trodde jag skulle vara ungmö hela livet!??? Hade uppskattat ett slitet rum och att dem hade betalat bröllopet. Varför ska föräldrar vara sådana här!???

ja du. säg det!! Och jag vet hur du känner dig, för exakt så har jag kännt så många gånger!!
    Jag tycker du är modig som frågade! ! Helt rätt gjort. Ja det kunde ju lika gärna ha varit en klänning för 5 000 kr.
    Jag tror inte föräldrar tänker så långt alltid.
    Vad svarade din pappa?

• Lebendig
    augusti2012 skrev 2011-09-18 15:23:59 följande:
    Nu står jag här som 28 år och ett bröllop nästa år. Frågade snällt mamma hur dem hade tänkt sig. Och dem skulle hjälpa mig med klänningen. Blev chockad.. Men tänkte i mitt stilla sinne.  Klänning gentemot ett helt bröllop.
    Blev så ledsen att jag sa: ni gör mig så ledsen och så la jag på. Ringde upp efter några minuter. Pappa svarar och berättar varför jag blev ledsen. Sa var glada över att jag fyndade och att ni har lärt mig att behandla alla lika. Och det gör ni verkligen inte mellan mig och syrran. Att var det bara 400 kr dem skulle hjälpa oss med så kan jag  betala dem också. Frågade pappa om dem trodde jag skulle vara ungmö hela livet!??? Hade uppskattat ett slitet rum och att dem hade betalat bröllopet. Varför ska föräldrar vara sådana här!??? 
    Föräldrar är föräldrar. Min bror har fått maaasssor med saker till sin förstfödde son (det första barnbarnet), och jag pratar saker och pengar uppemot 20 000. Jag räknar dock kallt med att jag inte kommer kunna få lika mycket pengar den dagen jag fått barn Men jag vet hur det känns. MIn mamma hon avskyr min sambo och hon har inte ens gratuelerat mig till mitt stundande giftermål. Alla andra i min släkt har satt vårt save-the-date kort på kylskåpet utom mamma. Jag har letat runt hela huset utan att hitta det, så det svider mer än att de inte betalar till bröllopet...
Svar på tråden Bröllop 4/8-2012